Horizontal centrering af <body> med CSS
Fra : Theis Dahl

Dato : 06-09-05 18:23

Hej Alle...

Sidder lige med et lille problem jeg ikke selv kan løse...
Det er måske lidt dumt

se siden jeg referere til her: www.graphicarts.dk/larsen-larsen

Vil gerne have at (alt det hvide plus adresselinien) bliver
centreret med den blå baggrund.

Hvis nu der var en tabel, kunne jeg sagtens finde ud af det - Men
er det ikke noget man kan styre med ens CSS? (inde i <body>)

den skal jo bare centreres horizontalt og verticalt :)

på forhånd tak

Theis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-09-05 19:26

Theis Dahl skrev:

>den skal jo bare centreres horizontalt og verticalt :)

Kan ikke anbefales, læs

Siden ses uden irriterende TDC-kode på
http://ellentoft.1go.dk/centrer/
--
Knud

Fra : Theis Dahl

Dato : 06-09-05 20:52

Det er da ikke særlige gode svar...

Er der nogen der kan uddybe dette. eller komme med en ide´?

Tak

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-09-05 21:39

Theis Dahl skrev:

>Det er da ikke særlige gode svar...

Overså, at du brugte html.dk (og ikke en newsreader) og derfor
ikke kan klikke på linket.

Men i det indlæg, som jeg henviser til står opsumeret:

Det kræver, at du kender højden på dit indholdet og smider det
hele ind i en stor <div>, og så ellers kigger i kildekoden på den
side, som jeg henviste til (dit indhold er så det, der skal være
der istedet for billedet).

Grunden til at det ikke kan anbefales er at, hvis man gør
browservinduet mindre (hvor meget afhænger af størrelsen på
indholdet), så skrider det og vil ikke længere være centreret.

PS. For en gangs skyld, så svarer jeg, selvom du ikke følger den
gængse netikette ved at svare under det du citerer og klippe det
fra, som du svarer på. Du bliver også gjort opmærksom på det, når
du svarer på et indlæg på html.dk

Og så havde det været en god ide, om du havde svaret på mit
indlæg og ikke på dit eget, så havde man straks kunnet se, hvad
det er du svarer på.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-05 21:58

Theis Dahl wrote:

> den skal jo bare centreres horizontalt og verticalt :)

Som Jens fortalte, kan det hurtigt blive problematisk at skulle centrere
noget vertikalt, så den øvelse vil jeg anbefale dig at glemme. Men det er
ikke noget problem at centrere horisontalt:

http://hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp giver tre forskellige løsninger.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Erik Ginnerskov