Firmwareopdatering af DVD-drev
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-08-05 12:40

Kan det lade sig gøre fra OSX?
Fra terminalen eller med anden SW.
Eller skal drevet omkring en Windåse?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 13:00

> Kan det lade sig gøre fra OSX?

Jeps, dvs det kommer an på hvilket drev der er tale om.

> Fra terminalen eller med anden SW.

I visse tilgælde fra GUI, i de fleste tilfælde fra terminal, men det
bør være hip som hap. En fimware opdatering bør alligevel fortages
præcist som dokumentationen forskriver.

> Eller skal drevet omkring en Windåse?

Det kommer an på drevet - hvis du fortælle hvilket drev der er tale
om, kan jeg bedre hjælpe dig.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-08-05 14:03

> Det kommer an på drevet - hvis du fortælle hvilket drev der er tale
> om, kan jeg bedre hjælpe dig.

Pioneer DVR-109
(på Renes anbefaling)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-08-05 16:04

> Pioneer DVR-109
> (på Renes anbefaling)

Jeg har endnu ikke fået opdateret mit drev. Jeg skal nok prøve det her
i aften og se hvad der virker. Jeg tror at det bliver via terminalen,
men der er vist også et GUI program som kan gøre det.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-08-05 18:20

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Jeg har endnu ikke fået opdateret mit drev. Jeg skal nok prøve det her
> i aften og se hvad der virker. Jeg tror at det bliver via terminalen,
> men der er vist også et GUI program som kan gøre det.

På forhånd tak.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-08-05 20:39

> På forhånd tak.

OK, nu har jeg prøvet et par ting:

http://lasvegas.rpc1.org/DVRFlashX_v2.1.zip

Ovenstående er et GUI-program som virker helt fint. Det er nok det
nemmeste at gå til for dig. Ovenstående link indeholder ikke nogen
firmware, så den skal du skaffe andetsteds.

Jeg har forsøgt at lægge firmware til A09 modellen på mit drev,
istedet for DVR-109 firmwaren. A09 er retail-modellen, hvor DVR-109 er
OEM-modellen, og OEM-modellen skulle være forkrøblet på en række
punkter. Jeg har set et sted, hvor forskellene var liste op, men kan
ikke lige huske hvor det var.

Efter flashing skriver Systemprofil stadig DVR-109, men jeg tror at
det bare er OS X der skriver det på den måde.

Du kan hente de to firmwares her:

http://wwwbsc.pioneer.co.jp/product-e/ibs/device_e/dev00001r_e.html#firmware1

Du trækker bare de to EXE-filer over på Stuffit Expander, og så pakker
den filerne ud. De er de to filer der hedder noget med R143, som skal
kopieres over i mappen Firmware i DVRFlashX mappen.

Alternativt kan du også bruge CLI-programmet DVRFlash, som betjenes
fra terminalen:

http://lasvegas.rpc1.org/DVRFlash_v2.1.zip

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-08-05 22:08

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> OK, nu har jeg prøvet et par ting:
>
> http://lasvegas.rpc1.org/DVRFlashX_v2.1.zip

Hentet - takker

> [...]
> OEM-modellen, og OEM-modellen skulle være forkrøblet på en række
> punkter. Jeg har set et sted, hvor forskellene var liste op, men kan

Er selv lidt i tvivl om versionsnumrere. SHG påstår at min model hedder
DVR-109D. Den findes ikke hos Pioneer.

> [...]
> den filerne ud. De er de to filer der hedder noget med R143, som skal
> kopieres over i mappen Firmware i DVRFlashX mappen.

Havde allerede hentet og pakket ud.

> Alternativt kan du også bruge CLI-programmet DVRFlash, som betjenes
> fra terminalen:
>
> http://lasvegas.rpc1.org/DVRFlash_v2.1.zip

Foretrækker GUI indtil videre.
Prøver en af dagene.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 23:25

> Er selv lidt i tvivl om versionsnumrere. SHG påstår at min model hedder
> DVR-109D. Den findes ikke hos Pioneer.

Det er nok en OEM version, kanske fra Medion eller lignende.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 23:23

> [...]

> OEM-modellen, og OEM-modellen skulle være forkrøblet på en række
> punkter. Jeg har set et sted, hvor forskellene var liste op, men kan

Støj! Rippe hastighed!

> Efter flashing skriver Systemprofil stadig DVR-109, men jeg tror at
> det bare er OS X der skriver det på den måde.

Det bør det ikke gøre, har du husket at flashe kernen osse? (kan tage
livet af brænderen!)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-08-05 00:23

> Støj! Rippe hastighed!

Det var det, ja.

> Det bør det ikke gøre, har du husket at flashe kernen osse? (kan tage
> livet af brænderen!)

Ja, begge firmwares er lagt på. Jeg har prøvet både med DVRFlash (CLI)
og DVRFlashX (GUI). Begge melder om succes og firmwaren bliver da også
opdateret og det er med A09 firmwaren.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 23:20

> Pioneer DVR-109
> (på Renes anbefaling)

Det kan du godt lægge en anden firmware på fra din mac. Programmet er
et terminalprogram men det er mulig noget skulle have skrevt et GUI til
det osse. Det er lidt besværligt hvis kernen i frmware osse skal
flashes (ofte nødvendigt med OEM drev)