Disk død.
Fra : usenet@kikobu.com

Dato : 13-08-05 09:37

Hej. Jeg havde i sidste uge lidt problemer med min Powerbook - den
frøs under disk-aktivitet. Selv om disk utilities gav "S.M.A.R.T.
Verified" og fsck -f i single user mode så sent som i aftes ikke fandt
fejl, så crashede disken helt og aldeles 10 minutter senere. Når jeg
booter fra installations DVDen nu, så er "S.M.A.R.T. Failing"....

Nå, jeg skal have en ny disk i. Det bliver en Hitachi 2.5" Travelstar.
Nogen der kender en god guide til at skifte disk på en Powerbook? (den
er 2 år gammel, 12" 1GHz modellen).

Hvad med den gamle disk.. "Failing" men ikke "Failed" - jeg kan ikke
mounte den via disk utils - der sker intet, men jeg overvejer at købe
et eksternt kabinet og prøve at tilgå den via firewire for at fiske
de sidste par dages arbejde ud. Hvad er min bedste chance?

Mvh.

Morten

Fra : Erik Richard

Dato : 13-08-05 23:18

Hej Morten

Hvis disken er under 2 år (prod. måned/år står på disken), kan du blot
returnere den til Hitachi. De giver 2 års fuld garanti.
mvh. Erik Richard

usenet@kikobu.com wrote:
> [...]
> et eksternt kabinet og prøve at tilgå den via firewire for at fiske
> de sidste par dages arbejde ud. Hvad er min bedste chance?

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-08-05 15:33

usenet@kikobu.com wrote:

> [...]

> Nå, jeg skal have en ny disk i. Det bliver en Hitachi 2.5" Travelstar.
> Nogen der kender en god guide til at skifte disk på en Powerbook? (den

Kig på <http://xlr8yourmac.com>, der kan du med garanti finde en
vejledning.

> [...]
> et eksternt kabinet og prøve at tilgå den via firewire for at fiske
> de sidste par dages arbejde ud. Hvad er min bedste chance?

Lad være med at tænde maskinen igen før du har pillet den ud.
Monter disken i et FW eller USB kabinet med tilstrækkeligt med køling.
Tilslut den en maskine (du bør ikke boote fra disken)
Forsøg at kopiere så mange data som muligt fra disken, nøjes med at
kopiere et emne af gangen.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 15-08-05 21:15

<usenet@kikobu.com> wrote:

> [...]
> et eksternt kabinet og prøve at tilgå den via firewire for at fiske
> de sidste par dages arbejde ud. Hvad er min bedste chance?

www.pbfixit.com

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-08-05 21:32

<usenet@kikobu.com> wrote:

> [...]
> et eksternt kabinet og prøve at tilgå den via firewire for at fiske
> de sidste par dages arbejde ud. Hvad er min bedste chance?

Jeg har en Mac magen til din. Jeg har slev sat en 60 GB disk og den er
markant hurtigere.

Har du de originale grå CDere til den ? I så fald vil jeg meget gerne
låne dem af dig.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling