Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Resultat af scanning af negativ
Fra : Poul Petersen

Dato : 05-06-01 22:07

På dk.binaer kan man nu se et ældre negativ indscannet - og det positive
resultat - kun redigeret med pålagt ekstra kontrast.
Se efter: Scanning af negativ - opskrift og resultat.

Venlig hilsen Poul - poulina@mail.dk

Fra : Svante Vinther

Dato : 29-07-01 18:59

Hej photogruppe

> På dk.binaer kan man nu se et ældre negativ indscannet - og det positive
> resultat - kun redigeret med pålagt ekstra kontrast.
> Se efter: Scanning af negativ - opskrift og resultat.

Når man bruger en negativ-scanner, er det så det negative resultat der
bliver indscannet, eller får man det positive (fremkaldte resultat?).
Følger der ev.t. software med til at lave det positive resultat?

M.v.h. Svante

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 30-07-01 22:38

Svante Vinther <yeah@right.com> wrote:

>er det så det negative resultat der
>bliver indscannet, eller får man det positive

I softwaren til min scanner (hp-photosmart) kan man selv vælge. I
øvrigt kan de fleste billedbehandlingsprogrammer vende billedet
(invert).
-Bjarne

Fra : Svante Vinther

Dato : 01-08-01 04:47

Hej igen.

> I softwaren til min scanner (hp-photosmart) kan man selv vælge. I
> øvrigt kan de fleste billedbehandlingsprogrammer vende billedet
> (invert).

Ok. Det er jo rarest hvis det bliver gjort automatisk :).
Mange tak!

M.v.h. Svante