/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
TDC vs Mac
Fra : Erling Hansen


Dato : 28-08-05 16:53

Jeg havde helt glemt, hvor dårligt man bliver behandlet af TDC når man
har Mac.
Jeg har erhvervet mig en iBook G3 (clamshell) og eftersom min
Desktop PC og min iBook G4 kører wireless via router og kabel-net, havde
jeg forestillet mig at G3'eren (OS X)skulle få lov at eksersere sit
modem når jeg rigtig skal på landet, hvor der kun er telefonledninger.
Dr. Alzheimer har forlængst bortopereret mine erindringer om
hvordan man sætter sådan en fyr op til telefonarbejdet, så jeg ringede
naivt til TDC for at få hjælp .... men nej. Man beskæftiger sig så
sandelig ikke med Mac, og i en ikke særlig venlig tone blev jeg henvist
til at spørge hos Mac.
Det her er i første omgang bare et lidt surt opstød over at landets
største tele-selskab har fravalgt service til Mac.
Mvh
Erling

 
 
Steen Jensen (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Steen Jensen


Dato : 28-08-05 17:05

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Jeg havde helt glemt, hvor dårligt man bliver behandlet af TDC når man
> har Mac.

OGSÅ når man har en Mac

Bjarne D Mathiesen (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Bjarne D Mathiesen


Dato : 28-08-05 19:31

Erling Hansen wrote:
> Jeg havde helt glemt, hvor dårligt man bliver behandlet af TDC når man
> har Mac.
> Jeg har erhvervet mig en iBook G3 (clamshell) og eftersom min
> Desktop PC og min iBook G4 kører wireless via router og kabel-net, havde
> jeg forestillet mig at G3'eren (OS X)skulle få lov at eksersere sit
> modem når jeg rigtig skal på landet, hvor der kun er telefonledninger.
> Dr. Alzheimer har forlængst bortopereret mine erindringer om
> hvordan man sætter sådan en fyr op til telefonarbejdet, så jeg ringede
> naivt til TDC for at få hjælp .... men nej. Man beskæftiger sig så
> sandelig ikke med Mac, og i en ikke særlig venlig tone blev jeg henvist
> til at spørge hos Mac.
> Det her er i første omgang bare et lidt surt opstød over at landets
> største tele-selskab har fravalgt service til Mac.
> Mvh
> Erling

Fra Mac OS X hjælp:
Mac-hjælp

Hvad har jeg brug for, hvis jeg vil oprette forbindelse til Internet med
et opkaldsmodem?
Når du har sluttet en telefonledning til computerens modem og
telefonstikket, skal du indstille computerens netværksindstillinger til
din PPP-konto. Du har brug for nogle få grundlæggende oplysninger fra
din Internetudbyder (ISP).

Skriv følgende oplysninger i vinduet Netværk i Systemindstillinger:
Kontonavn (brugernavn) og adgangskode til Internetkontoen
Internetudbyderens telefonnummer (som modemmet skal ringe til)
IP-adressen (kun ved manuel konfiguration)
Adressen på din DNS-server (Domain Name System), hvis du har modtaget den
Kontonavnet og adgangskoden til din Internetudbyder er muligvis ikke de
samme som navnet på din e-postkonto og den tilhørende adgangskode. Spørg
Internetudbyderen, hvis du ikke er sikker.

Sørg for at skrive oplysninger på nøjagtig samme måde, som de står i det
udleverede materiale. Det er muligt, at der skelnes mellem brugen af
store og små bogstaver.

Se også
PPP

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa
----------------------------------------------------------------------
denne besked er skrevet i et totalt M$/Intel-frit miljø
MacOS X 10.4.2 Tiger ; Mozilla 1.8b1 ; PowerPC G4 800MHz
http://mozilla.mathiesen.info/
http://webadmin.mathiesen.info/

Erling Hansen (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 28-08-05 19:42

