Frames fjernes ???
Fra : Thai-food

Dato : 05-06-01 20:55

Jeg har lavet mine websteder i frames , men jeg ville lige høre om det var
muligt at de frames ikke blev vist , men stadig havde samme funktion som nu
??? Og hvis dette kan lade sig gøre , så vil jeg gerne høre om hvordan man
gør...
Kim
www.afro.dk
www.thai-food.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 05-06-01 21:15

Kim,

hvis du vil bort fra frames, har du flere muligheder.
Jeg syntes at SSI (Server Side Include) er en glimrende og særdeles nem måde
at opnå dette på, det kræver dog, at din ISP understøtter denne funktion.
For at lære noget om SSI har www.webcafe.dk en glimrende og letforståelig
sektion om SSI, den finder du under deres diverse sektion, medmindre de har
bygget for meget om på deres website her på det sidste.

I bund og grund, består din website af mindst to sider når du arbejder i
frames. Uden frames får du det samme resultat, hvis du tænker i tabeller og
bygger een masterside med denne tabel og dernæst indsætter i tabellens
sider, fremfor i de enkelte frames. .... Håber du kan følge tanken.

Ved anvendelse af SSI har du den fordel, een større ændring for f.eks.
navigationen laves i een enkelt fil, da denne jo er linket til de enkelte
sider.
På nettet ser det ud som om siderne er skrevet i HTML hele vejen igennem,
men dette er ikke tilfældet.
De sider, navigation, header og footer som oftest, er faktisk særskilte
enheder.
Det er selve webserveren der lægger de koder ind så resultatet bliver som
det skal. Derfor hedder disse sider også .shtm eller .shtml sider - så ved
serveren, at den først skal lede efter kode i siden før den vises i den
besøgendes browser.

Håber det gav dig en mulighed .... ?

Mvh.
Andreas Paasch

[snip]

Fra : jopa

Dato : 05-06-01 22:16

Thai-food skrev bla...
> Jeg har lavet mine websteder i frames , men jeg ville lige høre om det var
> muligt at de frames ikke blev vist
Hvis jeg har forstået dig ret så brug border="0"

<frameset rows="46,*,45"border="0">

Men din scroll kan du kun fjerne ved at tilrette de enkelte Frames.
Eks: dine links gif/jpeg er efter min mening for voldsomme. Jeg kører 1024
768 og har scrol
--
jopa

www.jp-web.dk

Fra : Thai-food

Dato : 05-06-01 22:35

Hvor skal jeg indsætte <frameset rows="46,*,45"border="0"> , og skal jeg
indsætte det på alle sider ???

Kim

Fra : jopa

Dato : 05-06-01 23:02

Thai-food <Kim@Afro.dk> skrev ...
> Hvor skal jeg indsætte <frameset rows="46,*,45"border="0"> , og skal jeg
> indsætte det på alle sider ???

Du skal bare indsætte den på din index side
Du har en linie som ser sådan her ud : <frameset rows="46,*,45">
Når du har sat kodestumpen ind skal den se således ud : <frameset
rows="46,*,45"border="0">

Der er selvfølgelig en anden måde at gøre det på i FrontPage, men kender den
ikke lige.

Fra : jopa

Dato : 05-06-01 23:08

Thai-food > skrev ..
> Jeg har lavet mine websteder i frames , men jeg ville lige høre om det var
> muligt at de frames ikke blev vist

Ps det er din Thai side jeg har kikket på.

jopa

www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-01 23:19

Tue, 5 Jun 2001 21:54:53 +0200, skrev "Thai-food" <Kim@Afro.dk>:

> [...]
>??? Og hvis dette kan lade sig gøre , så vil jeg gerne høre om hvordan man

Du har tidligere spurgt om, hvordan man fjerner frameborder. er det
stadig bare det du mener?
(og jeg har også tidl. besvaret det )

Det kan du gøre meget nemt, kopier flg. ind i din indexfil, som
erstatning for den tilsvarende, der er:

<FRAMESET rows=46,*,45 border="0">

I Frontpage ved jeg ikke præcist hvordan, du gør.

I FP XP, højrerklikker man på siden og vælger Frame Properties =>
Frames Pages => fjerner fluebenet ved »show borders«.

Men det er vel lige så nemt bare lige at lave en hurtig klippen og
klistren.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Thai-food

Dato : 05-06-01 23:47

Ok , så har jeg prøvet det , det var ikke ret vellykket. man kan åbenbart
ikke fjerne boarder helt , der vil hele tiden være en lille hvid streg , men
det ser endnu mere irriterende ud , så jeg må beholde det jeg har lavet ind
til videre... Tak for hjælpen igen Knud , det var det jeg skulle bruge. Men
sidst var det hvordan jeg opdelte en side uden at der blev vist en border ,
og det var med border="0" , eller en tabel , men tak for hjælpen , og jeg
vil slette disse mail's jeg har sendt så jeg ikke laver støj på serveren, nu
hvor jeg har fundet de vise sten...
Venligst Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-06-01 06:53

Wed, 6 Jun 2001 00:46:39 +0200, skrev "Thai-food" <Kim@Afro.dk>:

>Ok , så har jeg prøvet det , det var ikke ret vellykket. man kan åbenbart
>ikke fjerne boarder helt , der vil hele tiden være en lille hvid streg , men
>det ser endnu mere irriterende ud ,

Det skulle der da ikke gerne gøre, når jeg gemmer din Thai food
lokalt og sætter border="0" ind, så er der ikke nogen hvid streg.

Hvor er den henne af?

Jeg har lavet en printscreen og lagt den op på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/thai-food.jpg

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Thai-food

Dato : 07-06-01 09:26

Det ser jo skide godt ud , det er lige den effekt jeg ønsker , men skal jeg
ind i alle siderne og rette dem til border="0" , og hvor er det præcis at
jeg skal sætte det ind ?? Tak for hjælpen ind til videre , det er skide godt
at du gider at hjælpe og det sætter jeg stor pris på.

Venligst Kim

Fra : Thai-food

Dato : 07-06-01 09:36

Jubii , nu fik jeg det endeligt til at virke, men hvordan kan man fjerne den
top og bundramme jeg har været så dum at sætte ind , jeg har prøvet at
slette dem men så spørger den bare om en ny side igen , og den bliver ikke
fjernet ???

Venligst Kim

Fra : Thai-food

Dato : 07-06-01 15:13

Nu har jeg endelig selv fundet ud af det .... Så har jeg også lært noget i
dag , det er jo altid skønt , men tusinde tak for hjælpen , og besværet jeg
måtte have udsat folk for !!

Venligst Kim

Fra : krahnsmart

Dato : 27-06-01 22:22