Mac, scriptsprog
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 10-08-05 22:10

hej NG

hvad kan en mac-computer afvikle af script-sprog?

eller rettere:

kan den afvikle:

javascript?

og/eller vbscript?

/Kasper

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 10-08-05 22:34

Kasper Lindberg <NoSp@m.invalid> wrote:

> hvad kan en mac-computer afvikle af script-sprog?
>
> eller rettere:
>
> kan den afvikle:
>
> javascript?

Alle browsere kan. Jeg ved ikke, om der findes en selvstændig fortolker
af Javascript.

> og/eller vbscript?

Næppe en selvstændig fortolker. Men MS Office-programmerne understøtter
VBA.

Hvad vil du bruge det til?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-08-05 22:59

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Alle browsere kan. Jeg ved ikke, om der findes en selvstændig fortolker
> af Javascript.

Dashbord...

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Erik Richard

Dato : 11-08-05 00:35

Hej thorkil - og Kasper

Thorkil Olesen wrote:

> Alle browsere kan. Jeg ved ikke, om der findes en selvstændig fortolker
> af Javascript.

Joda, Apple kan da sagtens bruge både Java og JavaScript på OS X.

> Næppe en selvstændig fortolker. Men MS Office-programmerne understøtter
> VBA.

VBA/VBS kan bruges på OS 8.x og 9.x. Det er bl.a. en del af FoxPro, men
det kan ikke bruges som 'scriptsprog/scriptprogrammering' på OS X.
Office X understøtter dog læsning af både VBA og VBS filer.

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 11-08-05 09:50

"Thorkil Olesen" <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> af Javascript.

> Næppe en selvstændig fortolker. Men MS Office-programmerne understøtter

Jeg har fået til opgave at lave et program, der skal bruges på et
arrangement en gang i oktober.

Jeg bruger selv windows, og har ingen kendskab til mac.

problemet er at programmet måske skal afvikles på en mac-computer.

Jeg ville derfor undersøge om der var betydelig forskel på windows- og
mac-maskiner.

Jeg kan forstå, at hvis jeg kører det gennem en browser, burde jeg ikke have
problemer.

men jeg tænke mere på om en mac kan afvikle .js-filer?

/Kasper