mail læst/ulæst
Fra : Michael Holm

Dato : 31-08-05 12:22

Æv, mail bliver ved med at markere læste mails som ulæst efter mail
bliver lukket og åbnet.. (OS X10.3.9) - IMAP

rebuild eller at slette kontoen og oprette igen hjælper ikke
har googlet og fundet en med samme problem men ingen svar :)
<http://www.macosx.com/forums/showthread.php?t=230251>
--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Christian Bech

Dato : 31-08-05 12:32

In article <1h25tv1.1jnxxb71qddgfqN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> [...]
>
> rebuild eller at slette kontoen og oprette igen hjælper ikke
> har googlet og fundet en med samme problem men ingen svar :)

Skifter du netværk? Jeg oplever det samme med nye mails, når jeg skifter
mellem de tre netværk, som jeg har adgang til.

Fra : Michael Holm

Dato : 31-08-05 14:14

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Skifter du netværk? Jeg oplever det samme med nye mails, når jeg skifter
> mellem de tre netværk, som jeg har adgang til.

nej, det er 2 af vores maskiner, men de er stationære....
Har lige opdateret serveren fra 10.3.9 til 10.4.2... tror problemet
opstod derefter :(
har prøvet at reparere databasen inde fra admin værktøjet på serveren
uden det har hjulpet :(

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-05 09:12

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> opstod derefter :(
> har prøvet at reparere databasen inde fra admin værktøjet på serveren

såvidt jeg husker har Apple glemt at forbinde den fine nye knap i
serveradmin til et script 10.4x Server er på mange måde meget
mangelfuld.

genopbyg fra terminalen...

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-09-05 13:19

> såvidt jeg husker har Apple glemt at forbinde den fine nye knap i
> serveradmin til et script 10.4x Server er på mange måde meget
> mangelfuld.
>
> genopbyg fra terminalen...

Det er vist fikset i 10.4.1 og fremefter, men der er vist stadig noget
galt, så vær varsom med den funktion. Det er mest sikkert at gøre det
fra terminalen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 04-10-05 07:38

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Det er vist fikset i 10.4.1 og fremefter, men der er vist stadig noget
> galt, så vær varsom med den funktion. Det er mest sikkert at gøre det
> fra terminalen.

Nå denne her har fået lov at hænge et stykke tid, nu er der en ny med
problemet :(

Jeg har fundet ud af at en fællesnævner for email er, at hvis man
forbinder via webmail/squrrielmail, kan ingen af dem vælge inbox ved at
trykke på den i "folder list" - hvis de er hoppet over i en anden mappe,
bliver de nødt til at logge ud og ind igen for at komme ned i deres
inbox :(

Det skulle være en relativ kendt fejl - og de har en løsning på
< http://www.squirrelmail.org/wiki/en_US/BrowseProblemsByComplaint> der
står:
(jeg ved så ikke om det afhjælper min læst/ulæst mail problematik)

resubscribe, they become reachable again, but now I have the same thing
on my INBOX : When I click on another folder, I cannot go back to INBOX
again, because the INBOX is not clickable in the folderlist. Using an
url like
https://myhost/squirrelmail/src/right_main.php?PG_SHOWALL=0&sort=0&start
Message=1&mailbox=INBOX will open the inbox in another window, and other
webmail clients can still select the inbox directly, just not
squirrelmail.
This problem occurs due to an if structure in left_main.php near
line 386. I commented that and haven't found side effects yet.
change line 386 to (it is documented in cvs) if
(!$boxes->is_noselect || strtolower($boxes->mailboxname_full)=="inbox")
{
-----------------------------------
men jeg kan ikke finde stedet i filen eller hvad jeg skal rette i filen
left_main.php - nogen der har prøvet det?

og lige tilsidst, hvordan er det jeg laver repair fra Terminalen ?
(eller skal jeg til at google :))

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://www.parraadgivning.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-10-05 10:42

Michael Holm <fake_email_adr@anthro.ku.dk> wrote:

> Nå denne her har fået lov at hænge et stykke tid, nu er der en ny med
> problemet :(

Ja, det er jo et stykke tid siden... Jeg skal se om jeg kan huske det.

> [...]
> står:
> (jeg ved så ikke om det afhjælper min læst/ulæst mail problematik)

[snip]

> men jeg kan ikke finde stedet i filen eller hvad jeg skal rette i filen
> left_main.php - nogen der har prøvet det?

Du skal ikke rette noget i Squirrelmail. Det er jo en fejl i din
maildatbase og den skal fikses, så det vil være dumt at pille i
Squirrelmail for at omgå den fejl.

> og lige tilsidst, hvordan er det jeg laver repair fra Terminalen ?
> (eller skal jeg til at google :))

Prøv lige at google. Jeg kan på stående fod ikke huske hvordan det er
i 10.4 Server, da jeg heldigvis ikke har haft problemet i lang tid.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-05 16:42

> såvidt jeg husker har Apple glemt at forbinde den fine nye knap i
> serveradmin til et script 10.4x Server er på mange måde meget
> mangelfuld.

lidt kan de da hitte ud af - jeg må hellere komme videre med mit
solaris projekt (er just hjemkommen fra postmanper med en ny stille
strømforsyning)

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth