Kommunikation med Airport basen
Fra : Storm

Dato : 08-08-05 20:21

Med hjælp herfra fik jeg sidste efterår min Airport til at fungere via
en router - nu kan jeg ikke komme ind i basen med min AirPort Setup
Assistant.
Jeg får meldingen: "This application was unable to communicate with the
base station".

Jeg skal da vel ikke gå på med kabel når jeg ændrer eller tjekker mine
base indstillinger - vel?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-08-05 20:39

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> base station".
>
> Jeg skal da vel ikke gå på med kabel når jeg ændrer eller tjekker mine

Du skal bare bruge "AirPort Admin Utility.app" i stedet

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Storm

Dato : 08-08-05 21:32

> Du skal bare bruge "AirPort Admin Utility.app" i stedet

Men der kan jeg slet ikke se min base... (mere)...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-08-05 22:08

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Men der kan jeg slet ikke se min base... (mere)...

Er den tændt
Sorry.
Der står jeg af, men der sidder jo en reset-knap i den!

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 08-08-05 22:23

> Er den tændt
> Sorry.
> Der står jeg af, men der sidder jo en reset-knap i den!
Den bliver ikke helt 'resat' skal du vide. Faktisk kan man blive nødt
til at forbinde til den med et kabel, men så skulle den også være synlig
i AirPort-hjælpeværktøj.app

Husk i øvrigt at bruge "AirPort-indstillingsassistent til Graphite eller
Snow.app" hvis det er en gammel model, ellers
"AirPort-indstillingsassistent.app".

Fra : Storm

Dato : 08-08-05 22:30

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> [...]

Jeg er jo ihvertfald selv på nettet med den, så lidt tændt er den

Åh nej ...

Det har jeg så prøvet uden effekt.

> Den bliver ikke helt 'resat' skal du vide. Faktisk kan man blive nødt
> til at forbinde til den med et kabel, men så skulle den også være synlig
> i AirPort-hjælpeværktøj.app

Altså - du mener gå på nettet med et kabel på routeren som jeg gjorde
før Airport

> Husk i øvrigt at bruge "AirPort-indstillingsassistent til Graphite eller
> Snow.app" hvis det er en gammel model, ellers
> "AirPort-indstillingsassistent.app".

Min AirPort er ikke 1 år gammel og routeren er vel 2-3 år gammel.
Da jeg indstillede den brugte jeg ikke Graphite...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 08-08-05 22:37

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Den bliver ikke helt 'resat' skal du vide. Faktisk kan man blive nødt
> til at forbinde til den med et kabel, men så skulle den også være synlig
> i AirPort-hjælpeværktøj.app

Det jeg skulle se her burde være nøjagtig det samme som jeg ser i
"AirPort Setup Assistant" - ja, min er på engelsk - og derinde kan jeg
godt se den når jeg har scannet en ekstra gang, aldrig ved første
øjeblik.

Jeg er ikke helt med hvad jeg skal forbinde med et kabel - Powerbooken
til routeren?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-08-05 14:24

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Jeg er ikke helt med hvad jeg skal forbinde med et kabel - Powerbooken
> til routeren?
Nej, PB til AirPort. Kan kun gøres, hvis den har Ethernet-port (markeret
med <···>). Hvilken AirPort er det?

Fra : Storm

Dato : 09-08-05 19:00

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Nej, PB til AirPort. Kan kun gøres, hvis den har Ethernet-port (markeret
> med <···>).

Ja, det har den - det er den der er forbundet til Routeren.
Jeg prøvede - men det giver samme resultat hvad angår kommunikation med
basen.
Jeg kan slet ikke se den med "AirPort Admin Utility" og med Setuppen kan
jeg se den men ikke komme ind i den.

> Hvilken AirPort er det?

Jamen det er bare en AirPort Express 54Mbps - yderligere navn er der
ikke.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-08-05 21:37

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Jamen det er bare en AirPort Express 54Mbps - yderligere navn er der
> ikke.
Det er også nok.
Kan godt drille lidt. Hvor i landet bor du? Yder kun begrænset gratirs
support, men siden det er dig, er du velkommen til at ringe: 20312115.

Fra : Storm

Dato : 10-08-05 21:24

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

Det er bare for stort et tilbud - jeg vil nu ikke ringe så sent...

I dag har jeg snakket med en IT mand på mit arbejde og lånt et
krydskabel.

Først opdaterede jeg min Airport software til version 4.2
Derefter kørte jeg en Repair Permissions.

Så kom jeg krydskablet mellem min PowerBook og Airport Basen,
nu kan jeg godt se den i Admin Utility.
(Skal jeg uploade noger firmware til min base iøvrigt?)

Jeg kan stadig ikke få lov at komme ind i basen og configurere.
Da jeg satte basen op gemte jeg skærmdump af mine indstillinger og
notere mit password - men når jeg indtaster password får jeg at vide:

The AirPort Admin Utility was unable to read the configuration of the
selected base station.

Mit projekt er at jeg vil ind og tilføje en MAC adresse mere så basen
tillader det netværkskort min søn har købt til lille bærbare IBM
thinkpad.

Hans maskine kan godt se mit netværk - men ikke komme på.

Da jeg satte den op havde jeg et problem på grund af routeren som jeg
fik succes-forslag herfra om at løse:

"__Kunne det tænkes at Unex routeren og AX begge forsøger at være dhcp
server for samme subnet?
Prøv engang at slå dhcp fra (Airport-hjælpeværktøj -> Netværk -> Fjern
flueben ud for Distribuer IP-adresser). Så behøver du heller ikke at
nat'e to gange, hvis der skal forwardes porte til en trådløst
tilsluttet maskine.__"

Jeg ved ikke hvad det betyder at nat'e to gange - men mon det har noget
med mine nuværende problemer at gøre - eller skulle jeg mon bare
installere forfra - og gør jeg det ved at køre Setup Assistant igennem
til ny base?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 12-08-05 22:56

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107451

Jeg fulgte opskriften på en soft reset og fik basen resat og updateret
med firmware (tror jeg) - nu kan jeg komme i config - og sønnen kan
komme på nettet og alt endte lykkeligt.

--
Venlig hilsen Nina Storm