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Erling Hansen wrote:
> > Jeg havde helt glemt, hvor dårligt man bliver behandlet af TDC når man
> > har Mac.
> > Jeg har erhvervet mig en iBook G3 (clamshell) og eftersom min
> > Desktop PC og min iBook G4 kører wireless via router og kabel-net, havde
> > jeg forestillet mig at G3'eren (OS X)skulle få lov at eksersere sit
> > modem når jeg rigtig skal på landet, hvor der kun er telefonledninger.
> > Dr. Alzheimer har forlængst bortopereret mine erindringer om
> > hvordan man sætter sådan en fyr op til telefonarbejdet, så jeg ringede
> > naivt til TDC for at få hjælp .... men nej. Man beskæftiger sig så
> > sandelig ikke med Mac, og i en ikke særlig venlig tone blev jeg henvist
> > til at spørge hos Mac.
> > Det her er i første omgang bare et lidt surt opstød over at landets
> > største tele-selskab har fravalgt service til Mac.
> > Mvh
> > Erling
>
> Fra Mac OS X hjælp:
> Mac-hjælp
>
> Hvad har jeg brug for, hvis jeg vil oprette forbindelse til Internet med
> et opkaldsmodem?
> Når du har sluttet en telefonledning til computerens modem og
> telefonstikket, skal du indstille computerens netværksindstillinger til
> din PPP-konto. Du har brug for nogle få grundlæggende oplysninger fra
> din Internetudbyder (ISP).
>
> Skriv følgende oplysninger i vinduet Netværk i Systemindstillinger:
> Kontonavn (brugernavn) og adgangskode til Internetkontoen
> Internetudbyderens telefonnummer (som modemmet skal ringe til)
> IP-adressen (kun ved manuel konfiguration)
> Adressen på din DNS-server (Domain Name System), hvis du har modtaget den
> Kontonavnet og adgangskoden til din Internetudbyder er muligvis ikke de
> samme som navnet på din e-postkonto og den tilhørende adgangskode. Spørg
> Internetudbyderen, hvis du ikke er sikker.
>
> Sørg for at skrive oplysninger på nøjagtig samme måde, som de står i det
> udleverede materiale. Det er muligt, at der skelnes mellem brugen af
> store og små bogstaver.
>
> Se også
> PPP
1000 tak - jeg ta'r fat i morgen.
Mvh
Erling

Sebastian (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Sebastian


Dato : 28-08-05 20:24

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:


> Det her er i første omgang bare et lidt surt opstød over at landets
> største tele-selskab har fravalgt service til Mac.
Bare roligt, det er ikke kun service til Mac til de har fravalgt.

Tiscali gjorde sig mere umage i sin tid:
http://www.tiscali.dk/help/modem-isdn/connection/
du skal selvfølgelig spørge TDC efter deres serveradresser.


hilsen
fra en TDC-fri husholdning
(ingen kabel TV, ingen PSTN telefon)


--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Flemming Mahler (28-08-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Mahler


Dato : 28-08-05 21:12

Erling Hansen wrote:
> Jeg havde helt glemt, hvor dårligt man bliver behandlet af TDC når man
> har Mac.

hmmm....

Det er muligt, at de ved telefonerne, ikke er specielt mac-venlige, men
efter et par af udviklerne, der laver tdc.dk og tdconline.dk er
"switchet", så er der pludseligt mange ting på begge sites, der fungerer
meget bedre for Mac-brugere end de nogensinde tidligere har gjort.

(( Flemming ))
--
Som arbejder for, men ikke repræsenterer TDC.
http://card.netfactory.dk/

Mikkel Haugstrup (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Haugstrup


Dato : 29-08-05 18:53


"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
news:1h20mnh.1sth1ircho1cmN%email@domain.com...
>
> Det her er i første omgang bare et lidt surt opstød over at landets
> største tele-selskab har fravalgt service til Mac.

I så fald er det noget meget nyt, da jeg personligt for TDC har hjulpet
Dialup kunder med Mac. Giv lige TDC et forsøg til, ring på 80808017 og bed
om en aftale med Mac support. Har du kun et Webspeed abonnement er du nød
til at oprette enten et Netplus eller Netbasis abonnement for at kunne kalde
op med modem.

Du kan evt også bruge følgende vejledning fra punkt 10 såfremt dit modem
allerede er installeret:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71477

/mikkel
Som arbejder for, men ikke repræsenterer TDC...



Erik Richard (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 29-08-05 21:53

Hej Mikkel

Mikkel Haugstrup wrote:
> "Erling Hansen wrote:
>> Det her er i første omgang bare et lidt surt opstød over at landets
>>største tele-selskab har fravalgt service til Mac.
>
> I så fald er det noget meget nyt, da jeg personligt for TDC har hjulpet
> Dialup kunder med Mac. Giv lige TDC et forsøg til, ring på 80808017 og bed
> om en aftale med Mac support. Har du kun et Webspeed abonnement er du nød
> til at oprette enten et Netplus eller Netbasis abonnement for at kunne kalde
> op med modem.

Det er ikke korrekt. Webspeed kræver ikke, at man samtidig opretter et
konventionelt dial-up abonnement. Jeg har mange gange haft kontakt med
TDC Support som følge af den elendige support, der gives fra de
montører, der tager ud og opretter forbindelserne.

Jeg har så sent som i dag været ude hos en kunde, der har Webspeed, hvor
det aldrig har fungeret bare rimeligt. Det var en kvindelig montør, der
oprettede forbindelsen, og på forhånd havde jeg sagt til mine venner, at
de skulle sørge for, at de _ikke_ fik en Motorola modem, da de ikke
kører særlig godt på ældre PowerMac.

Montørens besked var meget klar, - "...enten tager I, hvad i får, eller
også går jeg uden at montere noget som helst!". Hun nægtede også at
sætte maskinen op, - "I kan sgu' bare købe jer en ordentlig computer og
ikke sådan noget lort..." - ordret citat! - Der er klaget over
behandlingen fra montørens side, og de _har_ fået en undskyldning fra TDC.

De har så valgt at kontakte mig og betale mig for at sætte det ordentlig
op, og efter en kontakt til TDC Support, hvor jeg fik fat i en
supporter, der udover at være den eneste Mac supporter, TDC har, var han
selv Mac bruger. Jeg spurgte ham, om hvilket modem, de havde fået, og
det viste sig ganske rigtig, som jeg formodede, at det var et Motorola
modem - SurfBoard 4100... Jeg bad dem så bytte det modem til et Com21
modem, men her fik jeg efter at have ventet i ca. 3t kvarter at vide, at
TDCs Webspeed _ikke_ ville bytte det. - Supporteren havde fået besked
ovenfra, at han skulle afvise at bytte.

Enden på det hele blev, at jeg skaffede et Com21 modem til dem, og har
monteret det. Der gik ca. 3 min., så virkede forbindelsen perfekt. Og
det er endda væsentlig hurtigere nu, end det har været med det gamle SB
4100.

> Du kan evt også bruge følgende vejledning fra punkt 10 såfremt dit modem
> allerede er installeret:
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71477
>
> /mikkel
> Som arbejder for, men ikke repræsenterer TDC...

Uanset om du ikke udtaler dig på TDCs vegne, så synes jeg, du skulle
finde ud af deres Mac politik!

Jeg har adskillige gange haft kontakt til TDC i forbindelse med Mac
problemer for nogle af mine klienter, og jeg har hver eneste gang fået
kort og klar besked på, at "De kan jo blot købe sig en anden computer",
og hvis jeg så har spurgt, om det var noget, de skulle bestemme, fik jeg
blot at vide, at hvis de ville have support, så blev det ikke til Mac! -
"Så må I fandme selv sørge for at få det til at virke..." ordret citat!

Desuden er der også indgivet en officiel klage over, at TDCs sites ikke
virker korrekt på browsere, der afvikles på Mac, samt at det ikke er
muligt at downloade købe-musik fra TDCs webstore, der kan afspilles på
en Mac. - Her var beskeden lige så klar, - "Det er ikke noget, der
kommer jer ved, det bestemmer vi, og der bliver ikke lavet om på den sag".

TDC er åbenbart et firma, der har ondt i kundeplejen...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Christian Bech (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 29-08-05 21:58


> Desuden er der også indgivet en officiel klage over, at TDCs sites ikke
> virker korrekt på browsere, der afvikles på Mac, samt at det ikke er
> muligt at downloade købe-musik fra TDCs webstore, der kan afspilles på
> en Mac. - Her var beskeden lige så klar, - "Det er ikke noget, der
> kommer jer ved, det bestemmer vi, og der bliver ikke lavet om på den sag".

Det handler vel om DRM? Man kan vel næppe laste TDC for at Microsoft
ikke leverer en fuld Mediaplayer til Mac.


Erik Richard (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 29-08-05 22:49

Hej Christian

Enig! Men TDC kunne godt sige, at den musik, de sælger, skal kunne
bruges på alle de store gængse platforme - altså i et for alle læsbart
format - fx. wav eller mp3.
mvh. Erik Richard

Christian Bech wrote:
>> Desuden er der også indgivet en officiel klage over, at TDCs sites
>> ikke virker korrekt på browsere, der afvikles på Mac, samt at det ikke
>> er muligt at downloade købe-musik fra TDCs webstore, der kan afspilles
>> på en Mac. - Her var beskeden lige så klar, - "Det er ikke noget, der
>> kommer jer ved, det bestemmer vi, og der bliver ikke lavet om på den
>> sag".
>
> Det handler vel om DRM? Man kan vel næppe laste TDC for at Microsoft
> ikke leverer en fuld Mediaplayer til Mac.
>

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Frank E. N. Stein (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 29-08-05 22:57

On Mon, 29 Aug 2005 23:49:27 +0200, Erik Richard wrote:

> Enig! Men TDC kunne godt sige, at den musik, de sælger, skal kunne
> bruges på alle de store gængse platforme - altså i et for alle læsbart
> format - fx. wav eller mp3.

Hvorfor tror du det er noget TDC bestemmer?
--
MVH
osv...



Christian Bech (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 30-08-05 09:35

In article <4313823c$0$7630$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> > Det handler vel om DRM? Man kan vel næppe laste TDC for at Microsoft
> > ikke leverer en fuld Mediaplayer til Mac.

> Enig! Men TDC kunne godt sige, at den musik, de sælger, skal kunne
> bruges p alle de store gængse platforme - alts i et for alle læsbart
> format - fx. wav eller mp3.
> mvh. Erik Richard

I så fald vil de næppe kunne få en aftale med rettighedshaverne.

Frank E. N. Stein (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 29-08-05 22:39

On Mon, 29 Aug 2005 22:52:54 +0200, Erik Richard wrote:

>> I så fald er det noget meget nyt, da jeg personligt for TDC har hjulpet
>> Dialup kunder med Mac. Giv lige TDC et forsøg til, ring på 80808017 og bed
>> om en aftale med Mac support. Har du kun et Webspeed abonnement er du nød
>> til at oprette enten et Netplus eller Netbasis abonnement for at kunne kalde
>> op med modem.
>
> Det er ikke korrekt. Webspeed kræver ikke, at man samtidig opretter et
> konventionelt dial-up abonnement.

Det er heller ikke det der står. Der står at hvis man skal bruge et
almindeligt gammeldags modem og man har Webspeed, så skal man oprette et
NetPlus eller et NetBasis abonnoment. Et Webspeed abonnoment giver med
andre ord ikke mulighed for at benytte sig af et POTS- eller ISDN-modem.

> Jeg har mange gange haft kontakt med
> TDC Support som følge af den elendige support, der gives fra de
> montører, der tager ud og opretter forbindelserne.

Montørerne er ikke supportere, de er montører.

> Jeg har adskillige gange haft kontakt til TDC i forbindelse med Mac
> problemer for nogle af mine klienter, og jeg har hver eneste gang fået
> kort og klar besked på, at "De kan jo blot købe sig en anden computer",
> og hvis jeg så har spurgt, om det var noget, de skulle bestemme, fik jeg
> blot at vide, at hvis de ville have support, så blev det ikke til Mac! -
> "Så må I fandme selv sørge for at få det til at virke..." ordret citat!

Sært. Hver gang jeg har kontaktet dem har jeg ikke haft nogen problemer
selvom det er både Mac og Linux jeg har haft på klientsiden. Det kræver
godt nok nogen gange at man selv har 100% styr på klientsiden, men selv
Windows-folk ved hvad et ping er og hvad lys i diverse lamper betyder.

--
MVH
osv...



Erik Richard (29-08-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 29-08-05 23:04


Frank E. N. Stein wrote:
> On Mon, 29 Aug 2005 22:52:54 +0200, Erik Richard wrote:
>>>I så fald er det noget meget nyt, da jeg personligt for TDC har hjulpet
>>>Dialup kunder med Mac. Giv lige TDC et forsøg til, ring på 80808017 og bed
>>>om en aftale med Mac support. Har du kun et Webspeed abonnement er du nød
>>>til at oprette enten et Netplus eller Netbasis abonnement for at kunne kalde
>>>op med modem.
>>
>>Det er ikke korrekt. Webspeed kræver ikke, at man samtidig opretter et
>>konventionelt dial-up abonnement.
>
> Det er heller ikke det der står. Der står at hvis man skal bruge et
> almindeligt gammeldags modem og man har Webspeed, så skal man oprette et
> NetPlus eller et NetBasis abonnoment. Et Webspeed abonnoment giver med
> andre ord ikke mulighed for at benytte sig af et POTS- eller ISDN-modem.

OK, der mangler "for at få support til Mac"

>>Jeg har mange gange haft kontakt med
>>TDC Support som følge af den elendige support, der gives fra de
>>montører, der tager ud og opretter forbindelserne.
>
> Montørerne er ikke supportere, de er montører.

Nej, men i den aftale, der oprettes sammen med et Webspeed abonnement,
står der klart og tydeligt, at montørerne sætter maskinen op - inkl.
'montere PCI netkort, dersom dette ikke findes i forvejen..."

Madamen her smed bare det hele på bordet, da hun så, det var en Mac...

>>Jeg har adskillige gange haft kontakt til TDC i forbindelse med Mac
>>problemer for nogle af mine klienter, og jeg har hver eneste gang fået
>>kort og klar besked på, at "De kan jo blot købe sig en anden computer",
>>og hvis jeg så har spurgt, om det var noget, de skulle bestemme, fik jeg
>>blot at vide, at hvis de ville have support, så blev det ikke til Mac! -
>>"Så må I fandme selv sørge for at få det til at virke..." ordret citat!
>
> Sært. Hver gang jeg har kontaktet dem har jeg ikke haft nogen problemer
> selvom det er både Mac og Linux jeg har haft på klientsiden. Det kræver
> godt nok nogen gange at man selv har 100% styr på klientsiden, men selv
> Windows-folk ved hvad et ping er og hvad lys i diverse lamper betyder.

Præsenterer du dig så som privat eller som firma? - Jeg har på
fornemmelsen, at de er mere venligt stemte overfor firma henvendelser...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Frank E. N. Stein (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 30-08-05 19:27

On Tue, 30 Aug 2005 00:03:38 +0200, Erik Richard wrote:

>>>>I så fald er det noget meget nyt, da jeg personligt for TDC har hjulpet
>>>>Dialup kunder med Mac. Giv lige TDC et forsøg til, ring på 80808017 og bed
>>>>om en aftale med Mac support. Har du kun et Webspeed abonnement er du nød
>>>>til at oprette enten et Netplus eller Netbasis abonnement for at kunne kalde
>>>>op med modem.
>>>
>>>Det er ikke korrekt. Webspeed kræver ikke, at man samtidig opretter et
>>>konventionelt dial-up abonnement.
>>
>> Det er heller ikke det der står. Der står at hvis man skal bruge et
>> almindeligt gammeldags modem og man har Webspeed, så skal man oprette et
>> NetPlus eller et NetBasis abonnoment. Et Webspeed abonnoment giver med
>> andre ord ikke mulighed for at benytte sig af et POTS- eller ISDN-modem.
>
> OK, der mangler "for at få support til Mac"

Det har ikke noget at gøre med ens valg af operativsystem. Det har noget
at gøre med ens valg af internetforbindelse.

>>>Jeg har mange gange haft kontakt med
>>>TDC Support som følge af den elendige support, der gives fra de
>>>montører, der tager ud og opretter forbindelserne.
>>
>> Montørerne er ikke supportere, de er montører.
>
> Nej, men i den aftale, der oprettes sammen med et Webspeed abonnement,
> står der klart og tydeligt, at montørerne sætter maskinen op - inkl.
> 'montere PCI netkort, dersom dette ikke findes i forvejen..."
>
> Madamen her smed bare det hele på bordet, da hun så, det var en Mac...

Nåja, men når man bestiller kan man jo kigge på betingelserne og der
står:
--------------------
PC-installation


TDC Kabel TV's tekniker sørger for hele installationen, så du kan surfe med det samme.


PC-installation inkluderer:

Kabelmodem
Gør det selv-stik
Brugervejledning
Kabel (10 m)

Vælger du PC-installation, forudsætter det:

At din pc bruger Win98, Win2000, WinMe, WinXP samt Internet Explorer 4.0
eller nyere. At vores tekniker har adgang til de nødvendige
installationer (stik) og til din pc
--------------

PCI-kort er listet som ekstraudstyr.
Er det betingelserne fra en eller anden boligforening du har kigget på?

>>>Jeg har adskillige gange haft kontakt til TDC i forbindelse med Mac
>>>problemer for nogle af mine klienter, og jeg har hver eneste gang fået
>>>kort og klar besked på, at "De kan jo blot købe sig en anden
>>>computer", og hvis jeg så har spurgt, om det var noget, de skulle
>>>bestemme, fik jeg blot at vide, at hvis de ville have support, så blev
>>>det ikke til Mac! - "Så må I fandme selv sørge for at få det til at
>>>virke..." ordret citat!
>>
>> Sært. Hver gang jeg har kontaktet dem har jeg ikke haft nogen
>> problemer selvom det er både Mac og Linux jeg har haft på
>> klientsiden. Det kræver godt nok nogen gange at man selv har 100% styr
>> på klientsiden, men selv Windows-folk ved hvad et ping er og hvad lys
>> i diverse lamper betyder.
>
> Præsenterer du dig så som privat eller som firma? - Jeg har på
> fornemmelsen, at de er mere venligt stemte overfor firma henvendelser...

Jeg har prøvet begge dele og det eneste jeg oplever forskel på, er
tiden mellem fejlmelding og udbedring.

--
MVH
osv...



Erik Richard (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 30-08-05 19:50


Frank E. N. Stein wrote:
> On Tue, 30 Aug 2005 00:03:38 +0200, Erik Richard wrote:
>>>Det er heller ikke det der står. Der står at hvis man skal bruge et
>>>almindeligt gammeldags modem og man har Webspeed, så skal man oprette et
>>>NetPlus eller et NetBasis abonnoment. Et Webspeed abonnoment giver med
>>>andre ord ikke mulighed for at benytte sig af et POTS- eller ISDN-modem.
>>
>>OK, der mangler "for at få support til Mac"
>
> Det har ikke noget at gøre med ens valg af operativsystem.

Det har det så åbenbart alligevel...

> Det har noget at gøre med ens valg af internetforbindelse.

Der står _ingen_ steder i betingelserne for oprettelse af et Webspeed
abonnement, at man også er forpligtet på at oprette fx. et NetBasis
abonnement! - Heller ikke for at kunne få support via TDC Support!

>>>Montørerne er ikke supportere, de er montører.
>>
>>Nej, men i den aftale, der oprettes sammen med et Webspeed abonnement,
>>står der klart og tydeligt, at montørerne sætter maskinen op - inkl.
>>'montere PCI netkort, dersom dette ikke findes i forvejen..."
>>
>>Madamen her smed bare det hele på bordet, da hun så, det var en Mac...
>
> Nåja, men når man bestiller kan man jo kigge på betingelserne og der
> står:
> --------------------
> PC-installation
>
>
> TDC Kabel TV's tekniker sørger for hele installationen, så du kan surfe med det samme.
>
>
> PC-installation inkluderer:
>
> Kabelmodem
> Gør det selv-stik
> Brugervejledning
> Kabel (10 m)
>
> Vælger du PC-installation, forudsætter det:
>
> At din pc bruger Win98, Win2000, WinMe, WinXP samt Internet Explorer 4.0
> eller nyere. At vores tekniker har adgang til de nødvendige
> installationer (stik) og til din pc
> --------------
>
> PCI-kort er listet som ekstraudstyr.
> Er det betingelserne fra en eller anden boligforening du har kigget på?

Tja, både og, kan man vel sige. Det er igennem en antenneforening i et
parcelhusområde...

>>Præsenterer du dig så som privat eller som firma? - Jeg har på
>>fornemmelsen, at de er mere venligt stemte overfor firma henvendelser...
>
> Jeg har prøvet begge dele og det eneste jeg oplever forskel på, er
> tiden mellem fejlmelding og udbedring.

Jeg har så mange gange oplevet, at de er blevet særdeles venlige, når
man præsenterer sig som firma...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Frank E. N. Stein (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 30-08-05 21:00

On Tue, 30 Aug 2005 20:49:51 +0200, Erik Richard wrote:

>> On Tue, 30 Aug 2005 00:03:38 +0200, Erik Richard wrote:
>>>>Det er heller ikke det der står. Der står at hvis man skal bruge et
>>>>almindeligt gammeldags modem og man har Webspeed, så skal man oprette et
>>>>NetPlus eller et NetBasis abonnoment. Et Webspeed abonnoment giver med
>>>>andre ord ikke mulighed for at benytte sig af et POTS- eller ISDN-modem.
>>>
>>>OK, der mangler "for at få support til Mac"
>>
>> Det har ikke noget at gøre med ens valg af operativsystem.
>
> Det har det så åbenbart alligevel...

Nej, det har med at gøre at man ikke har mulighed for en dial-up
forbindelse hos TDC medmindre man anskaffer sig et NetPlus eller et
NetBasis abonnoment.

>> Det har noget at gøre med ens valg af internetforbindelse.
>
> Der står _ingen_ steder i betingelserne for oprettelse af et Webspeed
> abonnement, at man også er forpligtet på at oprette fx. et NetBasis
> abonnement! - Heller ikke for at kunne få support via TDC Support!

Nej, det har heller ikke noget med support at gøre. Se ovenstående.

>>>>Montørerne er ikke supportere, de er montører.
>>>
>>>Nej, men i den aftale, der oprettes sammen med et Webspeed abonnement,
>>>står der klart og tydeligt, at montørerne sætter maskinen op - inkl.
>>>'montere PCI netkort, dersom dette ikke findes i forvejen..."
>>>
>>>Madamen her smed bare det hele på bordet, da hun så, det var en Mac...
>>
>> Nåja, men når man bestiller kan man jo kigge på betingelserne og der
>> står:
>> --------------------
>> PC-installation
>>
>>
>> TDC Kabel TV's tekniker sørger for hele installationen, så du kan surfe med det samme.
>>
>>
>> PC-installation inkluderer:
>>
>> Kabelmodem
>> Gør det selv-stik
>> Brugervejledning
>> Kabel (10 m)
>>
>> Vælger du PC-installation, forudsætter det:
>>
>> At din pc bruger Win98, Win2000, WinMe, WinXP samt Internet Explorer 4.0
>> eller nyere. At vores tekniker har adgang til de nødvendige
>> installationer (stik) og til din pc
>> --------------
>>
>> PCI-kort er listet som ekstraudstyr.
>> Er det betingelserne fra en eller anden boligforening du har kigget på?
>
> Tja, både og, kan man vel sige. Det er igennem en antenneforening i et
> parcelhusområde...

Der står garanteret et eller andet sted hvilke operativsystemer de vil
sætte op for kunden.

>>>Præsenterer du dig så som privat eller som firma? - Jeg har på
>>>fornemmelsen, at de er mere venligt stemte overfor firma
>>>henvendelser...
>>
>> Jeg har prøvet begge dele og det eneste jeg oplever forskel på, er
>> tiden mellem fejlmelding og udbedring.
>
> Jeg har så mange gange oplevet, at de er blevet særdeles venlige, når
> man præsenterer sig som firma...

Når jeg henvender mig som firma, så er det hos erhvervssupport da det
så er Pro@ccess vi kører med. Når jeg har henvendt mig privat, så har
jeg altid mødt stor vilje til at forsøge at afhjælpe problemerne, men
det kræver som sagt ofte at man selv kan forklare hvad man har gjort i
sin egen ende og hvad det betyder.


--
MVH
osv...



Erik Richard (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard


Dato : 30-08-05 23:15



Frank E. N. Stein wrote:
> On Tue, 30 Aug 2005 20:49:51 +0200, Erik Richard wrote:
>>>On Tue, 30 Aug 2005 00:03:38 +0200, Erik Richard wrote:
>>>Det har ikke noget at gøre med ens valg af operativsystem.
>>
>>Det har det så åbenbart alligevel...
>
> Nej, det har med at gøre at man ikke har mulighed for en dial-up
> forbindelse hos TDC medmindre man anskaffer sig et NetPlus eller et
> NetBasis abonnoment.

Hold nu op! Skal jeg skrive det med store bogstaver? - DER KRÆVES IKKE
ANDRE ABONNEMENTER FOR AT FÅ SUPPORT PÅ WEBSPEED! - hverken basis eller
plus, hverken ADSL eller dial-up!

>>>Det har noget at gøre med ens valg af internetforbindelse.
>>
>>Der står _ingen_ steder i betingelserne for oprettelse af et Webspeed
>>abonnement, at man også er forpligtet på at oprette fx. et NetBasis
>>abonnement! - Heller ikke for at kunne få support via TDC Support!
>
> Nej, det har heller ikke noget med support at gøre. Se ovenstående.

Hvad hulen har det så 'at gøre med'? - Du skal stadig ikke oprette andre
former for abonnementer for at få en Webspeed eller ADSL forbindelse hos
TDC - og der skal stadig ikke oprettes andre abonnementstyper for at få
support på Webspeed!

>>>PCI-kort er listet som ekstraudstyr.
>>>Er det betingelserne fra en eller anden boligforening du har kigget på?
>>
>>Tja, både og, kan man vel sige. Det er igennem en antenneforening i et
>>parcelhusområde...
>
> Der står garanteret et eller andet sted hvilke operativsystemer de vil
> sætte op for kunden.

Nej!

>>Jeg har så mange gange oplevet, at de er blevet særdeles venlige, når
>>man præsenterer sig som firma...
>
> Når jeg henvender mig som firma, så er det hos erhvervssupport da det
> så er Pro@ccess vi kører med. Når jeg har henvendt mig privat, så har
> jeg altid mødt stor vilje til at forsøge at afhjælpe problemerne, men
> det kræver som sagt ofte at man selv kan forklare hvad man har gjort i
> sin egen ende og hvad det betyder.

Uha, de bliver så søde som fløde til en kattekilling, når man
præsenterer sig som firma, - og især da, når man også kan fortælle, at
deres 'vidunderlige' montør lige har nægtet at sætte en Mac forbindelse
op, så deres kunde er nødt til at hyre et andet firma til det. - Og de
véd ikke, hvormange undskyldninger, de oveni skal komme med, når man så
siger, at fx. en af kunderne ydermere er handicappet og ikke selv kan se
til det... Det er lige til at brække sig over!

- Det gælder fx. dem, jeg var ude hos i går. Begge er så svagtseende, at
de ikke selv kan klare de ting....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Frank E. N. Stein (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 31-08-05 05:06

On Wed, 31 Aug 2005 00:14:51 +0200, Erik Richard wrote:

>> Nej, det har med at gøre at man ikke har mulighed for en dial-up
>> forbindelse hos TDC medmindre man anskaffer sig et NetPlus eller et
>> NetBasis abonnoment.
>
> Hold nu op! Skal jeg skrive det med store bogstaver? - DER KRÆVES IKKE
> ANDRE ABONNEMENTER FOR AT FÅ SUPPORT PÅ WEBSPEED! - hverken basis eller
> plus, hverken ADSL eller dial-up!

Jeg synes du burde prøve at læse hvad det var Erling ville have support
til. Man bruger ikke det indbyggede modem i en iBook til Webspeed, vel?

>>>>Det har noget at gøre med ens valg af internetforbindelse.
>>>
>>>Der står _ingen_ steder i betingelserne for oprettelse af et Webspeed
>>>abonnement, at man også er forpligtet på at oprette fx. et NetBasis
>>>abonnement! - Heller ikke for at kunne få support via TDC Support!
>>
>> Nej, det har heller ikke noget med support at gøre. Se ovenstående.
>
> Hvad hulen har det så 'at gøre med'? - Du skal stadig ikke oprette andre
> former for abonnementer for at få en Webspeed eller ADSL forbindelse hos
> TDC - og der skal stadig ikke oprettes andre abonnementstyper for at få
> support på Webspeed!
>
>>>>PCI-kort er listet som ekstraudstyr.
>>>>Er det betingelserne fra en eller anden boligforening du har kigget på?
>>>
>>>Tja, både og, kan man vel sige. Det er igennem en antenneforening i et
>>>parcelhusområde...
>>
>> Der står garanteret et eller andet sted hvilke operativsystemer de vil
>> sætte op for kunden.
>
> Nej!

Jeg citerede ellers fra betingelserne for Webspeed til dig.

>>>Jeg har så mange gange oplevet, at de er blevet særdeles venlige, når
>>>man præsenterer sig som firma...
>>
>> Når jeg henvender mig som firma, så er det hos erhvervssupport da det
>> så er Pro@ccess vi kører med. Når jeg har henvendt mig privat, så har
>> jeg altid mødt stor vilje til at forsøge at afhjælpe problemerne, men
>> det kræver som sagt ofte at man selv kan forklare hvad man har gjort i
>> sin egen ende og hvad det betyder.
>
> Uha, de bliver så søde som fløde til en kattekilling, når man
> præsenterer sig som firma, - og især da, når man også kan fortælle, at
> deres 'vidunderlige' montør lige har nægtet at sætte en Mac forbindelse
> op, så deres kunde er nødt til at hyre et andet firma til det. - Og de
> véd ikke, hvormange undskyldninger, de oveni skal komme med, når man så
> siger, at fx. en af kunderne ydermere er handicappet og ikke selv kan se
> til det... Det er lige til at brække sig over!

Jeg kender fornemmelsen.
--
MVH
osv...



Erling Hansen (30-08-2005)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 30-08-05 08:52

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> Jeg havde helt glemt, hvor dårligt man bliver behandlet af TDC når man
> har Mac.
> Jeg har erhvervet mig en iBook G3 (clamshell) og eftersom min
> Desktop PC og min iBook G4 kører wireless via router og kabel-net, havde
> jeg forestillet mig at G3'eren (OS X)skulle få lov at eksersere sit
> modem når jeg rigtig skal på landet, hvor der kun er telefonledninger.
> Dr. Alzheimer har forlængst bortopereret mine erindringer om
> hvordan man sætter sådan en fyr op til telefonarbejdet, så jeg ringede
> naivt til TDC for at få hjælp .... men nej. Man beskæftiger sig så
> sandelig ikke med Mac, og i en ikke særlig venlig tone blev jeg henvist
> til at spørge hos Mac.
> Det her er i første omgang bare et lidt surt opstød over at landets
> største tele-selskab har fravalgt service til Mac.
> Mvh
> Erling

Det får vente til i morgen - jeg skal lige til check på Odense Unihosp -
og det tager over en halv dag. Men tak for de mange kommentarer.
Mit udgangspunkt er en fastnettelefon/mobil samt et basisabonnement hos
TDC.
Vi snakkes ved i morgen.
Mvh
Erling

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste