virker eyeTV for Digital Terrestrial TV i ~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-08-05 14:51

Hej NG's

Er der nogen der ved om eyeTV for Digital Terrestial TV virker i
Danmark? Produktet er vel fortrinsvis lavet til MAC, men spørgsmålet
er egent TV relateret.

<http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvdtt&PHPSESSID=4691cf09792dfe1020bd9f9da6be0754>
<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore?productLearnMore=BA110>

Hvilke kanaler vil man kunne se på Nørrebro i København?
De skriver selv:

"The miniature antenna is primarily intended for use in areas where
DTT broadcasting stations emit enough power for mobile DTT reception."

Men hvordan TV markedet er ved jeg ikke.

JonB

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 27-08-05 17:33

Jon Bendtsen skrev:

> Hvilke kanaler vil man kunne se på Nørrebro i København?

Det danske DTT net er slet ikke oppe at køre endnu, så det bliver nok
svært. Se på dr's hjemmeside om senderplacering af testsenderne.

Klaus

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-08-05 14:44

Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:

> Det danske DTT net er slet ikke oppe at køre endnu, så det bliver nok
> svært. Se på dr's hjemmeside om senderplacering af testsenderne.

Tak, så venter jeg med evt. køb.

JonB

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 27-08-05 17:33

Fra : Alex Henriksen

Dato : 28-08-05 01:41

Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:

> Det danske DTT net er slet ikke oppe at køre endnu, så det bliver nok
> svært. Se på dr's hjemmeside om senderplacering af testsenderne.

Nåå, det passer nu ikke helt, hvis du bor i Nordjylland kan du nu se
flere kanaler..!

Nibe senderen smider små 50Kwatt ud.

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Tom

Dato : 28-08-05 17:35

Skulle også køre på det nordligste sjælland..!? ( nordkysten.. Test..!?)
Tom

On 28/08/05 2:41, in article
43110837$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk, "Alex Henriksen"

Fra : Alex Henriksen

Dato : 28-08-05 22:39

Tom wrote:
> Skulle også køre på det nordligste sjælland..!? ( nordkysten.. Test..!?)
> Tom

Link til DTT Net på DR.dk
http://www.dr.dk/omdr/index.asp?aid=378

jeg ved ikke hvad de sender ud derover,
men oppe i nordjylland køre det fint.

Du kan købe en modtager her: www.thiecom.de

Fra : Christian Bech

Dato : 29-08-05 13:12

In article <43122f10$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
Alex Henriksen <alexie@zbox.dk.MINIMAC> wrote:

> jeg ved ikke hvad de sender ud derover,
> men oppe i nordjylland køre det fint.

der skulle vel ikke være nogen, der har erfaringer fra den nordlige del
af Århus?

> Du kan købe en modtager her: www.thiecom.de

Hvad hedder sådan en på tysk?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-05 14:39

Christian Bech skriver:

> der skulle vel ikke være nogen, der har erfaringer fra den nordlige del
> af Århus?

Jo, Egå svjh.

Klaus
--
News.sonofon.dk er nu nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,

Fra : Christian Bech

Dato : 30-08-05 12:42

In article <43131001.61992B6C@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Christian Bech skriver:

> Jo, Egå svjh.

Tak. Så skulle der nok være en chance for at Lystrup er dækket.

Fra : Alex Henriksen

Dato : 29-08-05 17:52

Christian Bech wrote:

> Hvad hedder sådan en på tysk?

DVB-T modtager.
Tryk på Digital-Empfaenger og DVB og DVB-T.

Fra : Christian Bech

Dato : 30-08-05 12:40

In article <43133d4d$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,

> DVB-T modtager.
> Tryk på Digital-Empfaenger og DVB og DVB-T.

Tak. Jeg gik i stå ved Digital-Empfaenger. Er der grund til at købe
andet end den billige til 69,95, hvis man bare er ude efter basal
funktionalitet?

Fra : Alex Henriksen

Dato : 30-08-05 22:24

Christian Bech wrote:

> Tak. Jeg gik i stå ved Digital-Empfaenger. Er der grund til at købe
> andet end den billige til 69,95, hvis man bare er ude efter basal
> funktionalitet?

Selv Tak.

Nææ, sådan som jeg læser det er den helt ok.
Softwareupdate über RS 232, Alså Software Updates via RS232.

Fra : Tom

Dato : 27-08-05 22:59

Digitalt TV ( DTT digitalt jordbaseret TV) skulle blive en realitet til
næste forår.
Her vil du kunne se:
DR
DR2
TV2

Og ..måske .. Den fjerde kanal, der er/bliver/tænkes som en såkaldt
kontributions kanal.. altså en kanal, der reelt er til TV stationernes eget
brug ( dette kan dog blive lavet om)
F.eks til en blanding af DR regional TV og TV2 regionalt TV.
I låbet af år 2009 vil du kunne se 16, 24 eller 32 kanaler, alt efter hvad
landets politikere bliver enige om..
Det kan .. Selv om at det IKKE er planlagt ende med at TV DK ryger på som
den "sidste" station.. Dette er dog ikke særligt realistisk. Blandt andet
fordi de måske bliver lukket, efter at ejeren bag kanalen SBS er blevet købt
af nogle andre forretningsfolk.
Tom

Rent teknisk ved jeg ikke hvilke "frekvenser" der bliver sendt på, og om det
pågældende produkt er "forberedt" til føromtalte frekvenser..
Mener at det er muligt at spøge selskabet bag det kommende DTT net.
Dette bestyres af DR og TV2.. ( kan selvfølgelig ikke huske hvad de hedder)

PS
Tjek evt i sverige ( på svcenske sites) der har de længe haft DTT.. Måske er
der nogle mac folk der har prøvet med eye tv..

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-05 07:45

In dk.edb.mac Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:
> [...]

> DTT broadcasting stations emit enough power for mobile DTT reception."

> Men hvordan TV markedet er ved jeg ikke.

Jeg mener ikke der er luftbåren digitalt TV i København. TV2 sender
slet ikke, mens DR sender i udvalgte dele af landet. På DR's
hjemmeside kan du se hvor man kan forvente at modtage et luftbåren
digitalt TV signal. Prøv evt at spørge i dk.teknik.tv+video

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 28-08-05 08:34

Alex Henriksen skrev:

> Nåå, det passer nu ikke helt, hvis du bor i Nordjylland kan du nu se
> flere kanaler..!

På testsendere - netop. Derfor nævnte jeg dem.

Men på Nørrebro på en lille "pindantenne" er det sikkert "nada"
tilbage af signalet fra Jyderup.

Klaus