mellemrum mellem <HR>
Fra : Michael Weberg

Dato : 30-08-05 15:01

Hej.

Hvordan kan man bestemme mellemrummet mellem to <HR> der ligger lige over
hinanden med CSS så de kommer næste til at røre hinanden. Kan ikke få
lineheight til at virke..

--

Mvh Michael Weberg
http://www.reingbergcad.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-08-05 15:45

Michael Weberg wrote:
> Hej.
>
> Hvordan kan man bestemme mellemrummet mellem to <HR> der ligger lige over
> hinanden med CSS så de kommer næste til at røre hinanden. Kan ikke få
> lineheight til at virke..

Eks.
<hr style="margin-bottom:80px;" />
<hr />

--
Danmarks billigeste brevpapir - 4-farve offset-tryk.
1000 stk. 740 kr. ekskl. moms - www.print2people.dk

Fra : Michael Weberg

Dato : 30-08-05 19:15

> Eks.
> <hr style="margin-bottom:80px;" />
> <hr />

Hmm.. har fået det til at virke ved at bruge margin-bottom:"-7" men det
virker ikke i IE overhovedet kun i FF. Hvad er det jeg gør galt??

http://www.weberg.frac.dk/hrtest.htm

--

Mvh Michael Weberg
http://www.reingbergcad.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-08-05 19:53

Michael Weberg skrev:

> Hmm.. har fået det til at virke ved at bruge
> margin-bottom:"-7" men det virker ikke i IE overhovedet kun i
> FF. Hvad er det jeg gør galt??

Du skal nok starte med at nulstille margen og fyld, så browseren
har samme udgangspunkt:

hr{ margin: 0; padding: 0; }

Hvis størrelsen på den skal være helt ens, skal du nok også fjerne
border (nogle browsere bruger border til hr, andre gør ikke).

Prøv evt. med

hr{
   margin: 0; padding: 0;
   border: none;
   color: black; background-color: black;
}

- og tilpas så de efterfølgende hr-elementer med margen og farve
efter behov. Husk at bruge både color og background-color for et
ensartet resultat.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Weberg

Dato : 30-08-05 20:55

> - og tilpas så de efterfølgende hr-elementer med margen og farve
> efter behov. Husk at bruge både color og background-color for et
> ensartet resultat.

Jeg fandt ud af at IE bruger color til at angive farven og FF background
color. Men IE er fuldstændig ligeglad med de margins jeg angiver, den har en
fast minimums margin. FF reagerer som det er meningen. Nogle der forstår
det?