Hvordan konverterer man en hjemmeside til ~
Fra : :-\) Carsten

Dato : 03-09-05 07:20

Hej!

Jeg har lavet en hjemmeside, som jeg godt kan hive ind i FP.
Men jeg vil gerne prøve at udgive hjemmesiden via FP's indbyggede funktion
(men Filer > Udgiv er lysegrå og kan ikke vælges)

Det er vigtigt for mig , da jeg gerne vil bruge nogle af de funktioner, som
kræver FP Extensions på min server - og det skulle jeg have på min server!

Hvordan laver jeg hjemmesiden om, så hjemmesidens mappe for de fonødne
"ekstra" filer, som FP har brug for, og så jeg kan udgive via FP ?

Tillægsspørgsmål:
Jeg har mnin hjemmeside liggende i
C:\Documents and Settings\Mitnavn\Dokumenter\Mine websteder\mitwebsted7
men vil gerne have den flyttet til
C:\Data\hjemmesider\mitdomæne.dk
- jeg kan ikke umiddelbart flytte hjemmesidens filer. For så kan jeg ikke
åbne den i FP!

Hilsen
Carsten

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 05-09-05 00:52

Opret et FP Web Site hvor du ønsker og importer dine eksisterende
filer.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 05-09-05 17:31

In news:<j22nh196hbevmmkcsj90nok19qqf32b87q@4ax.com>
Jens Peter Karlsen [FP-MVP] typed:
> Opret et FP Web Site hvor du ønsker og importer dine eksisterende
> filer.

Lidt kryptisk svar, omend rigtig.

Opret en mappe der hvor du vil have dit nuværende websted til at ligge.
Åben FP og og vælg importer og bed den om om at importere til den mappe
du lige har oprettet. Dette opretter et nyt FP-baseret web-sted, der har
alle extensions og det kan udgives direkte fra FP eller via FTP. Hvis du
har en lokal webserver, så kan du ikke importere til en mappe på den.
Men når du har importeret til en mappe uden for webserveren, så kan du
kopiere denne mappe direkte til webserveren og det virker med det samme.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!