AirPort-problem
Fra : Marcus

Dato : 02-09-05 01:36

Bytte min iBook mot en PB tidigare i sommar, men har nu märkt att
maskinen inte fungerar speciellt bra i de publika WLAN (samma 11b-kort,
flyttat iB -> PB) jag befinner mig i då och då...

Är det jag som gjort något fel, är det typiskt TiBook eller sitter
problemet i 10.4 (iBooken kom aldrig längre än till 10.3.*, PowerBooken
har jag bara kört 10.4.* på) ?

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 02-09-05 07:16

In article <pan.2005.09.02.00.36.09.755626@abc.se>,
Marcus <pictorNOSPAM@abc.se> wrote:

> [...]
>
> Är det jag som gjort något fel, är det typiskt TiBook eller sitter
> problemet i 10.4 (iBooken kom aldrig längre än till 10.3.*, PowerBooken

Ti-booken ar äkand for sin dåliga wi-fi räckvidd. Metallen i höljet
dödar signalen. Det basta ar att skaffa ett PCMCIA kort med extern
antenn. En tröst kan ju vara att du då kan skaffa ett g kort.

Fra : Tom

Dato : 02-09-05 09:48

On 02/09/05 2:36, in article pan.2005.09.02.00.36.09.755626@abc.se, "Marcus"
<pictorNOSPAM@abc.se> wrote:

> [...]
>
> Är det jag som gjort något fel, är det typiskt TiBook eller sitter
> problemet i 10.4 (iBooken kom aldrig längre än till 10.3.*, PowerBooken

Tror at forskellen er at ibook er "plastik" og Ti book er metal.. Derfor
virker antennen "dårligere"..
Tricket er at vende/dreje maskinen lidt.. på min TI book er venstre side,
hjørnet længst væk.. Bedste "hot spot" på min bærbare..
Tom