Hvilken tændrørstype + hvor meget/lidt "gn~
Fra : Fly

Dato : 05-09-05 15:02

Hejsa!

Jeg har en 2-cyl. Suzuki 7,5 HK påhængsmotor som en gang imellem kun kører
på én cylinder. Motoren er ca. 10 år gammel vil jeg tro. Fejlen ligger 99%
sikkert i tændrøret, for når jeg bytter dem er det den anden cylinder der
kører.

Da jeg tror at det kan være en forkert tændrørstype og/eller forkert
"gnistgab" vil jeg høre hvad Jeres erfaringer er på de to områder.

P.S. De to tændrør er naturligvis ens og med samme gnistgab, men det ene
tændrør "sovser til" i benzin og olie så snart motoren har kørt på én
cylinder f.eks. et kvarters tid og så er der direkte forbindelse fra
tændrørets elektrode og gevind = ingen gnist.

Ja, det er så det næste. Kan der ske noget ved kun at køre på én cylinder
udover ekstra brændstofforbrug, manglende trækkraft o.s.v.?

-Fly

Fra : Henning

Dato : 05-09-05 15:09

On Mon, 5 Sep 2005 16:01:38 +0200, "Fly"
<doktor_flyMONKEY@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Da jeg tror at det kan være en forkert tændrørstype og/eller forkert
>"gnistgab" vil jeg høre hvad Jeres erfaringer er på de to områder.

Har du prøvet med nye tændrør af samme type? De koster ikke mere end
50,-/stk, så det var vel det værd?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 16:46

"Fly" <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, det er så det næste. Kan der ske noget ved kun at køre på én cylinder
> udover ekstra brændstofforbrug, manglende trækkraft o.s.v.?

Kontakt en aut. Suzuki forhandler (se forhandlerliste her
http://www.thornam.com/data/Forhandlerliste.pdf) og få oplyst det 100%
rigtige tændrør til din model (hav motornr. klar) og hvad elektrodeafstanden
skal være!

Prøv evt. at kontakte den danske importør pr. mail eller tlf. - se info her:
http://www.thornam.com/