Skærmvalg
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 08-08-05 20:56

Jeg er ved at være træt af at bruge et LCD-TV som computerskærm, idet
opløsninger simpelthen er for lav.

Så jeg går så småt og overvejer en ny skærm.

Umiddelbart var jeg faldet for Apples 20" skærm, men nu ser jeg Dell har
en tilsvarende skærm til 2.000 kroner mindre. Ud fra specs og min
begrænsede viden om fladskærme, så ser Dell skærmen også ud til at være
bedre. Tillige kan man få en højtalerbjælke til at hægte under skærmen.

Men men men. Nu sidder jeg foran én Dell skærm, der har skuffet mig, men
på arbejde har jeg en Dell skærm, som virker ok.

Så skal jeg købe Dell eller Apple? Andre bud?

Det skal være en 19" eller 20" 16:9 skærm, da bredformatet er genialt
til databrug. Den skal bruges sammen med en 12" Powerbook.

/JD

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 23:37

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> wrote:

> Så skal jeg købe Dell eller Apple? Andre bud?

de er lige gode... specs kommer an på hvordan der måles. Anandtech
testede de to identiske paneler for et par måneder siden. Overvej om du
vil have en flot skærm med lækker finnish, eller en billig med
bedre garanti og ringe finnish.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 10-08-05 23:27

Er der nogen problemer med at bruge Dell skærmen med min PB?

Altså understøtter den 1680x1050 ?

/JD

Fra : Andreas Lundsteen

Dato : 11-08-05 12:10

"Jimmy Damsgård" <xxx@xxx.dk> wrote:

> Er der nogen problemer med at bruge Dell skærmen med min PB?
>
> Altså understøtter den 1680x1050 ?
>
> /JD

Den gør den! Ifølge Apples hjemmeside kan man bruge både 20" og 23" Cinema
displays til en 12" PB, men ikke deres 30". Og da de to optalte skærme har
samme opløsning bør der ikke være nogle problemer.

Fra Apples side:

"even the 12-inch PowerBook with 64MB of graphics memory connects to the
20-inch or 23-inch Cinema Display."

Sjovt nok står jeg i nøjagtig samme situation som dig vedr skærmvalg. Har
tilmed også en 12" PB! Jeg har mere eller mindre besluttet mig for at købe
dells 20". Af en dell skærm af være, så synes jeg faktisk at den er meget
pæn. Ikke nær så pæn som Apples, men jeg vil ikke ofre 2.000kr på det!

Mvh. Andreas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-08-05 17:12

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> wrote:
> Er der nogen problemer med at bruge Dell skærmen med min PB?

> Altså understøtter den 1680x1050 ?

det bør den kunne (jeg ved ikk eom opløsningen er understøttet på 1
generation af PB12")