Problem med fieldset...
Fra : Dennis Munding

Dato : 30-08-05 19:19

Hej NG!

Kan I sige mig, hvad der går galt her:

http://www.skovaa-munding.dk/Includes/Download.php

I IE og Firefox ser siden ud, som den skal, men i Opera(7.54) flyder
indholdet nedenfor fieldsettet...

Stylesheetet kan hentes her:
http://www.skovaa-mundng.dk/SM.css

På forhånd tak for hjælpen!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www-mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 30-08-05 20:56

On Tue, 30 Aug 2005 20:18:44 +0200, Dennis Munding wrote:

> [...]
>
> http://www.skovaa-munding.dk/Includes/Download.php
>
> I IE og Firefox ser siden ud, som den skal, men i Opera(7.54) flyder

I 8.02 "bryder" boksene op gennem Fieldsettet...

Prøvede dit "tryllenummer", du bør nok gøre mere opmærksom på resultatet
(fremhæve det mere)jeg sad og scrollede for at se et resultat (som stod i en
linie jeg allerede havde læst og derfor ikke kiggede på)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-08-05 21:02

Hej Bruno!
"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse
> I 8.02 "bryder" boksene op gennem Fieldsettet...

Hvis du mener, at fieldsettet ikke omslutter tabellerne, så var det også
det, jeg mente - ellers må du lige forklare nærmere...

> [...]
> en
> linie jeg allerede havde læst og derfor ikke kiggede på)

Det vil jeg da lige gøre med det samme!!

Tak for kritikken!
Hvad synes du ellers om "programmerne" (ved godt, at det hører til i
ris+ros...)?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 30-08-05 21:37

On Tue, 30 Aug 2005 22:02:01 +0200, Dennis Munding wrote:

> [...]
>
> Hvis du mener, at fieldsettet ikke omslutter tabellerne, så var det også
> det, jeg mente - ellers må du lige forklare nærmere...

Din "Ugedagsberegner" er det sidste fieldset, de 2 følgende tabeller (tabel
1 og 2)står ca en halv liniehøjde (og overskriver)oppe i dit fieldset.

"indtast de 2 sidste cifre i årstallet" står korrekt (dog ville jeg gerne
have en >br> før.

> Det vil jeg da lige gøre med det samme!!
>
> Tak for kritikken!
> Hvad synes du ellers om "programmerne" (ved godt, at det hører til i
> ris+ros...)?

Nu tør jeg jo næsten ikke svare, med de er "søde" ligesom korttricks, man
skal lige tænke lidt og så siger man "joh, selvfølgelig" specielt når du
forklarer hvad udregningen går ud på (hvis du havde fået mig (offeret) til
at lave udregningerne, så havde de været "mere interessant"

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-08-05 21:52

Hej igen Bruno!
> Din "Ugedagsberegner" er det sidste fieldset, de 2 følgende tabeller
> (tabel
> 1 og 2)står ca en halv liniehøjde (og overskriver)oppe i dit fieldset.

Ja, men det er meningen at fieldsettet skal gå nedenunder
indtastnings-felterne, teksten med resultatet og tabellerne!
Men det gør det jo ikke - af en eller anden grund, som jeg ikke lige kan
gennemskue...?

> "indtast de 2 sidste cifre i årstallet" står korrekt (dog ville jeg gerne
> have en >br> før.

Koden ser således ud:

/>
<input type="text" name="year" size="4" /></p>

Som du kan se, er der et tvungent linieskift umiddelbart ført
indtastnings-feltet...

Nu skulle det være nemmere at se resultatet...?

> [...]
> forklarer hvad udregningen går ud på (hvis du havde fået mig (offeret) til
> at lave udregningerne, så havde de været "mere interessant"

Ingen grund til bekymring - jeg bider ikke hovedet af folk...
Det kan godt være, at det ville gøre det sjovere for sådan nogen, som dig og
mig - men det er jo langtfra alle, som "elsker" hovedbrud - derfor har jeg
lavet det på en lidt mere pædagogisk måde, så brugeren forstår, hvad der
sker, så han/hun selv kan føre nummeret videre...
Lidt lige som en tryllekunstner, der afslører tricket ved de simple numre...

Mange tak for ordene!

Mangler dog stadig løsningen på mit problem, såfremt der skulle sidde en
læser derude, som har lyst til at hjælpe mig...?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-08-05 22:06

Dennis Munding wrote:

> http://www.skovaa-munding.dk/Includes/Download.php
>
> I IE og Firefox ser siden ud, som den skal, men i Opera(7.54) flyder
> indholdet nedenfor fieldsettet...

Prøv at kigge en gang på
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/float.asp#clearfix - det kan være,
det kan løse dit problem.

> Stylesheetet kan hentes her:
> http://www.skovaa-mundng.dk/SM.css

Det kan vi sagtens finde uden linket, når bare vi kan se siden. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-08-05 22:59

Hej Erik!
> Prøv at kigge en gang på
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/float.asp#clearfix - det kan
> være,
> det kan løse dit problem.

Det gør jeg lige i morgen - nu er det nemlig sengetid...

> Det kan vi sagtens finde uden linket, når bare vi kan se siden. ;)

Regnede jeg også med, at du kunne finde ud af, men havde jeg nu ikke skrevet
det, skulle der nok være en, som spurgte efter det...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-08-05 23:14

Dennis Munding wrote:

> Regnede jeg også med, at du kunne finde ud af, men havde jeg nu ikke
> skrevet det, skulle der nok være en, som spurgte efter det...

Kan folk ikke finde css ud fra sidens kildekode, ville de nok slet ikke
prøve at hjælpe nogen. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 31-08-05 09:00

Hej Erik!
> Prøv at kigge en gang på
> http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/float.asp#clearfix - det kan
> være,
> det kan løse dit problem.

Det kunne det!
Jeg skulle bare lige sætte det ind i den rigtige <div> - der er mange at
vælge imellem... :-/

Mange tak for hjælpen! Du er min redningsmand - igen!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-08-05 22:13

Dennis Munding wrote:

> http://www.skovaa-munding.dk/Includes/Download.php

Din side hævder, at jeg kører en apache-server på en Unix-platform. Hvordan
er den kommet frem til det vrøvl?

<citat>
Apache/1.3.33 (Unix) Sun-ONE-ASP/4.0.2 PHP/4.3.11 mod_ssl/2.8.22
OpenSSL/0.9.6b FrontPage/5.0.2.2635 mod_throttle/3.1.2
</citat>

Jeg kører IIS på W2K - men min server er ikke på nogen måde involveret, når
jeg går på nettet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-08-05 23:01

Hej igen Erik!
> [...]
> Apache/1.3.33 (Unix) Sun-ONE-ASP/4.0.2 PHP/4.3.11 mod_ssl/2.8.22
> OpenSSL/0.9.6b FrontPage/5.0.2.2635 mod_throttle/3.1.2

Prøv at opdatere den...
Hjælper det ikke?

Koden til det ser således ud:
<?php echo $_SERVER["SERVER_SOFTWARE"]; ?>

Skulle bare prøve lidt forskelligt for at lære lidt om PHP....
Fandt det inde på WebCafe.dk.... (Så vidt jeg husker!) :-/

> Jeg kører IIS på W2K - men min server er ikke på nogen måde involveret,
> når
> jeg går på nettet.

Det er sikkert rigtigt nok....

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-08-05 23:17

Dennis Munding wrote:

> Prøv at opdatere den...
> Hjælper det ikke?

Ændrer intet.

> Koden til det ser således ud:
> <?php echo $_SERVER["SERVER_SOFTWARE"]; ?>
>
> Skulle bare prøve lidt forskelligt for at lære lidt om PHP....
> Fandt det inde på WebCafe.dk.... (Så vidt jeg husker!) :-/

Tror du ikke, at den oplyser hvilken server din side sendes fra?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 31-08-05 08:36

Hej Erik!
> Ændrer intet.

Selvfølgelig ikke... (se nedenfor)

> Tror du ikke, at den oplyser hvilken server din side sendes fra?

Jo - jeg havde ikke læst det ordenligt, så det fjerner jeg bare igen....
Så lærte jeg også noget i dag!

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-08-05 23:15

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev:

> Tror du ikke, at den oplyser hvilken server din side sendes
> fra?

Hos mig skriver den

Din browser og styresystem er:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; da-DK; rv:1.7.8)
Gecko/20050511 Firefox/1.0.4

Det lyder godt nok.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 01-09-05 10:15

Hej Allan!
"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
> Hos mig skriver den
>
> Din browser og styresystem er:
> Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; da-DK; rv:1.7.8)
> Gecko/20050511 Firefox/1.0.4

Ja, men det er også browser og styresystem - ikke server!
Jeg har fjernet koden til server-udskriften fra siden, da Erik havde ret i
hans antagelse af, at det var serveren på mit web-hotel, som blev vist.