The Mighty Mouse!
Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 02-08-05 15:45

Hej

Har I set, at Apple endelig har lanceret en ny mus med både 2 (!)
knapper og scroll?

Jeg har ellers lige været ud og kigge på en ny mus til min G3 B&W her i
dag, men det var da vist godt, at jeg ikke købte noget.

Men jeg syndes, at prisen er lidt høj: 429,-

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Bruno

Dato : 02-08-05 15:58

Kent Wormsdorf wrote:
> Hej
>
> Har I set, at Apple endelig har lanceret en ny mus med både 2 (!)
> knapper og scroll?

LOL, hvad mon bliver den næste bastion der falder. På tide de sælger en
mus med lidt mere funktionalitet, deres OS kan jo godt.

Den eneste anke jeg har når jeg bruger min 5 knaps MS mus er forøvrigt
at jeg ikke kan angive en knap til at virker som Enter.

Mvh

Bruno

PS. Genvej til Apples PR om deres mus: http://www.apple.com/mightymouse/

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 02-08-05 16:41

Bruno skrev:

> [...]
>
> Den eneste anke jeg har når jeg bruger min 5 knaps MS mus er forøvrigt
> at jeg ikke kan angive en knap til at virker som Enter.

Ja, Apple har "slugt nogen kameler" her på det sidste, først Intel, så
en mus med flere knapper.

Men jeg kan også huske hvor længe de holdt fast i den lille runde mus så
det var vel også bare på tide.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 16:20

<http://www.stuffthis.com/Images/1997%20Archive/081897.GIF>

> Jeg har ellers lige været ud og kigge på en ny mus til min G3 B&W her i
> dag, men det var da vist godt, at jeg ikke købte noget.

> Men jeg syndes, at prisen er lidt høj: 429,-

Det var sgu da på tide... men hvorfor ikke en bluetooth version med
det samme?

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-08-05 20:06

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Det var sgu da på tide... men hvorfor ikke en bluetooth version med
> det samme?

Ja, det kunne ikke være så ringe, men mon ikke den kommer på et
tidspunkt? Jeg er dog ret fristet til at købe en med hale indtil
da.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-05 21:27

> Ja, det kunne ikke være så ringe, men mon ikke den kommer på et
> tidspunkt? Jeg er dog ret fristet til at købe en med hale indtil
> da.

Det kln du være sikker på. De har den da allerede, men de skal lige
have solgt 10000stk inden de kapper snoren. En _Apple_ mus med flere
kanpper er en stor nyhed, hvilket genererer salg og omtale.
Den skulle gerne kunne bruges to gange Apple har en meget
kompetent marketing afdeling, så kompetent at osse du går i fælden ved
at købe såvel én her og nu som én uden hale når den kommer om to
måneder..

Fra : Jacob Vind

Dato : 04-08-05 19:46

Thomas G. Madsen wrote:

> Ja, det kunne ikke være så ringe, men mon ikke den kommer på et
> tidspunkt? Jeg er dog ret fristet til at købe en med hale indtil
> da.

Måske du skulle overveje den her:

http://www.dvforge.com/themousebt.shtml

Kan købes her: http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=MC320ZZ

/Jacob.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-08-05 21:46

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Apple har en meget kompetent marketing afdeling, så kompetent at
> osse du går i fælden ved at købe såvel én her og nu som én uden
> hale når den kommer om to måneder..

Hmm, måske skulle jeg lige klappe hesten i et par måneder... ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-05 22:45

> Hmm, måske skulle jeg lige klappe hesten i et par måneder... ;)

du ku' osse nøjes med at holde det hemmeligt når du køber #2

Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 15:04

> Det var sgu da på tide... men hvorfor ikke en bluetooth version med
> det samme?

Hvorfor dog det? Det ville jo så blive en af disse irriterende mus med
batterier -
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-05 15:42

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Hvorfor dog det? Det ville jo så blive en af disse irriterende mus med
> batterier -

tilgengæld vil det ikke længere være en af deirriterende mus med
ledninger.

pest eller kolera, vælg selv. Løsninger basseret på solpanneler,
vindmøller og svinghjul er ikke velgende i denne sammenhæng.

