Word 6.0 til Mac Mini
Fra : PH

Dato : 12-08-05 21:33

Jeg har købt en MacMini til min far på 80 som afløser for hans
Powermac 7500 som nu er mere end 10 år gammel. På den kørte han Word
5.1 som han er fortrolig med.
Nu har jeg købt Pages som til min store skræk ikke kan læse Word 5.1
filer. Jeg har fundet forskellige måder at konvertere hans dokumenter
på men det er arbejdsomt ( små 100 mb rene tekst filer) og måske ville
det være lettere at blot opgradere Word til ham. MEN jeg vil ikke have
de nyeste Word versioner som er proppet med at muligt som han ikke vil
have og som jeg skal supportere.

DERFOR: hvor finder jeg en WORD 6.0 som jeg kan købe og installere på
hans Mac Mini??

mvh

Peter Hohnen

PS mit første problem var faktisk at flytte data fra een maskine til
en anden. PowerMacen har: SCSI, Appletalk og Superdrive ( + CD Læser)
mens Mini'en har USB og Ethernet og CD. Jeg endte med at bruge
Internettet som interface og maile det hele fra en maskine til en
anden - men det er nu en helt anden historie

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-05 21:59

In article <b61qf1ld9h8svicpbr5ac8kbsgljtbi9aq@4ax.com>,
PH <Peter@_nospam_gurrelundchemdry.dk> wrote:

> [...]
> han ikke vil have og som jeg skal supportere.
>
> DERFOR: hvor finder jeg en WORD 6.0 som jeg kan købe og installere på

Normalt kan TextEdit, der følger med OS X, læse Word-dokumenter. Om det
også kan læse fra version 5.1, har jeg desværre ikke mulighed for at
prøve. Men du kunne da forsøge.

> [...]
> Internettet som interface og maile det hele fra en maskine til en
> anden - men det er nu en helt anden historie

Det er desværre prisen for at vente for længe med at købe ny computer.
Jeg har også prøvet det, da Apple gik fra det gamle SCSI til USB og
fjernede diskettedrevet. Man skal nogle gange lægge hovedet i blød for
at finde en omvej, der kan bruges. Det bedste er vel at følge med i
udviklingen og tage den slags inkompatibiliteter i opløbet. Man skal
heller ikke lægge sine billeder og musik på cd og så tage dem frem om 25
år for så at opdage, at cd'er forlængst er forældede og der ikke findes
cd-drev mere. Man skal løbende lægge sine data over på den nye
teknologi, efterhånden som den kommer frem.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : PH

Dato : 12-08-05 23:09

On Fri, 12 Aug 2005 22:59:12 +0200, "Henrik Münster"
<news@muenster.dk> wrote:

>Normalt kan TextEdit, der følger med OS X, læse Word-dokumenter. Om det
>også kan læse fra version 5.1, har jeg desværre ikke mulighed for at
>prøve. Men du kunne da forsøge.

Tak men jeg vil hellere have word 6.0 for så kan han bruge den - helst
en UK version

Peter

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-08-05 23:36

PH <Peter@_nospam_gurrelundchemdry.dk> wrote:

> Tak men jeg vil hellere have word 6.0 for så kan han bruge den - helst
> en UK version

Word 6 er forældet, og ikke OS X software, så den skal køres i classic,
hvis den overhovedet kan køre, så overvej Word X eller 2004. Begge er IE
versioner, men der følger både UK og danske ordbøger med.

I øvrigt var 6'eren den suverent dårligste af alle Word-versionerne; i
sin tid gik jeg tilbage til 5'eren indtil 98'eren kom.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-08-05 00:00

In article <1h17imh.1q6nca01haf5s0N%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> [...]
>
> I øvrigt var 6'eren den suverent dårligste af alle Word-versionerne;
> i sin tid gik jeg tilbage til 5'eren indtil 98'eren kom.

Jeg fandt en blog, der fortæller lidt om det:

<http://blogs.msdn.com/rick_schaut/archive/2004/02/26/80193.aspx>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Sebastian

Dato : 15-08-05 18:39

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
TextEdit kan ikke læse Word 5.1 dokumenter. TextEdit kan kun læse die
Word dokumenter fra den tid, da Mac og PC brugte det samme filformat.
Det er Word 98 og alt hvad der kom bagefter.

Full ACK

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-05 02:08

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> TextEdit kan ikke læse Word 5.1 dokumenter. TextEdit kan kun læse die
> Word dokumenter fra den tid, da Mac og PC brugte det samme filformat.
> Det er Word 98 og alt hvad der kom bagefter.

hvilket vil sige fra Word 6.0 på såvel PC som mac siden!

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Erik Richard

Dato : 12-08-05 23:45

Hej Peter

PH wrote:
> [...]
> det være lettere at blot opgradere Word til ham. MEN jeg vil ikke have
> de nyeste Word versioner som er proppet med at muligt som han ikke vil

Nej, Pages kan normalt ikke konvertere Word dokumenter ældre end 6.01,
men det kan AppleWorks 6.2.9. AppleWorks er nyeste udg. af det gamle
ClarisWorks, som ofte fulgte med de gamle maskiner.

> DERFOR: hvor finder jeg en WORD 6.0 som jeg kan købe og installere på
> hans Mac Mini??

Word 6.0/6.01 kræver OS 9.x installeret for at kunne bruges på en
MacMini. - Hvis du vil have Word 6, så kontakt mig off-list på
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet>. Jeg har en, du må få, - hvis jeg da ellers
kan finde den....

> [...]
> Internettet som interface og maile det hele fra en maskine til en
> anden - men det er nu en helt anden historie

Du kunne da bare have koblet dem sammen via ethernet. - PM 7500 har
indb. ethernet med både AAUI og RJ-45 stik...

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-08-05 19:22

> [...]

> Internettet som interface og maile det hele fra en maskine til en
> anden - men det er nu en helt anden historie

Fornuftig løsning.

Hvorofr får han ikke bare en Officepakke ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling