Jeg er ved at lave et simpelt spil (mit første)
(som iøvrigt kan ses i meget tidlig beta på
<URL:
http://www.nano.dk/games/pong/index.html>)
At få en bold til at hoppe rundt og ramme vægge osv. er rimelig nemt
da det bare er at gange "velocity" med -1.
Men uhm, jeg er rendt ind i lidt problemer med f.eks. at ramme en
firkant - Jeg kan fint regne ud at den rammer f.eks. højre eller
venstre side, men ikke top/bund (hvilket højst sandsynligt er pga.
måden jeg regner det ud på) - fordi conditions for at bolden rammer
højre/venstre side bliver ramt først.
Et andet spørgsmål er hvordan jeg regner ud hvordan en cirkel rammer
en anden cirkel, og derefter regner ud hvor den ene skal ryge hen?
(Jeg vil være tilfreds med at blive kastet en URL til en tutorial
eller lignende i nakken, dem jeg har fundet indtil videre har dog ikke
helt dækket mine behov.)
Gode råd osv. modtages også meget gerne :)
--
Martin Mouritzen. |
http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?