PS. Syns du osse bærbare computere med batterier og trådløst netværk
er irriterende?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 16:57

> tilgengæld vil det ikke længere være en af deirriterende mus med
> ledninger.

Dem foretrækker jeg nu altså. Et ekstra plus er i øvrigt, at de ikke
bliver væk.

> [...]
> vindmøller og svinghjul er ikke velgende i denne sammenhæng.
>
> PS. Syns du osse bærbare computere med batterier og trådløst netværk

Der skal man jo ikke hele tiden skifte batterierne ud.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-05 19:12

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> du ku' osse nøjes med at holde det hemmeligt når du køber #2

Det var selvfølgelig også en mulighed ja. Jeg bliver bare nødt
til at offentliggøre ejerskabet af mindst én af dem, for ellers
ryger blærerøvs-værdien og den repræsenterer jo mindst det halve
af fornøjelsen ved at eje den. ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-05 19:12

Per Rønne skrev:

> Der skal man jo ikke hele tiden skifte batterierne ud.

Det kan være at Apple vælger at smide genopladelige batterier
i og levere en ladestation sammen med, ala det Logitech f.eks.
gør, men det er rent gætteri. Det er måske en for "kluntet"
løsning ifølge Apple, men det fungerer nu ret godt på f.eks.
MX1000 fra Logitech.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 19:18

> [...]
> gør, men det er rent gætteri. Det er måske en for "kluntet"
> løsning ifølge Apple, men det fungerer nu ret godt på f.eks.

Jeg har også brugt genopladelige batterier på min gamle Logitech 3-knaps
adb-mus, men det er og bliver besværligt.

Laptops har et indbygget batteri, der automatisk genoplader når
adaptoren sættes på.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-05 21:44

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Laptops har et indbygget batteri, der automatisk genoplader når
> adaptoren sættes på.

Men den skal på... Fjernbetjeningen er heller ikke rar når der er snor
i den.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-08-05 22:20

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Men den skal på... Fjernbetjeningen er heller ikke rar når der er snor
> i den.

TIl gengæld bliver den ikke så grundigt væk, som hvis der ikke er snor
i.

Og den kan man jo ikke ringe til...

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-05 00:54

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> TIl gengæld bliver den ikke så grundigt væk, som hvis der ikke er snor
> i.

> Og den kan man jo ikke ringe til...

Jo da:

<http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/index.html>

Har du overvejet en snor gennem ærmet, som de har i børnehaven?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-08-05 08:22

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> <http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/index.html>

Jeg har jo ikke nogen Mac som den kan snakke med :(

Forhåbentligt kan OS X konkurrere med Windows som udviklingsplatform
OG afvikle Windowsting når Inteludgaven kommer. Så kan det være det
ændrer sig.

> Har du overvejet en snor gennem ærmet, som de har i børnehaven?

Det ser nu åndet ud i bussen. Jeg har investeret i en "kan lege alle
fjernbetjeninger"-fjernbetjening, men det er lidt noget bøvl at finde
de rigtige indstillinger.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-05 10:46

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Jeg har jo ikke nogen Mac som den kan snakke med :(

En ligenende dims findes osse til Windows.

> Det ser nu åndet ud i bussen. Jeg har investeret i en "kan lege alle
> fjernbetjeninger"-fjernbetjening, men det er lidt noget bøvl at finde
> de rigtige indstillinger.

Det bliver ikke nemmere af at du gemmer den væk.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-08-05 16:23

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> En ligenende dims findes osse til Windows.

Virkelig? Må jeg ulejlige dig med et link?

Var forbi Fona downtown i dag. iPod shuttle er godt nok sød. De
havde et tilbud på 10000 for en 12" Powerbook. Jeg skulle nu ikke
have noget.

> Det bliver ikke nemmere af at du gemmer den væk.

Det er ikke sådan at bo i et højentropifelt.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-05 16:52

<http://fma.sourceforge.net>

> Det er ikke sådan at bo i et højentropifelt.

hvor er min ordbog?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-08-05 18:37

> <http://fma.sourceforge.net>

Nuttet. Jeg må se om jeg kan få det til at virke med min Sony
Ericsson hvor skærmen er gået.

> hvor er min ordbog?

