Det gl. symbol for mark.
Fra : H.H Jacobsen

Dato : 30-08-05 23:47

Problemet har været oppe at vende for lang tid siden - vist uden at
spørgeren opnåede at få et svar. Nu fik jeg problemet, og fandt en løsning,
hvis det skulle være aktuelt for
en eller anden. I Times New Roman, som vi alle har, er der en undermenü med
græsk standard, og umiddelbart til højre for lille beta (tyske dobbelt-s
brugt til skilling) er bogstavet lille gamma (tegnkode 03B3) Min normale
fontstørrelse er 12, men sættes lille gamma bogstavet til størrelse 14, og
hæver det 2 punkter, så er den 98% !! Desværre er der ikke noget i
standardtegnsættene der ligner symbolet for pund, jeg skyder på det
oprindelig har været det græske lille pi der ligner et u med tilde over.
Som noget nyt for mig, så stødte jeg på en krussedims i aftes. Det ligner
lidt efter et & der har været en tur i bokseringen. Umiddelbart gætter jeg
på det er symbolet for grot, eller måske ørt? Er der nogen i NG der kender
et sådant symbol, og kan genkende det
ud fra ovennævnte? og vil give et bud.
Hilsen til alle, Henning H. Jacobsen.

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 15-09-05 23:22

On Wed, 31 Aug 2005 00:46:36 +0200, "H.H Jacobsen"
<ahjac@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>på det er symbolet for grot, eller måske ørt? Er der nogen i NG der kender

Vil det nemmeste ikke være simpelthen at scanne - eller evt. tegne -
de enkelte tegn, og så lægge disse ind som "billeder" i teksten eller
i margenen....?

Den løsning har jeg selv brugt ved transkribering af nogle gamle
tingbøger... )

Venligst
John