Hvad betyder dette
Fra : Søren

Dato : 04-09-05 14:30

XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket . Ret fejlen, og klik
derefter på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

Ugyldig på øverste niveau af dokumentet. Der opstod en fejl under
behandling af ressourcen 'file:///C:/Documents and
Settings/Søren/Skrivebord/fotos/SimpleViewer_v17/imageData.xml'. Linje 1,
position 42

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

Søren Thomsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-09-05 15:35

Søren <jada@mail.ingen> skrev:

> XML-siden kan ikke vises
> XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket . Ret
> fejlen,

Hvad er det for en side? Giv et link til en testside, så vi
andre kan prøve, ellers er det svært at se hvad du har
gjort galt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 04-09-05 18:25

Søren wrote:

> <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

Der er et mellemrum inden ?> - Prøv i første omgang at slette det så
linien kommer til at se sådan ud:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

http://www.9am.dk/forum/
Nyt Forum

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-09-05 21:36

Søren wrote:

> [...]
> behandling af ressourcen 'file:///C:/Documents and
> Settings/Søren/Skrivebord/fotos/SimpleViewer_v17/imageData.xml'.

Det ser ud som om du prøver at indlæse et php-script direkte fra harddisken,
gør du det? Det kan man nemlig ikke, man skal have en server med
php-understøttelse installeret på computeren og indlæse siden via denne
server.

Har jeg ret i min antagelse, så prøv lige at læse denne side:

http://hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kristian Thy

Dato : 06-09-05 00:06

Quoth Erik Ginnerskov:

> Det ser ud som om du prøver at indlæse et php-script direkte fra harddisken,
> gør du det?

Nej, han prøver at åbne en lokal xml-fil i Internet Exploder.

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Søren

Dato : 07-09-05 14:45

Det jeg prøver, er at lave en xml fil om i wordpad.. når jeg så gemmer den,
og vil overskrive den gamle, kommer denne fejlmeddelse

Søren

Fra : Kristian Thy

Dato : 07-09-05 16:16

Quoth Søren:
> Det jeg prøver, er at lave en xml fil om i wordpad.. når jeg så gemmer den,
> og vil overskrive den gamle, kommer denne fejlmeddelse

Er du sikker på du gemmer i plain text og ikke i et eller andet
sindssygt Wordpad-format?

\\kristian

Fra : Søren

Dato : 07-09-05 14:52

Det er denne jeg prøver at ændre på, så jeg kan lave et album til min
hjemmeside..
Jeg har ændret title, og name 115-1503_IMG.jpg til div1.jpg osv..
Kan bare ikke få det til at virke ??

Søren

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<SIMPLEVIEWER_DATA maxImageDimension="480" textColor="0xFFFFFF"
frameColor="0xFFFFFF" bgColor="0x181818" frameWidth="20" stagePadding="40"
thumbnailColumns="3" thumbnailRows="3" navPosition="right"
navDirection="LTR" title="Example Title" imagePath="" thumbPath="">
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 1</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 2</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 3</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 4</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 5</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 6</CAPTION>
</IMAGE><IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 7</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 8</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 9</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 10</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 11</CAPTION>
</IMAGE>

<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 12</CAPTION>
</IMAGE>
<IMAGE>
<NAME>115-1503_IMG.jpg</NAME>
<CAPTION>Image 13</CAPTION>
</IMAGE>

</SIMPLEVIEWER_DATA>

Fra : Søren

Dato : 07-09-05 16:26

Har fundet ud af det.. tak for alle gode råd...

Søren

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-09-05 09:53

Søren skrev:

> Har fundet ud af det..

Hvordan?

Det er god skik at fortælle hvordan man fik løst et problem - også
når man selv fandt løsningen. På den måde kan andre få glæde af
dine erfaringer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren

Dato : 08-09-05 20:39

Ja.. jeg ved ikke om det er rigtigt.. men jeg omdøbte mine fotos til
_img.jpg og lavede også tumb..
Så virkede det... ?
Jeg er ikke super nørd, og synes det er meget bøvlet, både at skulle lave
foto i rigtig størrelse, derfter omdøbe dem og endu engang at lave små fotos
til tumb..

Kan det passe man skal gøre det ?

Søren

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-09-05 20:49

Søren skrev:

> Ja.. jeg ved ikke om det er rigtigt.. men jeg omdøbte mine
> fotos til _img.jpg og lavede også tumb..
> Så virkede det... ?

O.k. Jeg kan ikke se nogen sammenhæng med det spørgsmål du stillede
(et problem vedr. xml-fortolkning), men det kan da godt tænkes at
den nævnte omdøbning var det der skulle til.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen