Valg af default browser - hvordan?
Fra : Bruno

Dato : 04-08-05 22:33

Hvordan angiver man i OSX hvilken browser der skal åbne når man klikker
på internet links? Mere konkret vil jeg gerne havde Firefox bliver
startet og ikke Safari.

Mvh

Bruno

Fra : Christian Bech

Dato : 04-08-05 22:47

In article <42f28992$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Hvordan angiver man i OSX hvilken browser der skal åbne når man klikker
> på internet links? Mere konkret vil jeg gerne havde Firefox bliver
> startet og ikke Safari.

Det gør du i Safaris indstillinger og ja, det er et åndssvagt sted at
placere det.

Fra : Karl Antz

Dato : 04-08-05 22:48

> [...]

> Hvordan angiver man i OSX hvilken browser der skal åbne når man klikker
> på internet links? Mere konkret vil jeg gerne havde Firefox bliver

I Safari's Preferences/General såmænd - ret tåbeligt synes jeg selv.

Iøvrigt finder du instillingen til default mail-programmet - hæt hvor? -
netop: i Mail's preferences ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Bruno

Dato : 04-08-05 23:01

Karl Antz wrote:
> I Safari's Preferences/General såmænd - ret tåbeligt synes jeg selv.
>
> Iøvrigt finder du instillingen til default mail-programmet - hæt hvor? -
> netop: i Mail's preferences ...

Tak begge to - super hurtigt og god info.

Man må vist formode at de to programmer af Apple opfattes som værende en
del af styresystemet, men det er stadigt et dumt sted at anbringe
indstillingerne. Jeg har lige måtte angive en helt bunke mail konto info
for at kunne komme ind i Mail og vælge default mail klient, det er jo
være end Microsoft

Mvh

Bruno

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-08-05 00:59

In article <42f29005$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> [...]

> indstillingerne. Jeg har lige måtte angive en helt bunke mail konto
> info for at kunne komme ind i Mail og vælge default mail klient, det

Sådan skal det ikke opfattes. Der er blot en grafisk brugerflade til
indstillingerne indbygget i de to programmer. Intet forhindrer andre
programmer i at have samme indstillinger. Selve indstillingen ligger i
styresystemet og kan betjenes via terminalen. Man kan også hente flere
gratis programmer på nettet, der kan styre, hvilke programmer, der er
standard.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-05 00:48

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> I Safari's Preferences/General såmænd - ret tåbeligt synes jeg selv.

mja, man kan vel diskutere om ikke det er udviklerens opgave at forsyne
sit program med et GUI man kan definere en standart browser. Camino
og Omniweb har i lighed med Safari ossse et GUI til det. Firedox har
dog ikke....

> Iøvrigt finder du instillingen til default mail-programmet - hæt hvor? -
> netop: i Mail's preferences ...

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Bruno

Dato : 05-08-05 15:09

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> sit program med et GUI man kan definere en standart browser. Camino
> og Omniweb har i lighed med Safari ossse et GUI til det. Firedox har

Jeg har sværvt ved at se et argument for at den slags indstillinger skal
ske i applikationerne, når der nu er tale om noget som vedrører n
applikationer og det handler om hvad styresystemet skal gøre i en given
situation.

mvh

Bruno

Fra : Erik Richard

Dato : 05-08-05 16:32

Hej Bruno

Enten - som andre foreslår - fra Safari eller med systempanen
'RCDefaultApps 1.3'. Den kan også bruges mail og ftp.
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/565147/RCDefaultApp-1.3.X.dmg>.

mvh. Erik Richard

Bruno wrote:
> Hvordan angiver man i OSX hvilken browser der skal åbne når man klikker
> på internet links? Mere konkret vil jeg gerne havde Firefox bliver
> startet og ikke Safari.

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>