Googlesøgefeltet i Safari
Fra : Lars Kristensen

Dato : 28-08-05 11:33

Det har længe irriteret mig at Googlesøgefeltet i Safari søger i google.com
og ikke i google.dk - danske sider, her i weekenden faldt jeg over:
http://www.pozytron.com/acidsearch

En genial lille ting som gi'r mange muligheder for at indstille søgefeltet i
øverste højre hjørne i Safari, jeg søger nu i søgefeltet i lige præcis de
søgemaskiner jeg ønsker.

--
mvh - Lars
T-shirt tryk, tekstiltryk og reklametryk, så http://www.tekstiltrykkeriet.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-08-05 12:16

Lars Kristensen <mail@inla-grafisk.dk> wrote:

> Det har længe irriteret mig at Googlesøgefeltet i Safari søger i google.com
> og ikke i google.dk - danske sider

Det bestemmer du selv på:
<http://www.google.dk/preferences?hl=da>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Lars Kristensen

Dato : 28-08-05 13:14

> From: spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen)
>
> Det bestemmer du selv på:
> <http://www.google.dk/preferences?hl=da>

Ikke her - uanset hvordan jeg sætter preferencer i Google indstillinger, så
bruger Safarisøgefeltet google.com og ikke google.dk.
Og der er forskel i søgeresutaterne der bliver serveret - givet ind i mellem
minimale.

Der er i mine øjne flere gode features i acidsearch, installering af andre
søgemaskiner osv. Og ikke mindst der er nem adgang til min egen oversigt af
søgesteder.

Klip fra Versiontracker:
"AcidSearch is a search enhancement for Safari. It adds unlimited "Search
Channels" to the Google search field. Channels can be customized in a nearly
infinite variety of ways. AcidSearch also includes powerful features such as
JavaScript support, the ability to import iSeek and Butler Search Sites,
true hierarchical menu organization, and the ability to search multiple
search engines at the same time. AcidSearch also allows you to access your
search channels with key equivalents, shortcuts (a la SafariKeywords), and a
contextual menu."

Det lille program har blot betydet, at mine søgninger nu er blevet mere
effektive og knap så tidskrævende.
Og nu har jeg givet min lille tilfredshed videre

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-05 14:15

> [...]
> Det har længe irriteret mig at Googlesøgefeltet i Safari søger i google.com
> og ikke i google.dk - danske sider, her i weekenden faldt jeg over:

Det er ikke nødvendigt. Hvis din mac oS X snakker dansk får du google
websiden på dansk. Brug ligeledes knappen "indstillinger" på google
hjemmesiden til at definere hvilke sprog du vil søge på. Det kræver
selvfølgelige at du ikke er paranoid og har cookies slået til.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT