Vector duer ikke i applets
Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 05-06-01 21:28

Hvorfor duer klassen Vector ikke i mine applets?

Så snart jeg tilføjer en Vector klasse til min kode, så kommer der bare grå
skærm uden nogen grafik på - i stedet for den normale skærm.

Jeg kan godt få Vector klassen til at fungere under den nye Applet version
1.4 standard, men så kræver det at folk har det installeret på PCen, hvilket
jeg ikke er interesseret i.
Desuden så blinker og flimrer al grafikken under version 1.4 - så den er
ikke interessant for mig.

Nogen der har et tip?

Venlig hilsen - Jakob

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 05-06-01 22:18

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Jakob Lund
Krarup" <Jakob@Krarup.net> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Hvorfor duer klassen Vector ikke i mine applets?

Hvad siger Java Console? (Fejlmeddelelser)
Har du husket at importere java.util.Vector ?
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 05-06-01 22:25

DOH!!

Fandt selv ud af det: Jeg anvendte ".add(Object)" i stedet for
".addElement(Object)"
add() metoden laver ikke en plads til det nye object, som addElement() gør.

- Jakob

Fra : Morten Primdahl

Dato : 06-06-01 08:09

Jakob Lund Krarup wrote:

> DOH!!
>
> Fandt selv ud af det: Jeg anvendte ".add(Object)" i stedet for
> ".addElement(Object)"
> add() metoden laver ikke en plads til det nye object, som addElement() gør.

Jo, add() appender også til din Vector. Problemet er, at add() er en
nyere tilføjelse til JDK (kom da Collections blev en integreret del i
1.2).
Hvis din browser kun understøtter JDK1.1, kender den ikke add() metoden
i Vector, hvorfor du vil opleve en fejl.

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Tel +45 70 12 24 42
morten@caput.com Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42