css menu i tabel - kan det rykkes "opad"
Fra : Helle Callesen

Dato : 05-09-05 23:27

Hejsa jeg har en css menu i en tabel der skal sidde i et frameset
- jeg vil ferne kunne rykke menuen opad så den er i midten af den
petroleumsfarvede ramme se linket her www.bordeauxfrac.dk

Hilsen Helle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-09-05 23:47

Helle Callesen skrev:

> Hejsa jeg har en css menu i en tabel der skal sidde i et frameset
> - jeg vil ferne kunne rykke menuen opad så den er i midten af den
> petroleumsfarvede ramme se linket her www.bordeauxfrac.dk

Du har vist tabt et punktum i dit link:
<http://www.bordeaux.frac.dk/>.

Jeg kan ikke umiddelbart komme med en brugbar løsning, men jeg har
et par kommentarer til din side.

1: Du bruger i udstrakt grad rammer til opbygningen af siden. Det
kan give problemer for brugere der kommer ind via søgemaskiner - og
generelt for din placering på søgemaskinerne. Det gør også koden
svær at overskue, og svær at bruge for folk med anderledes
opsætninger end flertallet (fx handicappede og folk der læser via
en mobiltelefon).
Se mere om problemerne her: <http://www.html-faq.dk/2009.asp>

2: Du bruger konsekvent en forkert doctypeerklæring:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Første linje erklærer dokumentet som HTML 4.01 transitional, men
anden linje henviser så til dtd'en for XHTML 4.01 transitional.

Du kan se brugbare doctypeerklæringer her:
<http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>. Du har pt. brug for en
frameset-doctype (til forsiden) og transitional til alle andre
sider - begge dele i html.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Helle Callesen

Dato : 06-09-05 00:21

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>. Du har pt. brug for en
> frameset-doctype (til forsiden) og transitional til alle andre

Tak for dit svar !!

Det med doctype er da en smutter - måske derfor at mine farvede
scrollbarer ikke virker

Fra : Helle Callesen

Dato : 06-09-05 00:23

> [...]
> <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>. Du har pt. brug for en
> frameset-doctype (til forsiden) og transitional til alle andre

Hej og tak for svaret -
Det med doctype er en smutter - måske derfor at mine farvede scrollbar
ikke virker.

Rammerne er et bevidst valg

Fra : Helle Callesen

Dato : 06-09-05 00:33

> [...]
> <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>. Du har pt. brug for en
> frameset-doctype (til forsiden) og transitional til alle andre
Har jeg lige rettet og nu virker scrollfarven - og sat en anden menu
på - den kan heller ikke rykkes

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 07-09-05 20:22

In news:<431cd5a7$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>
Helle Callesen typed:
> Har jeg lige rettet og nu virker scrollfarven - og sat en anden menu
> på - den kan heller ikke rykkes

Du er nu helt afslappet, du er er dyb trance, gentag efter mig "Jeg har
ikke nogen farvede scollbars, jeg har ikke nogen farvede scollbars, jeg
har ikke nogen farvede scollbars......"

Jeg kunne nu ikke se nogen scrolbars i IE, som er den eneste browser der
vil vise scrollbars "der ikke er farvede...."

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!