ADSL/Bredbånd.
Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 05-06-01 18:22

Hejsa!

Jeg har netop bestilt en TDC ADSL/Bredbånd-forbindelse til levering d.
080601. (256/128)

Er der nogen, som vil fortælle mig, hvad de vigtigste fordele/ulemper bliver
i forhold til min nuværende ISDN forbindelse.

Er der rigtigt forstået, at jeg vil få problemer med enkelte programmer
såsom Netmeeting o.lign.?

Med venlig hilsen
Kresten Hjelm Pedersen.

Fra : -[::::Shamran::::]-

Dato : 05-06-01 19:57

> Er der rigtigt forstået, at jeg vil få problemer med enkelte programmer
> såsom Netmeeting o.lign.?

Hvis du snakket om bredbånds løsningen så mener jeg at du godt kan bruge
netmeeting....det er vist nok ikke en routerløsning så du får ikke problemer
med NAT
Shamran

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-06-01 12:29

"Kresten Hjelm Pedersen" <khp@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> i forhold til min nuværende ISDN forbindelse.
>
> Er der rigtigt forstået, at jeg vil få problemer med enkelte programmer

Der er ingen problemer, fuldstændig som din nuværende modem løsning med
hensyn til disse ting.
Derimod hvis det var NE2 så kunne du få nogle problemer på den konto :)

/Dennis

Fra : Thomas

Dato : 08-06-01 15:25

> Hejsa!

Hej

> Jeg har netop bestilt en TDC ADSL/Bredbånd-forbindelse til levering d.
> 080601. (256/128)

Tillykke

> Er der nogen, som vil fortælle mig, hvad de vigtigste fordele/ulemper
bliver
> i forhold til min nuværende ISDN forbindelse.

Fordel: der er ingen ting som skal konfigureres, kablet fra dit netkort
sættes bare ind i ADSL modemmet, du kører winipcfg, modtager en ipadr. og
så er du på nettet.
Ulempe: Det er ingen form for beskyttelse, der er direkte adgang til din pc
udefra, så det ville være en god ide at bruge en firewall (se evt.
www.zonealarm.com) den er gratis for private.

> Er der rigtigt forstået, at jeg vil få problemer med enkelte programmer
> såsom Netmeeting o.lign.?

Med den løsning der hedder bredbånd kobler du din pc direkte ind i ADSL
modemmet som teknikeren kommer med eller som du selv henter hvis det er gør
det selv (GDS), der er så ingen steder der skal nattes porte videre, den
eneste hindring du kan få er hvis har installeret en firewall der spærrre
for de porte som netmeeting bruger, ellers er der ingen router eller lig.
der spærre. Det er kun dig der sætter begrænsningerne.

Thomas