indrykninger i source...
Fra : Martin

Dato : 05-06-01 21:17

Jah.. nu er det jo blevet populært at skrive koden "pæn" og i
overskuelig form

Så ville jeg lige spørge om et par generelle ting...

Indrykninger skal det ikke gøre med TAB?

For hvis man fx bruger 4 spaces så må det jo fylde 4 "tegn" i sourcen,
og et TAB fylder vel kun et "tegn" og derved gøre sourcen mindre!

Øhm har jeg ret eller hvad! Hvad bruger i her i gruppen?

Skal vi lige lave en lille ting til dem der ikke ved hvad jeg mener!

if (bla) {
   do stuff // INDRYKNING
}

Ved ikke lige om det er det rette sted at spørge!

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 05-06-01 21:22

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Martin
<martini@mailme.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

>For hvis man fx bruger 4 spaces så må det jo fylde 4 "tegn" i sourcen,
>og et TAB fylder vel kun et "tegn" og derved gøre sourcen mindre!

Det bliver optimeret væk af compileren alligevel, så med mindre du har
et (virkeligt) akut pladsproblem, så kan det være ligemeget.

>Øhm har jeg ret eller hvad! Hvad bruger i her i gruppen?

Jeg bruger tab. Personligt hader jeg når folk rykker ind med spaces.
(Især hvis det er kode jeg selv skal rette til senere)
Men det er jo smag og behag.

Det er dog endnu (super meget) værre når folk slet ikke rykker ind.
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-06-01 22:10

Martin Mouritzen skrev:

> Jeg bruger tab. Personligt hader jeg når folk rykker ind med spaces.

Samme her. Faktisk har de på den arbejdsplads, hvor hr. Mouritzen
arbejder, en regel, der siger, at man får buksevand, hvis man bruger
mellemrum i stedet for tabs : )

Jeg synes, det er en smule irriterende, at det til PEAR-kodning
anbefales, at man bruger fire mellemrum i stedet for tabs:
http://php.net/manual/en/pear.standards.php

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 05-06-01 22:35

Jonas Koch Bentzen skrev i meddelelsen
<9fjhm9$2o0k$1@news.cybercity.dk>...

>Jeg synes, det er en smule irriterende, at det til
>PEAR-kodning anbefales, at man bruger fire mellemrum

Med en passende valgt editor er det vel ikke noget problem? (Jeg bruger
f.eks. vim med expandtab og smartindent sat til, og når jeg en sjælden
gang har brug for tab-tasten, laver den et passende antal spaces.)

-- Klaus.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-01 00:01

Martin Mouritzen wrote:

> Jeg bruger tab. Personligt hader jeg når folk rykker ind med spaces.
> (Især hvis det er kode jeg selv skal rette til senere)
> Men det er jo smag og behag.

Et godt råd er at vælge en editor som er ligeglad og som tillader dig at
arbejde på den måde du bedst kan lide, uanset hvordan koden som sådan er
skrevet. Hvis den også kan hjælpe dig med at ombryde på en intelligent
måde, vise i farver og ellers kan alt det du ellers skal bruge, er det
helt perfekt.

Men det er meget personligt...
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear