OSX 10.4 Dashboard - vejudsigten altid vil~
Fra : Bruno

Dato : 06-08-05 17:28

Jeg har valgt København (Copenhagen) som by og i dag siger den fx. 28
grader og i morgen lover den 30 grader, det er faktisk rimeligt
ubrugeligt. Nogen forslag?

Mvh

Bruno

PS. Den er sat op til celcius.

Fra : Karl Antz

Dato : 06-08-05 17:51

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Jeg har valgt København (Copenhagen) som by og i dag siger den fx. 28
> grader og i morgen lover den 30 grader, det er faktisk rimeligt
> [...]

Du er havnet i Copenhagen, NY

Klik på det lille "i" i nederste højre hjørne, skriv "Copenhagen" og
tryk Enter, så får du tilbudt Copenhagen NY, Copenhagen South Africa og
Copenhagen Denmark
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Bruno

Dato : 06-08-05 18:04

Karl Antz wrote:

> Du er havnet i Copenhagen, NY
>
> Klik på det lille "i" i nederste højre hjørne, skriv "Copenhagen" og
> tryk Enter, så får du tilbudt Copenhagen NY, Copenhagen South Africa og
> Copenhagen Denmark

Ah, og jeg som troede det kun var Paris der lå flere steder

Tak for hjælpen - nu hvor jeg ser vejrudsigten er jeg dog lige ved at
fortryde at havde rettet det. Prøv evt. selv forskellen er deprimerende!

Mvh

Bruno

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-08-05 17:36

Bruno wrote:

> Ah, og jeg som troede det kun var Paris der lå flere steder
>
> Tak for hjælpen - nu hvor jeg ser vejrudsigten er jeg dog lige ved at
> fortryde at havde rettet det. Prøv evt. selv forskellen er deprimerende!

Ja, gad man kunne vælge vejret selv. Se, det ville have været smart.

Når vi nu er ved det: Hvilke andre danske byer kan man knalde ind. Jeg
har forsøgt med Roskilde og Værløse hvor der jo ligger nogle
vejrstationer som også Accuweather kender til. Men de kommer ikke frem.

--Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-08-05 17:57

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Når vi nu er ved det: Hvilke andre danske byer kan man knalde ind. Jeg
> har forsøgt med Roskilde og Værløse hvor der jo ligger nogle
> vejrstationer som også Accuweather kender til. Men de kommer ikke frem.

Du kan vælge mellem disse:
Alborg
Arhus
Bago
Billund
Copenhagen
Esbjerg
Foulum
Frederikshavn
Hadsund
Holbaek
Hvide Sande
Karup
Korsor
Lokken
Maribo
Nakskov
Nyborg
Odense
Ringsted
Ronne
Rosnaes
Sindal
Skagen
Skive
Skrydstrup
Sonderborg
Thisted
Thyboron
Tyvelse
Vaerlose
Vamdrup
Vandel

Jeg har ikke checket på OSX 10.4, men de findes her:
<http://wwwa.accuweather.com/world-city-list2.asp?country=DK®ion=EUR&
partner=accuweather&go.x=14&go.y=7>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-05 20:01

In article <1h0xtpk.14i2ks9oslyg8N%spam@events.dk>,
spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Jeg har ikke checket på OSX 10.4, men de findes her:
> <http://wwwa.accuweather.com/world-city-list2.asp?country=DK®ion=EU
> R& partner=accuweather&go.x=14&go.y=7>
>
> /Preben

Der er vel ikke nogen, der ved, hvor vejrinformationen kommer fra? Er
det DMI's vejrstationer, er det lufthavnenes, eller er det nogle
private? Weather Underground får vist sine informationer fra private
vejrstationer, er det ikke rigtigt? Og hvor står stationen i København?
DMI har jo ikke en vejrstation, der hedder København. Der er Kastrup,
Værløse, Roskilde og Gilleleje. Men hvilken er bedst, hvis man f.eks.
bor i Hellerup?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-08-05 20:26

Henrik Münster wrote:

> [...]
> DMI har jo ikke en vejrstation, der hedder København. Der er Kastrup,
> Værløse, Roskilde og Gilleleje. Men hvilken er bedst, hvis man f.eks.

DMI har jo en vejrstation udenfor deres bygning ved Ryparken Station.
Men den optræder ikke på deres hjemmeside. De har i øvrigt langt flere
end der optræder på hjemmesiden ifølge min erindring om en VidenOm
udsendelse. Man kan vidst nok abonnere på data fra alle disse stationer.

Men hvilken der er bedst hvis man bor i Hellerup? Jeg ville vælge
Værløse hvis vinden står i vest.

--Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-08-05 20:36

> Og hvor står stationen i København?
> DMI har jo ikke en vejrstation, der hedder København. Der er Kastrup,
> Værløse, Roskilde og Gilleleje. Men hvilken er bedst, hvis man f.eks.
> bor i Hellerup?

Hvis du kigger på listen, springer det vel i øjnene, at det må være
havne/lufthavne.
Altså må København være Kastrup.
Mit bud er at Hellerups vejr ligner Kastrups mere end Værløses (hvor jeg
bor).
Du kan jo lave en testperiode

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 07-08-05 22:27

> [...]
> Ringsted
> Ronne
> Rosnaes
> Sindal
> Skagen
> Skive
> Skrydstrup
> Sonderborg
> Thisted
> Thyboron
> Tyvelse
> Vaerlose
> Vamdrup
> Vandel
>
> Jeg har ikke checket på OSX 10.4, men de findes her:

Ja, jeg forsøgte forleden netop ud fra accuweather. Men det virker nu.

--Martin

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-05 22:02

Bruno wrote:
> Jeg har valgt København (Copenhagen) som by og i dag siger den fx. 28
> grader og i morgen lover den 30 grader, det er faktisk rimeligt
> [...]

prøv copenhagen, denmark eller copenhagen, dk