Firefox bogmærker
Fra : Steen Jensen

Dato : 28-08-05 18:03

Hej. Jeg har lige hentet Opera 8, som tilbyder at importere min
bogmærker fra både Safari of Firefox.
At importere fra Safari er let, Opera foreslår selv hvor .plist ligger.
Lidt sværere bliver det med Firefox, da jeg selv skal angive filen der
skal importeres.
Kan nogen hjælpe med, hvor det er jeg skal importere Firefox
bogmærkerne?

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 28-08-05 19:36

Steen Jensen wrote:
> [...]
> skal importeres.
> Kan nogen hjælpe med, hvor det er jeg skal importere Firefox

~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/???.default/

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Steen Jensen

Dato : 28-08-05 21:28

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/???.default/

Tak for hjælpen. Opera er (bortset fra reklamerne) lige i hælene på
Firefox som en okay browser.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-05 20:39

Steen Jensen <panther@os.dk> wrote:

> Tak for hjælpen. Opera er (bortset fra reklamerne) lige i hælene på
> Firefox som en okay browser.

Hvorfor så bruge den? Ja undskyld, men jeg havde masser af sympati for
Opera i starten. Mange havde ondt af dem, da Apple lavede Safari. Mange
mente, Apple burde have købt Opera, og at det var synd for folkene bag
Opera og skadeligt for Mac-udviklersamfundet i almindelighed.
Så læste jeg en glimrende artikel, hvor forfatteren gjorde
opmærksom på, hvor længe Opera havde syltet udviklingen af en
Mac-version, og prioriteret Windows-versionen højere. Det havde han jo
ret i. Han sluttede med at konkludere, at Apple har brug for udviklere,
men ikke den slags udviklere. Jeg er ærligt talt ved at være lidt træt
af Opera. For mig at se, er det "viel Geschrei und wenig Wolle", som de
siger i Tyskland. Hvis den havde været her i 1998, havde det været
pragtfuldt, men nu kan det altså være det samme.
Så har jeg nok mere sympati for iCab, men faktisk har jeg også
lidt svært ved at se dens berettigelse. Hvor mange browsere har vi brug
for?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-08-05 21:13

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Hvor mange browsere har vi brug for?

Så mange som der er behov for, og nogen der gider lave.

Tænk artsdiversitet og virusangreb. Lidt lige som operativsystemer :)

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-08-05 21:22

> Hvorfor så bruge den?

Tjo, jeg har en del browsere liggende på min iBook. At jeg kun bruger
2-3 stykker af dem er en anden sag, men da de jo ikke fylder alverden,
så synes jeg der er rart, at jeg en dag kan bruge Shiiri...så'n bare for
sjov, og så udelukkende bruge Safari og Firefox de næste 2 måneder.

> Hvor mange browsere har vi brug for?
Ja, det er der noget om. Hvis fx Safari kunnes bruges alle steder, havde
man vel ikke brug for andet - men der er vist stadig netbanker der ikke
virker med Safari - men jeg synes nu stadig godt om at kunne bruge
hvilkensomhelst browser jeg lige har lyst til.

Fra : Christian Bech

Dato : 30-08-05 20:36

In article <1h20zll.uwht4b1lda5wzN%panther@os.dk>,
panther@os.dk (Steen Jensen) wrote:

> Tak for hjælpen. Opera er (bortset fra reklamerne) lige i hælene på
> Firefox som en okay browser.

Dem kan man så slippe for, hvis man bestiller en gratis registrering
inden klokken 2400: http://my.opera.com/community/party/reg.dml

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-05 22:29

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Dem kan man så slippe for, hvis man bestiller en gratis registrering
> inden klokken 2400: http://my.opera.com/community/party/reg.dml

Okay, okay, nu har jeg bøjet mig. Jeg har hente Opera og registreret den
gratis. I retfærdighedens navn har jeg også hentet iCab. Nu skulle jeg
være godt forsynet. Til gengæld er jeg ved at løbe tør for RAM. Jeg har
kun 1 GB, og med alle de mange browsere er det ved at være fyldt op.
Desværre kan ingen af dem bruges på Peugeots danske hjemmeside.
Men det er vist Peugeot Danmark, der gør noget galt. Peugeots
hjemmesider i andre lande virker fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 31-08-05 09:32

In article <1h24r7s.ko7n30s6d4y5N%news@muenster.dk>,
news@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Okay, okay, nu har jeg bøjet mig. Jeg har hente Opera og registreret den
> gratis. I retfærdighedens navn har jeg også hentet iCab.

Jeg tror ikke, jeg kommer til at bruge Opera, men tilbuddet var for godt
til at lade være. Om ikke andet har den indbygget en glimrende
rss-reader.

> Nu skulle jeg
> være godt forsynet. Til gengæld er jeg ved at løbe tør for RAM. Jeg har
> kun 1 GB, og med alle de mange browsere er det ved at være fyldt op.

Du behøves ikke at have dem alle tændt på en gang.

> Desværre kan ingen af dem bruges på Peugeots danske hjemmeside.
> Men det er vist Peugeot Danmark, der gør noget galt. Peugeots
> hjemmesider i andre lande virker fint.

Nå det er det, der er galt. Jeg troede bare, deres server var nede.

Fra : Steen Jensen

Dato : 31-08-05 11:57

> Til gengæld er jeg ved at løbe tør for RAM. Jeg har
> kun 1 GB, og med alle de mange browsere er det ved at være fyldt op.

Du behøver jo ikke have alle browsere åbne samtidigt. Jeg har kun 512mb
RAM, og jeg har ingen problemer.

Fra : Christian Bech

Dato : 02-09-05 11:59

> [...]

> Desværre kan ingen af dem bruges på Peugeots danske hjemmeside.
> Men det er vist Peugeot Danmark, der gør noget galt. Peugeots

Men til gengæld virker Opera på bilzonen.dk, hvor Firefox og Safari er
helt til rotterne. Søgeknapper er fx skjult bag links til lokalaviser.
Så er der da en ting, den kan bruges til.