/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Validering
Fra : Jørn Sørensen


Dato : 02-09-05 16:19

Hej NG
Jeg er i gang med en hjemmeside til en friskole, og ville prøve at validere
side. Jeg fik rettet de småfejl der var, men der er en jeg ikke kan forstå:

Error Line 19 column 6: end tag for "head" which is not finished.
</head>Siden kan findes her: http://www.lyfs.dk/test/index.shtml

Håber der er en der kan hjælpe.



 
 
Mikkel Moldrup-Lakje~ (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 02-09-05 16:26

Jørn Sørensen wrote:
> Hej NG
> Jeg er i gang med en hjemmeside til en friskole, og ville prøve at validere
> side. Jeg fik rettet de småfejl der var, men der er en jeg ikke kan forstå:
>
> Error Line 19 column 6: end tag for "head" which is not finished.
> </head>Siden kan findes her: http://www.lyfs.dk/test/index.shtml
>
> Håber der er en der kan hjælpe.

Det er vist fordi der mangler et metatag med <title> i din header.

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Lasse Reichstein Nie~ (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 02-09-05 16:46

"Jørn Sørensen" <js_lyne@email.dk> writes:

> Error Line 19 column 6: end tag for "head" which is not finished.
> </head>Siden kan findes her: http://www.lyfs.dk/test/index.shtml

"Head"-elementet skal indeholde et "title"-element. Det gør dit ikke,
så dette er deres måde at fortælle dig på at du ikke kan lukke "head"
endnu.

(Jeg ville fjerne "language"-attributten på script-elementet og lade
være med at bruge "javascript:"-URL'er).

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
DHTML Death Colors: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Mikkel Moldrup-Lakje~ (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 02-09-05 17:04

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
> "Jørn Sørensen" <js_lyne@email.dk> writes:
>
>
>>Error Line 19 column 6: end tag for "head" which is not finished.
>></head>Siden kan findes her: http://www.lyfs.dk/test/index.shtml
>
>
> "Head"-elementet skal indeholde et "title"-element. Det gør dit ikke,
> så dette er deres måde at fortælle dig på at du ikke kan lukke "head"
> endnu.
>
> (Jeg ville fjerne "language"-attributten på script-elementet

Hvornår skal man bruge den attribut? Eller er den forældet?

> og lade være med at bruge "javascript:"-URL'er).

Gør siden det?

Mikkel

Dennis Munding (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Dennis Munding


Dato : 02-09-05 17:44

Hej Mikkel!
"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:431877f9$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
>> (Jeg ville fjerne "language"-attributten på script-elementet
>
> Hvornår skal man bruge den attribut? Eller er den forældet?

Aldrig! Brug istedet type="text/javascript"

> > og lade være med at bruge "javascript:"-URL'er).
>
> Gør siden det?

Ja: <a href="javascript:sendmail('skole','lyfs.dk');">Skolen</a>


Med venlig hilsen
--
Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www-mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/



Christoffer (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Christoffer


Dato : 02-09-05 19:07


"Dennis Munding" <mail@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:43188099$0$11162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja: <a href="javascript:sendmail('skole','lyfs.dk');">Skolen</a>
vil den ikke beskytte mod at mailen bliver opsnappet af robot?



Johnny Winther Ronne~ (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Winther Ronne~


Dato : 02-09-05 19:42

In news:<431894d6$0$247$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>
Christoffer typed:
> "Dennis Munding" <mail@invalid.com> skrev i en meddelelse
> news:43188099$0$11162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Ja: <a href="javascript:sendmail('skole','lyfs.dk');">Skolen</a>
> vil den ikke beskytte mod at mailen bliver opsnappet af robot?

Jo, men hvis JavaScipt er slået fra, så virker linket ikke. Men jeg
savner stadig at møde et levende menneske, der både ved at man kan slå
det fra og som har slået det fra. Webdesignere elsker at slå det fra,
men jeg har endnu ikke mødt en almindelig bruger der ved, at man kan slå
det fra

Skulle man komme til at udelukke en webdesigner fra at skrive til en, er
der kun en ting at sige, de tilhører et truet mindretal, de taler et
sprog vi andre ikke forstår, de ved altid bedst, for det har deres guru
fortalt dem, de udgør 0,01 promille af brugerne, de er skide
irriterende, så skråt op med dem.

Alle os andre stakler slår ikke JavaScript fra, for der er ikke noget så
irriterende som websider der ikke virker

Bortset fra drilleriet så mangler Lynx, som er browser for døvblinde,
understøttelse for JavaScript, så der virker et sådan link heller ikke.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp



John P [jopa] (02-09-2005)
Kommentar
Fra : John P [jopa]


Dato : 02-09-05 20:01

Johnny Winther Ronnenberg skriblede bla:
> Jo, men hvis JavaScipt er slået fra, så virker linket ikke. Men jeg
> savner stadig at møde et levende menneske, der både ved at man kan slå
> det fra og som har slået det fra. Webdesignere elsker at slå det fra,
> men jeg har endnu ikke mødt en almindelig bruger der ved, at man kan
> slå det fra
>
Personligt skelner jeg i mellem Javascript og Java.
Java ønsker jeg ikke og det af forskellige grunde bla sikkerhedsmæsige
årsager.
Nogen påstår at der ingen risiko er men hvorfor tage chancer.

Nå det var måske en anelse OT


--


Mvh.John
www.john.jp-web.dk
Udskift invalid i adressen med dk



Johnny Winther Ronne~ (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Winther Ronne~


Dato : 02-09-05 20:27

In news:<4318a184$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>
John P [jopa] typed:
> Johnny Winther Ronnenberg skriblede bla:
>> Jo, men hvis JavaScipt er slået fra, så virker linket ikke. Men jeg
>> savner stadig at møde et levende menneske, der både ved at man kan
>> slå det fra og som har slået det fra. Webdesignere elsker at slå det
>> fra, men jeg har endnu ikke mødt en almindelig bruger der ved, at
>> man kan slå det fra
>>
> Personligt skelner jeg i mellem Javascript og Java.
> Java ønsker jeg ikke og det af forskellige grunde bla sikkerhedsmæsige
> årsager.
> Nogen påstår at der ingen risiko er men hvorfor tage chancer.
>
> Nå det var måske en anelse OT

Har du oplevet, at der er bruger af webdesign grupperne der ved, der der
forskel på JavaScript og Java

Lidt nysgerrig hville risici skulle der være ved Java, så vidt jeg ved
er der ingen, fordi der mangler understøttelse af egentlige pointer
operationer?

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp



Bertel Lund Hansen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 02-09-05 21:42

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> Skulle man komme til at udelukke en webdesigner fra at skrive til en, er
> der kun en ting at sige, de tilhører et truet mindretal, de taler et
> sprog vi andre ikke forstår, de ved altid bedst, for det har deres guru
> fortalt dem, de udgør 0,01 promille af brugerne, de er skide
> irriterende, så skråt op med dem.

Hvem har tisset på din sukkermad?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Malthe Sunesen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Malthe Sunesen


Dato : 04-09-05 03:11

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

> In news:<4318a184$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>
> John P [jopa] typed:
[...]
> > Personligt skelner jeg i mellem Javascript og Java.
> > Java ønsker jeg ikke og det af forskellige grunde bla sikkerhedsmæsige
> > årsager.
> > Nogen påstår at der ingen risiko er men hvorfor tage chancer.
> >
> > Nå det var måske en anelse OT
>
> Har du oplevet, at der er bruger af webdesign grupperne der ved, der der
> forskel på JavaScript og Java

Nu er jeg ikke fast skriver her, men i starten (dengang jeg var "aktivt
medlem" af gruppen her) troede jeg da, at "java" var en forkortelse for
"javascript". Dog lærte jeg meget hurtigt, at det var to forskellige
ting. Så det skal bare siges nok gange, selv hvis det er OT

Malthe Sunesen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste