/ Forside / Interesser / Helbred / Andet helbred / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
katekismus 3590
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  transor 1971
Ugh - ondt i halsen
Fra : Mette


Dato : 01-09-05 06:21

Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale i
morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen og
er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
mirakelkur? Eller bare lindring.

Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen



 
 
Sabina H. (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 01-09-05 07:48

Mette wrote:
> Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende
> jobsamtale i morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg
> totalt ondt i halsen og er blevet godt gammeldags forkølet. Er der
> nogle, der kender en hurtig mirakelkur? Eller bare lindring.
>
> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen

C-vitaminer, te med honning og dampbade (altså indånding af damp med
kamillete) plejer at kunne tage det hos mig....
dog starter jeg altid med c-vitaminerne når jeg kan mærke det er i
optræk.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk



dk (01-09-2005)
Kommentar
Fra : dk


Dato : 01-09-05 07:56


"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse
news:43168fcd$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale i
> morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen
> og
> er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
> mirakelkur? Eller bare lindring.
>
> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen

Tre panodiler på en gang nu f.eks og tre i aften før du sover, så skulle det
nok være ved at være væk. Man må tage højest otte om dagen, så for en gang
skyld når nu du skal til jobsamtale det er jo vigtigt, så vil det være fint
med tre i steden for to ad gangen.

God bedring!



Ukendt (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-05 10:17


">> Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende
jobsamtale
i
>> morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i
halsen
>> og
>> er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
>> mirakelkur? Eller bare lindring.
>>
>> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen
>
> Tre panodiler på en gang nu f.eks og tre i aften før du sover, så skulle
> det nok være ved at være væk. Man må tage højest otte om dagen, så for
en
> gang skyld når nu du skal til jobsamtale det er jo vigtigt, så vil det
> være fint med tre i steden for to ad gangen.


Jeg ville aldrig tage mere end to panodiler ad gangen.. Det er korrekt at
det er max 8 i døgnet, men det er også max to af gangen, med mindre andet
er
ordineret af en læge, som kender en og ens helbred i øvrigt..

Der skal nemlig meget små mængder paracetamol til at skade kroppen..
JEg sigger ikke hermed at man ødelægger leveren ved at tage 3 i stedet for
2, men der er jo heller ingen grund til at friste skæbnen.

God bedring

Louise


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 5 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Sabina H. (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 01-09-05 10:54

Louise wrote:

> Jeg ville aldrig tage mere end to panodiler ad gangen.. Det er
> korrekt at det er max 8 i døgnet, men det er også max to af gangen,
> med mindre andet er
> ordineret af en læge, som kender en og ens helbred i øvrigt..

hvis man har mange smerter kan man sagtens kombinere to pernodiler med to
eller tre iprener (200 mg).... det er et tip jeg har fået af lægen en gang,
og så længe man ikke gør det over længere perioder og ikke overstiger
dagsdosis af de enkelte præperarter, så er der intet problem i det...
om ipren så har en reel effekt på en almindelig forkølelse er så den anden
side af sagen.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Nielsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 01-09-05 16:24

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message
news:4316cfd6$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Louise wrote:
>
>> Jeg ville aldrig tage mere end to panodiler ad gangen.. Det er
>> korrekt at det er max 8 i døgnet, men det er også max to af gangen,
>> med mindre andet er
>> ordineret af en læge, som kender en og ens helbred i øvrigt..
>
> hvis man har mange smerter kan man sagtens kombinere to pernodiler med to
> eller tre iprener (200 mg).... det er et tip jeg har fået af lægen en
> gang, og så længe man ikke gør det over længere perioder og ikke
> overstiger dagsdosis af de enkelte præperarter, så er der intet problem i
> det...
> om ipren så har en reel effekt på en almindelig forkølelse er så den anden
> side af sagen.....

....men pas på med at tage medicin du ikke er vant til. Ipren kan du få så
nederdrægtigt ondt i maven af.



Ukendt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-05 07:20


">
>> Jeg ville aldrig tage mere end to panodiler ad gangen.. Det er
>> korrekt at det er max 8 i døgnet, men det er også max to af gangen,
>> med mindre andet er
>> ordineret af en læge, som kender en og ens helbred i øvrigt..
>
> hvis man har mange smerter kan man sagtens kombinere to pernodiler med to
> eller tre iprener (200 mg).... det er et tip jeg har fået af lægen en
> gang, og så længe man ikke gør det over længere perioder og ikke
> overstiger dagsdosis af de enkelte præperarter, så er der intet problem i
> det...
> om ipren så har en reel effekt på en almindelig forkølelse er så den anden
> side af sagen.....
>
> --
> Knus, Sabina
>

Er helt enig med dig i at man kan kombinere med Ipren, det trick bruger jeg
selv..

Men man skal aldrig tage mere en hvad der står på glasset, med mindre det er
lægeordineret, det var såmænd det der var min pointe..

Louise



Nielsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 01-09-05 16:22

"dk" <zarh@ofir.dk> wrote in message
news:4316a5e6$0$68368$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse
> news:43168fcd$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale
>> i
>> morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen
>> og
>> er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
>> mirakelkur? Eller bare lindring.
>>
>> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen
>
> Tre panodiler på en gang nu f.eks og tre i aften før du sover, så skulle
> det nok være ved at være væk. Man må tage højest otte om dagen, så for en
> gang skyld når nu du skal til jobsamtale det er jo vigtigt, så vil det
> være fint med tre i steden for to ad gangen.
>
> God bedring!

Panonil er smertestillende - ikke helbredende og tre Panodil har ifølge mine
kilder ikke større virkning end to. En sygeplejerske med erfaring i
smertebehandling fortalte mig for nylig at 750 mg paracetamol havde lige så
stor virkning som de 1000 mg de fleste tager af gangen.



Cat (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Cat


Dato : 01-09-05 17:51

Nielsen skrev:
> "dk" <zarh@ofir.dk> wrote in message
> news:4316a5e6$0$68368$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse
>>news:43168fcd$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>>>Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale
>>>i
>>>morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen
>>>og
>>>er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
>>>mirakelkur? Eller bare lindring.
>>>
>>>Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen
>>
>>Tre panodiler på en gang nu f.eks og tre i aften før du sover, så skulle
>>det nok være ved at være væk. Man må tage højest otte om dagen, så for en
>>gang skyld når nu du skal til jobsamtale det er jo vigtigt, så vil det
>>være fint med tre i steden for to ad gangen.
>>
>>God bedring!
>
>
> Panonil er smertestillende - ikke helbredende og tre Panodil har ifølge mine
> kilder ikke større virkning end to. En sygeplejerske med erfaring i
> smertebehandling fortalte mig for nylig at 750 mg paracetamol havde lige så
> stor virkning som de 1000 mg de fleste tager af gangen.
>
>

Den hørte jeg også som nyopereret for 12 år siden. Jeg har benyttet det
siden, og har ikke kunnet mærke forskel.

Tine

Nielsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 01-09-05 19:28

"Cat" <ta@uu.dk> wrote in message
news:HjGRe.66494$Fe7.222696@news000.worldonline.dk...
>> Panonil er smertestillende - ikke helbredende og tre Panodil har ifølge
>> mine kilder ikke større virkning end to. En sygeplejerske med erfaring i
>> smertebehandling fortalte mig for nylig at 750 mg paracetamol havde lige
>> så stor virkning som de 1000 mg de fleste tager af gangen.
>
> Den hørte jeg også som nyopereret for 12 år siden. Jeg har benyttet det
> siden, og har ikke kunnet mærke forskel.
>
> Tine

Oki, så er det jo ikke en nyhed . Jeg har først hørt det inden for det
sidste halve år, men har også benyttet mig af det siden. For det første får
man jo en mindre døgndosis, og har man mange smerter (som jeg f.eks. havde
efter en kæbeoperation) er der til "en gang mere" (morfinen blev jeg SÅ
dårlig af).



Jørgen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 01-09-05 08:10

Mette skrev:
> Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale i
> morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen og
> er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
> mirakelkur? Eller bare lindring.
>
> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen
>
>
En 3 a 4 dråber pebermynte i en kop varmt vand, the eller kaffe.
Man kan også tage et par dråber på en finger og så sutte det i sig.
Gerne mange gange om dagen, det løser og lægger en lag i halsen som
forebygger helbreder

--
Mvh
Jørgen O

GB (01-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 01-09-05 12:22

"Mette" <Mette@dk> skrev i meddelelsen
news:43168fcd$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende
> jobsamtale i morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg
> totalt ondt i halsen og er blevet godt gammeldags forkølet. Er der
> nogle, der kender en hurtig mirakelkur? Eller bare lindring.

Mirakelkur? Næh, men prøv at gurgle hals med lunkent saltvand - 1 tskf. til
et gjas varmt vand (lad være med at synke). Vandet er så salt, at det
trækker overskydende væske ud af slimhinderne (osmose) og begrænser de
mikroorganismer, som "laver ballade".

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen
GB

Maria Frederiksen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 01-09-05 17:42

> Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale i
> morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen
> og
> er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
> mirakelkur? Eller bare lindring.

2 timer før samtalen spiser du noget mad, 2 kodymagnyler eller panodil, en
lille gammel dansk eller andet spiritus (max 3 cl og det skal være ren
spiritus) og tager en gang næsedråber. Så er du frisk til en samtale og
måske en time efter. Derefter går du i seng og holder den resten af dagen,
så du kan blive rask igen. Det er en nødløsning til meget vigtige ting, men
det virker - dog kun en gang. Fortsætter man metoden for at holde sig oppe,
så brager man rigtigt ned efter nogle dage, og så går der noget længere tid
inden man er på højkant igen.

Mvh Maria



Cat (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Cat


Dato : 01-09-05 17:52

Maria Frederiksen skrev:
>>Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale i
>>morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen
>>og
>>er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
>>mirakelkur? Eller bare lindring.
>
>
> 2 timer før samtalen spiser du noget mad, 2 kodymagnyler eller panodil, en
> lille gammel dansk eller andet spiritus (max 3 cl og det skal være ren
> spiritus) og tager en gang næsedråber. Så er du frisk til en samtale og
> måske en time efter. Derefter går du i seng og holder den resten af dagen,
> så du kan blive rask igen. Det er en nødløsning til meget vigtige ting, men
> det virker - dog kun en gang. Fortsætter man metoden for at holde sig oppe,
> så brager man rigtigt ned efter nogle dage, og så går der noget længere tid
> inden man er på højkant igen.
>
> Mvh Maria
>
>

Det skal være sprit, der overhovedet ikke lugter - vodka f.eks.

Man skal jo helst ikke lugte af det.

Tine

Maria Frederiksen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 01-09-05 19:40

> Det skal være sprit, der overhovedet ikke lugter - vodka f.eks.
>
> Man skal jo helst ikke lugte af det.


Det gør man ikke af 3 cl to timer efter. Hun skal jo ikke drikke sig
småfuld, men bare lige have taget toppen af følsomheden i slimhinderne.

Mvh Maria



GB (01-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 01-09-05 21:50

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen
news:43172f6f$0$263$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> 2 timer før samtalen spiser du noget mad, 2 kodymagnyler eller
> panodil, en lille gammel dansk eller andet spiritus (max 3 cl og det
> skal være ren spiritus) og tager en gang næsedråber. Så er du frisk
> til en samtale og måske en time efter. Derefter går du i seng og
> holder den resten af dagen, så du kan blive rask igen. Det er en

Prøv at gurgle hals med varmt saltvand. Det virker faktisk, og er meget
lettere.



--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen
GB

Nielsen (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 01-09-05 19:24

"Mette" <Mette@dk> wrote in message
news:43168fcd$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale i
> morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen
> og
> er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
> mirakelkur? Eller bare lindring.
>
> Jeg drikker lidt Baileys, men det kan jeg jo ikke gøre i morgen

Hej Mette

Du har fået mange forskellige råd nu, og jeg _kan_ ikke lade være med at
advare dig. LAD VÆRE med at tage medicin du ikke har prøvet før, når du har
en så vigtig opgave foran dig. Jeg synes derimod at det er en ærlig sag at
komme til samtalen og sige det som det er, at du er blevet forkølet.

Jeg har haft mange jobsamtaler, og jeg vil hellere have at ansøgerne er
ærlige, end at jeg kan mærke at de har drukket eller prøver på at skule
noget. Hvis du som ansøger sidder foran mig, ligbleg og med et stift blik,
fordi du har fyldt dig med alskens "drugs" og jeg ikke kan gennemskue hvad
der er i vejen, ville du blive den første der bliver vraget.

Der findes, så vidt jeg ved, heller ikke en eneste "mirakel"kur der har
dokumenteret virkning. Masser af mennesker har "noget" som de mener virker,
men mon ikke de er kommet sig lige så hurtigt uden.

Det eneste jeg synes lyder fornuftigt er at tage noget smertestillende, og
helst noget du har prøvet før. Hvis du ikke har prøvet Kodimagnyl eller
Ibuprofen så lad være, eller prøv dem i hvert fald af her i aften. Alkohol
og især en blandning af alkohol og medicin ville jeg holde mig langt fra!



Mette (01-09-2005)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 01-09-05 22:12


"Nielsen" <nope@invalid.dk> skrev i en meddelelse
news:43174750$0$665$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Mette" <Mette@dk> wrote in message

> Du har fået mange forskellige råd nu, og jeg _kan_ ikke lade være med at
> advare dig. LAD VÆRE med at tage medicin du ikke har prøvet før, når du
har
> en så vigtig opgave foran dig. Jeg synes derimod at det er en ærlig sag at
> komme til samtalen og sige det som det er, at du er blevet forkølet.

Ja. Jeg har ikke længere ondt i halsen, men er snotforkølet og totalt slap.
Men: det er sidste samtalerunde og jeg vil ikke sætte den på spil ved at
melde afbud. Så jeg pepper mig op med panodil, dukker op og siger det som
det er




Jørgen (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 02-09-05 08:01

Mette skrev:
> "Nielsen" <nope@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> news:43174750$0$665$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>"Mette" <Mette@dk> wrote in message
>
>
>>Du har fået mange forskellige råd nu, og jeg _kan_ ikke lade være med at
>>advare dig. LAD VÆRE med at tage medicin du ikke har prøvet før, når du
>
> har
>
>>en så vigtig opgave foran dig. Jeg synes derimod at det er en ærlig sag at
>>komme til samtalen og sige det som det er, at du er blevet forkølet.
>
>
> Ja. Jeg har ikke længere ondt i halsen, men er snotforkølet og totalt slap.
> Men: det er sidste samtalerunde og jeg vil ikke sætte den på spil ved at
> melde afbud. Så jeg pepper mig op med panodil, dukker op og siger det som
> det er
>
>
>
god ide, de vil de sikkert respekter.
Du kan tage en gang næsesprey, det hjælper utrolig meget
Held ol lykke

--
Mvh
Jørgen O

Mette (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Mette


Dato : 02-09-05 08:29


"Jørgen" <oh@paradis.dk> skrev i en meddelelse
news:4317f892$0$25970$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> god ide, de vil de sikkert respekter.
> Du kan tage en gang næsesprey, det hjælper utrolig meget
> Held ol lykke
>

Jeg endte alligevel med at ringe mig syg. Jeg er desværre for slap til at
samtalen ville gå godt. Heldigvis har jeg fået en ny tid til på mandag og
desuden kunne rekrutteringskonsulenten trøste mig med, at virksomheden havde
ret travlt i dag, så det passede egentligt også dem meget fint.
Hvis det skulle vise sig at at være afgørende årsag til at jeg ikke får
jobbet, så er det surt, men på det anden side så er det så nok heller ikke
en virksomhed jeg vil arbejde for. Man kan jo ikke gøre for, at man bliver
syg...




Ukendt (02-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-05 23:03


"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse
news:4317ff7b$0$99644$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jørgen" <oh@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> news:4317f892$0$25970$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> god ide, de vil de sikkert respekter.
>> Du kan tage en gang næsesprey, det hjælper utrolig meget
>> Held ol lykke
>>
>
> Jeg endte alligevel med at ringe mig syg. Jeg er desværre for slap til at
> samtalen ville gå godt. Heldigvis har jeg fået en ny tid til på mandag og
> desuden kunne rekrutteringskonsulenten trøste mig med, at virksomheden
> havde
> ret travlt i dag, så det passede egentligt også dem meget fint.
> Hvis det skulle vise sig at at være afgørende årsag til at jeg ikke får
> jobbet, så er det surt, men på det anden side så er det så nok heller ikke
> en virksomhed jeg vil arbejde for. Man kan jo ikke gøre for, at man bliver
> syg...
>
> Håber virkelig du har fået det bare lidt bedere...
Jeg var til lægen med min søn igår. Han fortalte det halve Dk, lå fortiden
med tilsvarende.....
Det smitter helt sindsygt..Min dreng endte med en grim lungebetændelse....
Det er ikke for at være lysseslukker, men pas bare rigtig godt på dig
selv..En masse C vitaminer og hvidløg, og oksekødsuppe...
Føler med dig Mette
Knus Rikke....
>



Nielsen (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 03-09-05 08:22

"Rikke" <carrik snabela esenet.dk> wrote in message
news:4318cbde$1$22141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg var til lægen med min søn igår. Han fortalte det halve Dk, lå fortiden
> med tilsvarende.....
> Det smitter helt sindsygt..Min dreng endte med en grim lungebetændelse....
> Det er ikke for at være lysseslukker, men pas bare rigtig godt på dig
> selv..En masse C vitaminer og hvidløg, og oksekødsuppe...
> Føler med dig Mette
> Knus Rikke....

Siden Nobelprisvinderen og kemikeren Linus Pauling i 70'erne kundgjorde at
store mængder C-vitamin kunne kurere / afkorte en forkølelse har masser af
mennesker fulgt dette råd. At påstanden er tilbagevist i mere end 50
undersøgelser siden er der mange der ikke lytter til.

Men der sker jo heller ikke noget ved at tage store doser (mere end 2 g
dagligt) C-vitaminer, højst kvalme, diaré, nyresten, oppustethed og
blærebetændelse



Benny Mortensen (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 03-09-05 10:10


"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i en meddelelse
news:43194f13$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Rikke" <carrik snabela esenet.dk> wrote in message
> news:4318cbde$1$22141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Jeg var til lægen med min søn igår. Han fortalte det halve Dk, lå
fortiden
> > med tilsvarende.....
> > Det smitter helt sindsygt..Min dreng endte med en grim
lungebetændelse....
> > Det er ikke for at være lysseslukker, men pas bare rigtig godt på dig
> > selv..En masse C vitaminer og hvidløg, og oksekødsuppe...
> > Føler med dig Mette
> > Knus Rikke....
>
> Siden Nobelprisvinderen og kemikeren Linus Pauling i 70'erne kundgjorde at
> store mængder C-vitamin kunne kurere / afkorte en forkølelse har masser af
> mennesker fulgt dette råd. At påstanden er tilbagevist i mere end 50
> undersøgelser siden er der mange der ikke lytter til.

Troen flytter bjerge - Resten klarer Øbro

M.V.H.....Benny..




Nielsen (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 03-09-05 10:51

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote in message
news:43196aab$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i en meddelelse
> news:43194f13$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Rikke" <carrik snabela esenet.dk> wrote in message
>> news:4318cbde$1$22141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> > Jeg var til lægen med min søn igår. Han fortalte det halve Dk, lå
> fortiden
>> > med tilsvarende.....
>> > Det smitter helt sindsygt..Min dreng endte med en grim
> lungebetændelse....
>> > Det er ikke for at være lysseslukker, men pas bare rigtig godt på dig
>> > selv..En masse C vitaminer og hvidløg, og oksekødsuppe...
>> > Føler med dig Mette
>> > Knus Rikke....
>>
>> Siden Nobelprisvinderen og kemikeren Linus Pauling i 70'erne kundgjorde
>> at
>> store mængder C-vitamin kunne kurere / afkorte en forkølelse har masser
>> af
>> mennesker fulgt dette råd. At påstanden er tilbagevist i mere end 50
>> undersøgelser siden er der mange der ikke lytter til.
>
> Troen flytter bjerge - Resten klarer Øbro

Øbro ??



GB (03-09-2005)
Kommentar
Fra : GB


Dato : 03-09-05 14:00

"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i meddelelsen
news:431971dc$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Troen flytter bjerge - Resten klarer Øbro
> Øbro ??

Amager-Øbro Taxi...



--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen
GB

Nielsen (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 03-09-05 14:07

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
news:43199e3d$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i meddelelsen
> news:431971dc$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>> Troen flytter bjerge - Resten klarer Øbro
>> Øbro ??
>
> Amager-Øbro Taxi...

Nå ja selvfølgelig, det er jo sådan noget man bare ved selv om man bor 500
km derfra )



Benny Mortensen (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 06-09-05 09:43


"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i en meddelelse
news:431971dc$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote in message
> news:43196aab$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i en meddelelse
> > news:43194f13$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> "Rikke" <carrik snabela esenet.dk> wrote in message
> >> news:4318cbde$1$22141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >>
> >> > Jeg var til lægen med min søn igår. Han fortalte det halve Dk, lå
> > fortiden
> >> > med tilsvarende.....
> >> > Det smitter helt sindsygt..Min dreng endte med en grim
> > lungebetændelse....
> >> > Det er ikke for at være lysseslukker, men pas bare rigtig godt på dig
> >> > selv..En masse C vitaminer og hvidløg, og oksekødsuppe...
> >> > Føler med dig Mette
> >> > Knus Rikke....
> >>
> >> Siden Nobelprisvinderen og kemikeren Linus Pauling i 70'erne kundgjorde
> >> at
> >> store mængder C-vitamin kunne kurere / afkorte en forkølelse har masser
> >> af
> >> mennesker fulgt dette råd. At påstanden er tilbagevist i mere end 50
> >> undersøgelser siden er der mange der ikke lytter til.
> >
> > Troen flytter bjerge - Resten klarer Øbro
>
> Øbro ??
>
>

Ja det er / var en vognmandsforretning i Aalborg, er faktisk ikke klar over,
om den stadig findes. De kunne flytte lidt mere end en Taxi

M.V.H.....Benny..





Nielsen (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 06-09-05 15:09

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote in message
news:431d58d7$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >
>> > Troen flytter bjerge - Resten klarer Øbro
>>
>> Øbro ??
>>
>>
>
> Ja det er / var en vognmandsforretning i Aalborg, er faktisk ikke klar
> over,
> om den stadig findes. De kunne flytte lidt mere end en Taxi
>
> M.V.H.....Benny..

Hmmmm... er vi på Amager eller i Aalborg ?



Uffe Ravn (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 06-09-05 21:04


"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev

> >> > Troen flytter bjerge - Resten klarer Øbro
> >>
> >> Øbro ??
> >
> > Ja det er / var en vognmandsforretning i Aalborg, er faktisk ikke klar
> > over,
> > om den stadig findes. De kunne flytte lidt mere end en Taxi

> Hmmmm... er vi på Amager eller i Aalborg ?

Eller bare en af de Østrebroer der er i mange danske byer.

Og hvis vi bare skal holde os lidt til emnet:

Man kan nemt blive tør i halsen på sådan en varm dag som idag.

Mvh. Uffe Ravn



Nielsen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 07-09-05 06:12

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message
news:431df63b$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Man kan nemt blive tør i halsen på sådan en varm dag som idag.

Jamen det er der da råd for
http://www.bigad.com.au/



Ukendt (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-09-05 22:08


"Nielsen" <z@invalide.dk> skrev i en meddelelse
news:43194f13$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Rikke" <carrik snabela esenet.dk> wrote in message
> news:4318cbde$1$22141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Jeg var til lægen med min søn igår. Han fortalte det halve Dk, lå
>> fortiden med tilsvarende.....
>> Det smitter helt sindsygt..Min dreng endte med en grim
>> lungebetændelse....
>> Det er ikke for at være lysseslukker, men pas bare rigtig godt på dig
>> selv..En masse C vitaminer og hvidløg, og oksekødsuppe...
>> Føler med dig Mette
>> Knus Rikke....
>
> Siden Nobelprisvinderen og kemikeren Linus Pauling i 70'erne kundgjorde at
> store mængder C-vitamin kunne kurere / afkorte en forkølelse har masser af
> mennesker fulgt dette råd. At påstanden er tilbagevist i mere end 50
> undersøgelser siden er der mange der ikke lytter til.
>
> Men der sker jo heller ikke noget ved at tage store doser (mere end 2 g
> dagligt) C-vitaminer, højst kvalme, diaré, nyresten, oppustethed og
> blærebetændelse
>Styr dig...
Er du læge, eller har du intet andet at give dig til, end at vende og dreje
alle leksikon, du kan komme i nærheden af...
Man tager sgu overhovedet ikke skade af at drikke en masse juice, eller æde
et helt net appelsiner...
Eller er det også noget du har en videnskabelig kommentar til....



Sabina H. (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 03-09-05 22:16

Rikke wrote:
> Er du læge, eller har du intet andet at give dig til, end at vende og
> dreje alle leksikon, du kan komme i nærheden af...
> Man tager sgu overhovedet ikke skade af at drikke en masse juice,
> eller æde et helt net appelsiner...

jeg har en gang spist et helt net appelsiner... 2 kg i alt, på under en
dag.... og jeg blev simpelthen hundesyg af det*G*
feber, ondt i maven og diarre i et døgnstid.... så ka jeg fandme lære det ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Nicolai Lang (03-09-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai Lang


Dato : 03-09-05 21:09

On Thu, 1 Sep 2005 07:20:45 +0200, "Mette" <Mette@dk> wrote:

>Ja, det er harmløst, men jeg skal til den tredje og afgørende jobsamtale i
>morgen og jeg skal bare være frisk. I stedet har jeg totalt ondt i halsen og
>er blevet godt gammeldags forkølet. Er der nogle, der kender en hurtig
>mirakelkur? Eller bare lindring.

Min mirakelkur er "Væk I Morgen" med Råmælk...
http://www.pedlab.com/Default.asp?ID=75 - de smager ikke godt, men de
virker effektivt.

Har brugt dem når jeg skulle holde kursus, mens halsen var øm og jeg
var hæs.

Desværre kom dette jo nok for sent ;) Men så ved du det til næste
gang. Håber du alligevel klarede samtalen.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408799
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste