Imagemap i FF
Fra : Alexander P.

Dato : 29-08-05 20:43

efter at havde læst den udemærkede artikel her på html.dk om
imagemap besluttede jeg mig for at lave min navigation på
www.halsa.1go.dk med imagemap, det virker også fint, i IE men i
FF virker det slet ikke, hele billedet bliver til et stort
klikbart område (som så slet ikke linker til noget..)

-/ap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-08-05 21:54

Alexander P. skrev:

> efter at havde læst den udemærkede artikel her på html.dk om
> imagemap besluttede jeg mig for at lave min navigation på
> www.halsa.1go.dk med imagemap, det virker også fint, i IE men i
> FF virker det slet ikke,

Pt. er siden nede. Hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv at
validere din kode (se evt. siden her:
<http://www.html-faq.dk/1005.asp>)

NB: Du skriver i en nyhedsgruppe - den er ikke en del af html.dk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-08-05 21:56

Alexander P. <awpdk@hotmail.com> skrev:

> artikel her på html.dk

Du er ikke på html.dk, men i en gruppe på Usenet, som
html.dk giver adgang til på deres side.

> navigation på www.halsa.1go.dk med imagemap

Hele 1go.dk er død lige nu, så jeg kan ikke se hvad du
har lavet.

> det virker også fint, i IE men i FF virker det slet ikke

Det der er på
http://hjemmesideskolen.dk/html/hotspot.asp
fungerer fint i Firefox - det kan være at du kan få et par
ideer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-08-05 22:46

Alexander P. wrote:
> efter at havde læst den udemærkede artikel her på html.dk om
> imagemap besluttede jeg mig for at lave min navigation på
> www.halsa.1go.dk med imagemap, det virker også fint, i IE men i
> FF virker det slet ikke,

Et imagemap skal også have et name for at virke i FF:

<map id="menu" name="menu">

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-08-05 23:00

Alexander P. skrev:

> [...]
>FF virker det slet ikke, hele billedet bliver til et stort
>klikbart område (som så slet ikke linker til noget..)

Ret <map id="menu"> til
<map id="menu" name="menu">

PS. Til en anden gang, hvis du vil gøre det nemmere for, så kom
med et link direkte til siden i et frameset, i dette tilfælde
http://www.halsa.1go.dk/left.htm, det gør det nemmere for os at
se kildekoden.
--
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-08-05 23:24

Alexander P. <awpdk@hotmail.com> skrev:

> www.halsa.1go.dk

Man kan ikke læse de nederste menupunkter på
http://www.halsa.1go.dk/left.htm når du har fjernet
scrollbaren i dit frameset, så frames er heller ikke
løsningen her.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Alexander P.

Dato : 30-08-05 13:54

jeg siger tak for de mange svar, og det var ikke min hensigt at
få det til at lyde som jeg skrev til html.dk, men kan godt se jeg
fik det til at lyde sådan, jeg ved godt det her er usenets fora.

- det virker nu fejlen var som sagt at der manglede et name.. :)

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-08-05 20:13

Alexander P. <awpdk@hotmail.com> skrev:

> - det virker nu

Nej, man kan stadig ikke læse de nederste menupunkter.

Læs lige hvad det er jeg skriver!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk