Mazzy Star
Fra : Rasmus Christensen

Dato : 05-06-01 22:33

Halløjsa

Var lige i vores allesammens hovedstad i pinsen og fandt så lige et guldkorn
af de større, Mazzy Star - Among My Swan. Har haft albummet før, men det gik
til sammen med en Nissan Patrol i en større brand
Men hvis du er til noget afslappende, og en smule alternativ blød musik, med
stor fokus på vokalen, så tag lige et kig på Mazzy Star. De har udsendt tre
albums, og på dem alle synger Hope Sandoval som en drøm.

/Rasmus

Fra : Jacob K.

Dato : 07-06-01 14:16

Hej

> [...]
> musik, med stor fokus på vokalen, så tag lige et kig på Mazzy Star.
> De har udsendt tre albums, og på dem alle synger Hope Sandoval

Du har ganske ret i at Mazzy Star laver lækker lækker musik. Meget smukt og
melodisk. Det er muligt du allerede kender dem, men jeg må lige anbefale dig
to andre bands som du nok også vil kunne lide:
The Cranes og Cocteau Twins.
De har begge kvindelige forsangere der synger ufatteligt smukt.
Bare et forslag.

-Jacob.

Fra : Hans og Maria

Dato : 07-06-01 19:29

"Jacob K." skrev:

> [...]
> The Cranes og Cocteau Twins.
> De har begge kvindelige forsangere der synger ufatteligt smukt.

Nu må jeg op at markere, for jeg er groft uenig. Sangerinden fra The Cranes har
den mest irriterende
"jeg-sidder-her-alene-og-kan-altså-ikke-finde-ud-af-matematikopgaverne"-stemme
et voksent menneske kan forestille sig. Med andre ord: Undgå den gruppe!

Der er blevet solgt mange albums med The Cranes. Jeg solgte også mit.

--
Hans Hüttel | e-mail: hans@cs.auc.dk
Institut for datalogi | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans

Fra : Jacob K.

Dato : 07-06-01 23:35

Hej.

> [...]
> ikke-finde-ud-af-matematikopgaverne"-stemme
> et voksent menneske kan forestille sig. Med andre ord: Undgå den

LOL, smag og behag er forskellig! Jeg vil gå så langt som til at sige at hun
har en meget barnlig stemme, og at hun lyder som lidt af en surmuler, men
samtidig synes jeg altså bare at det lyder hamrende godt.
Det kommer selvfølgelig også an på om man grundlæggende holder af musik i
den dystre/melankolske ende af skalaen, men hvis man gør det, er der altså
ingen der måler sig med Cranes. (Bortset fra Morrissey + Cure).

-Jacob.