Entropi er fysikernes ord for uorden.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-08-05 21:45

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Nuttet. Jeg må se om jeg kan få det til at virke med min Sony
> Ericsson hvor skærmen er gået.

Det er da en udfordring, kan du huske hvor mnage klik du skal frem og
tilbge før du kan pare den?

> Entropi er fysikernes ord for uorden.

takker

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-05 07:01

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Det er da en udfordring, kan du huske hvor mnage klik du skal frem og
> tilbge før du kan pare den?

Næh, men jeg har en kollega med samme føn. Så må jeg jo prøve på den
først.

Jeg vidste ikke det fandtes til Windows - bukker og skraber.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-05 11:57

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Næh, men jeg har en kollega med samme føn. Så må jeg jo prøve på den
> først.

held og lykke

> Jeg vidste ikke det fandtes til Windows - bukker og skraber.

du glemte vaske, kysse og tørre -Har du langt hår?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-05 12:55

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> held og lykke

Takker. Målet er jo selvfølgelig at jeg vil bruge den som
fjernbetjening til stereoen :)

> du glemte vaske, kysse og tørre -Har du langt hår?

Efter at have forsøgt at forstå ovenstående, er jeg nået frem til at
jeg vil bede dig uddybe hvad du mener, fordi jeg har svært ved at nå
frem til en fortolkning der er Ontopic her i gruppen.

Men, jo, jeg skal snart klippes.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-08-05 08:57

> Efter at have forsøgt at forstå ovenstående, er jeg nået frem til at
> jeg vil bede dig uddybe hvad du mener, fordi jeg har svært ved at nå
> frem til en fortolkning der er Ontopic her i gruppen.

Jeg ville blot se hvor velbevandret du var ud i det ny testamente.

> Men, jo, jeg skal snart klippes.

må jeg anbefale:
<http://img.kelkoo.com/shopbot/17501/medium/53/39/07/53390741.jpg>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-08-05 09:21

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Jeg ville blot se hvor velbevandret du var ud i det ny testamente.

Åbenbart ikke nok. Hvad præcis tænker du på?

Men uanset hvad, så mener jeg ikke at hverken du eller jeg er Jesus.

> må jeg anbefale:
> <http://img.kelkoo.com/shopbot/17501/medium/53/39/07/53390741.jpg>

Jeg havde nu tænkt mig at henvende mig til en professionel.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-08-05 16:58

On Tue, 09 Aug 2005 10:20:30 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Men uanset hvad, så mener jeg ikke at hverken du eller jeg er Jesus.

Synd, han kunne ellers nogen gode party-tricks.
--
MVH
osv...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-08-05 18:04

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Åbenbart ikke nok. Hvad præcis tænker du på?

> Men uanset hvad, så mener jeg ikke at hverken du eller jeg er Jesus.

Øv...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-05 19:36

Per Rønne skrev:

> Jeg har også brugt genopladelige batterier på min gamle Logitech
> 3-knaps adb-mus, men det er og bliver besværligt.

Jeg kan ikke se det besværlige i det, når musen bare stilles i sin
ladestation, når man ikke bruger den. Man har i så fald aldrig
batterierne ude. Skal man derimod have batterierne ud for at lade
dem op, kan det godt være noget bøvl.

> Laptops har et indbygget batteri, der automatisk genoplader når
> adaptoren sættes på.

At sætte adaptoren på, må vel nogenlunde svare til at stille en mus
i en ladestation? :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 19:56

> [...]
> dem op, kan det godt være noget bøvl.

> At sætte adaptoren på, må vel nogenlunde svare til at stille en mus

Der var ingen ladestation til min gamle Logitech-mus. Men to
AAA-batterier, som enten kunne være almindelige eller genopladelige, og
som derfor skulle fjernes fra musen og placeres i en ganske almindelig
opladningsenhed. Hvorfor man skulle have to sæt af dem ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-05 20:00

Jacob Vind skrev:

> Måske du skulle overveje den her:
>
> http://www.dvforge.com/themousebt.shtml

Den ser helt sikkert spændende ud, men jeg kan bedre lide "scroll-
knoppen" på The Mighty Mouse og The Mouse BT ser heller ikke ud
til at have squeeze-knapperne på siden, hvis man da nogensinde
får for vane at bruge dem...

Jeg gider dog ikke en BT-mus, hvis den ikke har en eller anden
form for ladestation. Så vil jeg hellere have en med hale.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jan Hovard

Dato : 04-08-05 20:12

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> <http://www.stuffthis.com/Images/1997%20Archive/081897.GIF>

> Det var sgu da på tide... men hvorfor ikke en bluetooth version med
> det samme?

Ja, lad os få den i bluetooth version, med det samme

---JanH

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-05 20:49

Per Rønne skrev:

> [...]
> genopladelige, og som derfor skulle fjernes fra musen og
> placeres i en ganske almindelig opladningsenhed. Hvorfor man

Det kan jeg godt forstå, at du var træt af.
Sådan en djævel har jeg også haft engang, men det er ved at
være længe siden. I mellemtiden har jeg haft en MX700, MX900
og nu en MX1000, som alle tre har ladestation.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens

Dato : 05-08-05 12:31

> Det kan jeg godt forstå, at du var træt af.

Jeg har en trådløs Logitech scroll-mus hvor jeg skal bruge ca. 20
sekunder på at skifte batterier med 1-2 måneders mellemrum.

Det slæv får mig ikke til at overveje investeringer
--

Jens F

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-08-05 21:34

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> Jeg hører at MX1000 holder i op til en måned ad gangen, ved 8
> timers daglig brug. Er der noget om snakken?

Jeg har faktisk aldrig prøvet at køre den flad, da jeg har for
vane at stille den i ladestationen hver aften, men det skal da
lige afprøves...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 11:38

Jens skrev:

> Jeg har en trådløs Logitech scroll-mus hvor jeg skal bruge ca. 20
> sekunder på at skifte batterier med 1-2 måneders mellemrum.

Ja, det må jo da være til at overleve. :)

Da jeg i sin tid måtte pille batterierne ud af musen for at stille
dem til ladning, skulle det gøres ca. hver 14. dag. Det er jo godt
nok heller ikke en fysisk udfoldelse, som man tager permanent skade
af, men når man nu er doven anlagt, vil man hellere være fri.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-08-05 19:22

In article <iFLHe.63318$Fe7.202905@news000.worldonline.dk>, Kent Wormsdorf wrote:
> Hej
>
> Har I set, at Apple endelig har lanceret en ny mus med både 2 (!)
> knapper og scroll?

Hvad taler du om ? Den har 0 knapper. De er gået skridtet videre
fra 1 knap.

Men den har minimum 5 følsomme områder:
Scroll-kuglen, der også ser ud til at kunne anvendes som knap.
2 gange områder der svarer til normale 2-knapper
2 gange knap på siderne.
Ken ikke se om den har 2 mere.

> Jeg har ellers lige været ud og kigge på en ny mus til min G3 B&W her i
> dag, men det var da vist godt, at jeg ikke købte noget.
>
> Men jeg syndes, at prisen er lidt høj: 429,-

Der er 170 kr billigere end Logitech MX1000

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-08-05 20:36

In article <slrndevedg.6m4.povlhp@ip101.home.terminal.dk>,
"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

> [...]
> Scroll-kuglen, der også ser ud til at kunne anvendes som knap.
> 2 gange områder der svarer til normale 2-knapper

Den lyder rigtig spændende. Jeg tror bestemt, jeg skal have en. Hvis
Apple bare havde lanceret en mus med to knapper og et hjul, havde det
faktisk været skuffende. Nu viser Apple sig endnu en gang som en
innovativ virksomhed, der evner at tænke anderledes.

> Der er 170 kr billigere end Logitech MX1000

Og under bagatelgrænsen Da jeg købte Mus og tastatur til min
bærbare for 2-3 år siden, kostede mus og tastatur fra Apple mellem kr.
400,- og 450,- pr. del. Siden er prisen faldet til kr. 249,-. Det er
sikkert for at lokke folk til at købe originale dele til derer Mac mini,
hvis de ikke har i forvejen. Så sådan set er den nye mus ikke dyrere end
en etknapsmus for et par år siden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 21:52

> [...]
> faktisk været skuffende. Nu viser Apple sig endnu en gang som en
> innovativ virksomhed, der evner at tænke anderledes.

Jeps der har gennem de sidste 3 år været mange rygter om denne
"knapløse" mus. Det skal blive interessant at prøve den. Jeg kunne
forstille mig at den var ergonomisk meget velgennemtænkt.

> Og under bagatelgrænsen

LOL hvor er det nu den går, var det ikke ved 2700 at de ophørte med at
være bagatæller?

> [...]
> sikkert for at lokke folk til at købe originale dele til derer Mac mini,
> hvis de ikke har i forvejen. Så sådan set er den nye mus ikke dyrere end

Nej prisen faldt til ca det halve et par måneder efter bluetooh
tingene blev introduceret. Prisforskellen på USB udgaverne og
Bluetooth udgaverne var ganske enkelt for små.

Fra : Christian Bech

Dato : 02-08-05 22:58

In article <6035s2-2sd.ln1@G5.reippuert.dk>,
> [...]

> forstille mig at den var ergonomisk meget velgennemtænkt.

> LOL hvor er det nu den går, var det ikke ved 2700 at de ophørte med at

Juhu, jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste, der ikke vil lade den
krikke dø. Det var 2500,- og det var et symbolsk beløb.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-05 09:59

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Juhu, jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste, der ikke vil lade den
> krikke d?. Det var 2500,- og det var et symbolsk bel?b.

hmm, nu må vi lige have Dr. Monster på bananen (eller er det "fra
grenen"), så vi kan få afklaret de forskellige begreber, og hvordan vi
skelner mellem dem. Såvidt jeg kan gennemskue ser den løse definition
således ud:

1) bagateller        0- 429kr (+/-?)
2) symbolske beløb    2500kr (+/-?)
3) penge        ? < (vi ved at en den dyreste Powerbook og en
         Rivendelli cykel hører hjemmei denne kategori)
4) mange penge       279990kr (listepris på Pegeout 407)
5) rigtig mange peneg   ? (hvad koster et nyt hus i Esbjerg?)

Fra : Christian Bech

Dato : 03-08-05 19:15

> [...]
> 4) mange penge 279990kr (listepris på Pegeout 407)
> 5) rigtig mange peneg ? (hvad koster et nyt hus i Esbjerg?)

Et hus i Esbjerg koster vel ikke meget mere end en 407 og en Rivendelli
tilsammen. I udkantskommuner får man penge for at bebygge en grund.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-05 20:38

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Et hus i Esbjerg koster vel ikke meget mere end en 407 og en Rivendelli
> tilsammen. I udkantskommuner får man penge for at bebygge en grund.

Tja der er noget om det. For 3 år siden da min søster blve færdig som
cand.psyk fra Århus universitet, søgte hun stilinger på PPR.
Problemt var blot, at hun som nyuddannet og cand.spyk frem for
cand.pæd.psyk selvfølgelig ikke havde fået en autorisation,
hvorfor kommunerne ikke just stod i kø for at ansætte hende.
Der var kun _to_ kommuner i hele landet som tilbød hende at hun fik
betalt sin autorisation. Kommunerne var: Højreby (hvor jeg kommer fra,
kun Rudbjerg og Ravnsborg er mere "udkantede") ...og Esbjerg.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 15:04

> [...]
> cand.pæd.psyk selvfølgelig ikke havde fået en autorisation,
> hvorfor kommunerne ikke just stod i kø for at ansætte hende.

Hvornår er Århus Universitet begyndt at uddele uautoriserede, private
titler? Mon ikke de holder sig til den beskyttede »cand.psych.« titel?

Personligt kunne jeg jo også kalde mig »cand.psyk.«
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-05 15:35

> Hvornår er Århus Universitet begyndt at uddele uautoriserede, private
> titler?

de skam udeler kun akademiske titler, ikke autorisationer. Den slags
er forbeholdt statsmagten.

> Mon ikke de holder sig til den beskyttede »cand.psych.« titel?

Jo, du bliver heller ikke læge blot fordi du har studeret medicin vel?

Find lige ud af hvad en autorisation i denne sammenhæng er, ik?

<http://www.social.dk/tvaergaaende_indgange/lovgivning/Forskrifter_i_fuld_tekst/Love/Lov_om_psykologer_mv.html>

Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 16:57

> Jo, du bliver heller ikke læge blot fordi du har studeret medicin vel?

Der findes ganske simpelt ingen cand.psyk.-titel. Kun en
cand.psych.-titel. Den forkerte og altså ikke-beskyttede titel bliver
dog brugt af folk der gerne vil signalere et venstreorienteret
tilhørsforhold.

Som hvis cand.scient.er pludselig kaldte sig cand.skient.er ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-05 17:37

> [...]

> cand.psych.-titel. Den forkerte og altså ikke-beskyttede titel bliver
> dog brugt af folk der gerne vil signalere et venstreorienteret

årh drop din propaganda, Per. Jeg ved godt du er DF'er og du ved jeg er
Radikal. Det var en slåfejl....

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-08-05 19:26

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> årh drop din propaganda, Per. Jeg ved godt du er DF'er og du ved jeg er
> Radikal. Det var en slåfejl....

To faktisk. Der var også en cand.spyk :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 19:56

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> To faktisk. Der var også en cand.spyk :)

Og Morten kan intet vide om min politiske orientering {faktik er jeg
ikke længere medlem af noget parti}, lige som jeg intet vidste om hans
medlemskab af Det radikale Højre ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian Bech

Dato : 04-08-05 20:52

In article <1h0sf8x.ixws6q1u8ysk1N%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> Og Morten kan intet vide om min politiske orientering {faktik er jeg
> ikke længere medlem af noget parti}, lige som jeg intet vidste om hans
> medlemskab af Det radikale Højre ...

Orientering er noget andet end medlemskab og det er altså ikke en
uoverkommelig opgave at bestemme en flittig dk.politik-skribents
orientering.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 04:56

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

Men »cand.psyk.« er faktisk ikke en rigtig slåfejl - den er ganske
simpelt for hyppigt brugt som politisk markering.

> Orientering er noget andet end medlemskab og det er altså ikke en
> uoverkommelig opgave at bestemme en flittig dk.politik-skribents
> orientering.

Der er skam masser af områder hvor jeg er totalt uenig med DFerne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-05 20:03

In article <yu2d5ottv7e.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> To faktisk. Der var også en cand.spyk :)

Hvis vi skal kommentere alle Mortens slåfejl, så vil trafikken her i
gruppen tidobles Især efter Morten er blevet så aktiv igen. Han har
også lige skrevet et firesiders indlæg i cykelgruppen. Har du fået
internetforbindelse, Morten?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-05 21:37

> Hvis vi skal kommentere alle Mortens slåfejl, så vil trafikken her i
> gruppen tidobles

det kan ikke gøre det, fejlene i i mit indlæg i sikkelgruppen er
er fælt mange.

> Især efter Morten er blevet så aktiv igen. Han har
> også lige skrevet et firesiders indlæg i cykelgruppen. Har du fået
> internetforbindelse, Morten?

Det er nogen tid siden, men jeg har ferie og det regner

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-08-05 01:14

In article <ksaas2-bua.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> det kan ikke gøre det, fejlene i i mit indlæg i sikkelgruppen er
> er fælt mange.

Starten var da meget god. Det var først til sidst, trætheden meldte sig,
så det ud til. Det var ellers et rigtig godt indlæg. Det kunne bruges i
en FAQ, som du skriver. Var der ikke planer om at lave sådan en?

Det siger du ikke
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-08-05 16:38

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote

> Det var ellers et rigtig godt indlæg. Det kunne bruges i
> en FAQ, som du skriver. Var der ikke planer om at lave sådan en?

Henry har i al fald planer.

> Det siger du ikke

tre ugers ferie for første, gang jeg holder så lang en ferie om
sommeren og så regner det næsten hele tiden. På mandag kan i regne med
at sommervejret vender tilbage

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-05 08:53

In article <9kd6s2-pgk.ln1@G5.reippuert.dk>,
> [...]

> grenen"), så vi kan få afklaret de forskellige begreber, og hvordan vi
> skelner mellem dem. Såvidt jeg kan gennemskue ser den løse definition

Tre cifre.

> 2) symbolske beløb    2500kr (+/-?)

Kommer lidt an på sammenhængen. En Mac mini koster nærmest kun et
symbolsk beløb.

> 3) penge        ? < (vi ved at en den dyreste Powerbook og en
>          Rivendelli cykel hører hjemmei denne kategori)

Mindst fem cifre og helst seks.

> 4) mange penge       279990kr (listepris på Pegeout 407)

Fås der også en skrabet model?
Vi har naturligvis cykel-modellen. Nu mangler jeg bare et sæt
klistermærker, så den kan blive helt rigtig. Jeg kan bare ikke rigtig
beslutte mig for, om det skal være Lotto eller Quickstep.

<http://www.davitamon-lotto.com/>
<http://www.davitamon-lotto.com/fotogallery/verkennning_roubaix/foto3.jpg

<http://www.quickstepcycling.com/images/QSC/fotospecials/wallpaper_4.jpg>

> 5) rigtig mange peneg   ? (hvad koster et nyt hus i Esbjerg?)

Et nyt hus koster vel stort set det samme alle steder. Så stor forskel
er der heller ikke på håndværkerlønninger. Det er bare byggegrundene,
der har forskellige priser afhængig af beliggenheden.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-08-05 20:49

> Der er 170 kr billigere end Logitech MX1000

MX1000 koster 419,- hos Getmore.

Flemming Rubini

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-08-05 21:10

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> MX1000 fra Logitech.

Jeg hører at MX1000 holder i op til en måned ad gangen, ved 8 timers
daglig brug. Er der noget om snakken? Min MX700 holder kun 3-4 dage
ved hårdt brug.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-05 21:41

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Jeg hører at MX1000 holder i op til en måned ad gangen, ved 8 timers
> daglig brug. Er der noget om snakken? Min MX700 holder kun 3-4 dage
> ved hårdt brug.

Jeg ved det ikke, min Apple mus holder typisk knapt 3 uger (med
duarcel). Men jeg bruger nok heller ikke mus særligt ofte. Jeg
fortrækker jo at taste forkert.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-08-05 22:09

On Thu, 04 Aug 2005 22:09:40 +0200, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Jeg hører at MX1000 holder i op til en måned ad gangen, ved 8 timers
> daglig brug. Er der noget om snakken? Min MX700 holder kun 3-4 dage
> ved hårdt brug.

Er det en af dine tidligere mus der har stået model til dette billede?
http://www.slais.ubc.ca/courses/libr500/03-04-wt2/www/E_Barsky/media/mouse_gv_sefia.jpg

--
MVH
osv...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-05 00:52

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Er det en af dine tidligere mus der har stået model til dette billede?
> http://www.slais.ubc.ca/courses/libr500/03-04-wt2/www/E_Barsky/media/mouse_gv_sefia.jpg

Det kun være rart om jan ku' slå det fast med syvtommersøm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-08-05 10:24

> Det kun være rart om jan ku' slå det fast med syvtommersøm
^^^

øh, "han"

Fra : N/A

Dato : 06-08-05 11:38

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-05 11:38

Mikkel Westh skrev:

> Jeg oplader den sjældent, da stikket tager plads i stikdåsen, så
> derfor max en gang om måneden.

Ok. Så behøver jeg ikke at teste det, for min holder vel ca. lige
så længe.

MX1000 er også utrolig hurtig til at gå på strømbesparelse, når
man slipper den. Man kan se det ved, at de tre grønne dioder går
ud, men modsat MX900, vågner den i samme sekund, man rører den,
så man mærker slet ikke, at den har været i dvale.

Min forrige MX900 skulle rystes flere gange frem og tilbage før
den vågnede, og det var en plage.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-08-05 08:17

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> writes:

> Er det en af dine tidligere mus der har stået model til dette billede?
> http://www.slais.ubc.ca/courses/libr500/03-04-wt2/www/E_Barsky/media/mouse_gv_sefia.jpg

Jeg skrev ikke noget om, at musen løb tør for batteri, kun at den ikke
holdt så lang tid...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-08-05 17:37

On Fri, 05 Aug 2005 09:17:21 +0200, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Jeg skrev ikke noget om, at musen løb tør for batteri, kun at den ikke
> holdt så lang tid...

Jeg vil tro at musen på ovenstående billede heller ikke holdt så lang
tid efter billedet var taget.

--
MVH
osv...