Trådløs router
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 02-09-05 00:11

Hej

Jeg har nu flere gange i denne gruppe set at der anbefales at man kan
bruge linksys router og accespoint fx istedet for airport base. Men
virker det?
Når jeg kigger hos linksys nævner de _ikke_ mac som understøttet system,
hvorimod mange andre routere netop skriver at mac er understøttet.
Virker linksys med mac?

Mvh Nicolai Brandt

Fra : David Mc Nally

Dato : 02-09-05 00:20

Nicolai Brandt wrote:
> Jeg har nu flere gange i denne gruppe set at der anbefales at man kan
> bruge linksys router og accespoint fx istedet for airport base. Men
> virker det?

Indrømmet, jeg har ikke testet en Mac på en Linksys-router, men hvis
Apple ellers holder sig nogenlunde til 802.11b/g-standarden, så vil det
ubetinget virke med en Linksys-router/AP. Jeg har testet 4 - 5
forskellige netværkskort, alle fra forskellige producenter og med
forskellige specifikationer, og de har alle lystigt fundet min router.

Linksys-routere er desuden specielt lækre fordi de kan
firmware-opdateres, og da routeren bygger på en modificeret
Linux-installation, findes der indtil flere open source firmwares, der
giver mange lækre funktioner, som man ikke har med standard firmwaren.
F.eks. findes firmwaren fra www.hyperwrt.org, der skulle give en ganske
kraftig forøgelse af sendestyrken på routeren.

- David

--
Min e-mail-adresse er dansk, ikke handicappet - gæt dig til resten.

Fra : nesbo52

Dato : 02-09-05 09:11

David Mc Nally wrote:
> [...]

Ja, det gør.
Bruger en Linksys WRT55AG i blandet trådløst/kabelbåret netværk til MAC
og PC med TDC-opkobling.
Ingen problemer.

Vgst
Kristian Stange

Fra : Tom

Dato : 02-09-05 09:46

On 02/09/05 1:20, in article
43178cb9$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk, "David Mc Nally"
<nospam@mcnally.invalid> wrote:

> [...]
> F.eks. findes firmwaren fra www.hyperwrt.org, der skulle give en ganske
> kraftig forøgelse af sendestyrken på routeren.

Det er ganske ofte tilfældet at hardware, der "Kun" f.eks kan noget med
trådløs eller noget med ethernet, virker uanset hvad..
Det er netop fordi standarterne som f.eks 802.11b/g-standarden er
"universel"..
Selv sidder jeg med et "remote" D-link wireless "antenne" ( 200 meter væk)
En lokal zyxel Wlan adapter ( der er kun en der kan fungere som klient på et
eksisterende wlan ( den har antenne og virker bedre end det indbyggede
airport kort)
Og så videre
Tom

Fra : Karl Antz

Dato : 02-09-05 08:58

Nicolai Brandt <spam@nicolaibrandt.dk> wrote:

> [...]
> Når jeg kigger hos linksys nævner de _ikke_ mac som understøttet system,
> hvorimod mange andre routere netop skriver at mac er understøttet.

Jeg har prøvet først et linksys accesspoint, og siden, da jeg skiftede
udbyder, en linksys router - uden nogen som helst problemer og helt
smertefrit.

Du tilgår apparatet via webbrowser til https://192.168.1.1 - og kan så
via den indbyggede weboverflade indstille det af hjertens lyst.

Hos mig kører det drønstabilt, og jeg fandt opsætningen meget nemt
tilgængelig.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 02-09-05 12:57

"Nicolai Brandt" <spam@nicolaibrandt.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har nu flere gange i denne gruppe set at der anbefales at man kan
> bruge linksys router og accespoint fx istedet for airport base. Men
> virker det?

Linksys er kram. køb det trygt.

> Når jeg kigger hos linksys nævner de _ikke_ mac som understøttet system,
> hvorimod mange andre routere netop skriver at mac er understøttet.
> Virker linksys med mac?

Det er helt ligegyldigt, idet den administreres via et webinterface.

/JD

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 02-09-05 13:22

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> wrote:

> "Nicolai Brandt" <spam@nicolaibrandt.dk> wrote in message

> Linksys er kram. køb det trygt.

> Det er helt ligegyldigt, idet den administreres via et webinterface.

Takker for den fine tilbagemelding fra mange

Jeg har just bestilt en Linsys router...

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 02-09-05 16:25

Nicolai Brandt <spam@nicolaibrandt.dk> wrote:

> Virker linksys med mac?

Ja!

Har en WRT54G + Airport Express: No problems (men AE kan ikke hos mig
forlænge det trådløse signal - det kræver 3. parts firmware). Ellers
spiller det 100%
venlig hilsen

Martin

--