Underligt musikudvalg på ITMS
Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-05 00:00

Jeg synes, der sker underlige ting på iTunes Music Store. Jeg kan se, at
Tim Christensens "Live at Abbey Road Studios 2004" nu står som "Just
added". Jeg købte den da for et par måneder siden.
Der er også mystikken med masser af musik, der fås i de
udenlandske, men ikke i den danske butik. Da ITMS åbnede, var der en del
debat om Phonophile og rettighederne til dansk musik. Men hvad så med
udenlandsk musik? Jeg har ledt efter flere album, der ikke fandtes på
dansk ITMS. Andre kan man ikke få lov til at købe, da der kommer en
fejlmeddelelse om, at pris eller placering har ændret sig, siden man
søgte efter albummet på ITMS. Det kan stå på i ugevis, så det kan ikke
være sket i den korte tid, man har været logget på.
Jeg har tidligere undret mig over, at Backstreet Boys kun findes
med to album, hvor der er tale ind over numrene, som fortæller gruppens
historie. Hvorfor i alverden findes de almindelige album ikke på den
danske ITMS? Og pludselig for kort tid siden forsvandt det ene af de to
album på den danske ITMS. Hvordan kan det gå til? Rettigheden bliver vel
ikke pludselig trukket tilbage, og albummet kan ikke være udsolgt. Man
løber jo ikke tør for elektronisk download.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster