Folketælling 1880?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 31-08-05 21:48

Er der nogen, der vil være så sød at forklare mig, hvordan jeg kan komme
til
at kigge i folketællingen for København 1880? Jeg har kigget på
www.dis-danmark.dk, men jeg kan ikke finde ud af, hvad det er, jeg skal
gøre
for at få et kig i Sølvgade anno 1880.

Venlig hilsen Dikte

Fra : HMH

Dato : 01-09-05 08:56

Hej

Hvis den er på nettet, så ligger den her
http://ddd.sa.dk/d4/dddweb/asp/dddform.asp

jeg har aldrig selv kigget i ft for kbh, men jeg kunne forestille mig, at du
skal vide, hvilket sogn, sølvgade ligger i :)

MVH Henrik H

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-09-05 09:38

"HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> du
> skal vide, hvilket sogn, sølvgade ligger i :)

Sølvgade er delt mellem flere sogne i dag. Der er godt nok et link på
dis-danmark til en tælling af Sølvgade 1880, men så kommer jeg bare ind på
en mailadresse.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 01-09-05 11:20

Benedikte Brisson skrev:
> "HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev i en meddelelse

> at

> Sølvgade er delt mellem flere sogne i dag. Der er godt nok et link på
> dis-danmark til en tælling af Sølvgade 1880,

Hvilket link er det?

--
Mvh.
Flemming Aasklint

Fra : Martin Henriksen

Dato : 01-09-05 13:53

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sølvgade er delt mellem flere sogne i dag. Der er godt nok et link på
> dis-danmark til en tælling af Sølvgade 1880, men så kommer jeg bare ind på

Jeg er ikke sikker på at københavnske folketællinger overhovedet er delt på
sogne. De ældste er i hvertfald delt på kvarterer. Nyere er delt på
gadenavne.

Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Albertslund

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 01-09-05 15:29

FT 1880 Sølvgade, er ikke på nettet eller på CD, FT 1885 Sølvgade ulige nr.
er på nettet http://ddd.dda.dk/
og på CD.
Venlig hilsen Inge-Lise Trampedach

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-09-05 21:39

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der vil være så sød at forklare mig, hvordan

Tak for hjælpen, alle I søde, hjælpsomme mennesker.
Jeg har fundet ud af, at der må være en del København, der ikke er lagt
ind
endnu, eftersom jeg hverken kan finde de personer, jeg egentlig ledte
efter
eller min tipoldemor, som bar et ganske enestående fornavn....

Venlig hilsen Dikte

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-09-05 14:22

"Benedikte Brisson" skrev i en meddelelse

> [...]
> efter
> eller min tipoldemor, som bar et ganske enestående fornavn....

Jamen, du bor jo så vidt jeg ved i København. Det vil sikkert gå ganske
glat for dig, hvis du tager ud til "Landsarkivet" på Jagtvej, der er
sikkert nogen her i gruppen, som kan fortælle dig den nøjagtige adresse.

Der hvor man går ind til læsesalen er der en skranke, hvor de plejer at
være søde og hjælpsomme, når man er nødt til at stille spørgsmål. Hvis
du fortæller dem din tipoldemors fornavn, er jeg sikker på, de ligefrem
vil stå i kø for at hjælpe dig.
Nå, det sidste er en spøg, men alligevel - jeg tror du har store chancer
for at finde hende.

Det er jeg da for øvrigt sikker på, at du også har på Rigsarkivet.

God fornøjelse

Ruth

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-09-05 18:26

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, du bor jo så vidt jeg ved i København. Det vil sikkert gå ganske
> glat for dig, hvis du tager ud til "Landsarkivet" på Jagtvej, der er
> sikkert nogen her i gruppen, som kan fortælle dig den nøjagtige adresse.

Det var en rigtig god ide, Ruth *S*
Tilmed er Landsarkivet ikke 'ud', men 'længere henne ad vejen' i forhold
til
her.
Jeg vil lige prøve først at 'ringe til en ven' på mandag - mine
arbejdstider
er helt tossede det næste stykke tid i forhold til at gå på Landsarkivet.

Venlig hilsen Dikte