dansk sprog i latex
Fra : Søren

Dato : 08-08-05 17:42

Jeg anvender Gerben Wierda's i-installer da jeg skulle igang med latex
på mac. Jeg anvender selvfølgelig dansk sprog men får, når jeg
kompilere, nedenstående fejlmeddelse. Jeg var inde på

<http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=newlang>

for at få løsningen på mit problem. I dokumentmappen ligger mappen
i-Packages; når jeg går ind her vælges tex.ii2 --> language.dat hvor jeg
fjerner %! ved danish dkhyphen.tex og gemmer som instruktionen i filen
også siger. Herefter kompilere jeg igen men får samme fejlmeddelse. Hvad
gør jeg galt?

/Søren

Package babel Warning: No hyphenation patterns were loaded for
(babel) the language `Danish'
(babel) I will use the patterns loaded for \language=0
instead.

Fra : Jonas W

Dato : 08-08-05 19:00

Søren <sohv03@hum.aau.dk> wrote:
> [...]
> fjerner %! ved danish dkhyphen.tex og gemmer som instruktionen i filen
> også siger. Herefter kompilere jeg igen men får samme fejlmeddelse. Hvad

Husker du at skrive
sudo fmtutil --all
terminalen?

Jonas

Fra : Søren

Dato : 08-08-05 20:23

Jonas W skrev:

> Husker du at skrive
> sudo fmtutil --all
> terminalen?

nej, men det prøvede jeg så, genstartede og kompilerede igen men fik den
samme fejlmelding. Der er stadig kun få steder den deler ordene.

Søren

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-05 20:35

Søren <sohv03@hum.aau.dk> writes:

> nej, men det prøvede jeg så, genstartede og kompilerede igen men fik
> den samme fejlmelding. Der er stadig kun få steder den deler ordene.

Du skal have rekonfigureret latex så den også kender dansk orddeling.

Det afhænger af hvilken latexdist du bruger. TeXhajrne sidder i dk.edb.tekst.
http://bigfoot.com/~thunderbear