Kan man style tallet i en nummereret liste
Fra : Frederik Sigurd

Dato : 29-08-05 09:35

Hej,
jeg vil gerne style tallet i en ol liste på én måde og style
teksten i listen på en anden måde.

Er der nogen, der har forslag til, hvordan det kan gøres?

mvh.
Frederik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-05 11:08

Frederik Sigurd skrev:

> jeg vil gerne style tallet i en ol liste på én måde og style
> teksten i listen på en anden måde.

> Er der nogen, der har forslag til, hvordan det kan gøres?

Et utestet gæt:
Sæt en tekststyle for hele afsnittet og style så den normale
tekst tilbage til almindelig skrift inden for hvert punkt?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

Fra : per christoffersen

Dato : 29-08-05 11:10

"Frederik Sigurd" <frederik@nefadanmark.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> jeg vil gerne style tallet i en ol liste på én måde og style
> teksten i listen på en anden måde.
>
> Er der nogen, der har forslag til, hvordan det kan gøres?

Sæt en style på listen, som du vil have den (på enten ol eller li).
Læg en <span> rundt om teksten og lav en style på den som du har lyst.

/Per

Fra : Frederik Sigurd

Dato : 30-08-05 10:11

per christoffersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Sæt en style på listen, som du vil have den (på enten ol eller li).
> Læg en <span> rundt om teksten og lav en style på den som du har lyst.

Denne løsning fungere, tak for hjælpen!

For interesserede kan resultatet ses her:
http://www.nefadanmark.dk/seminar06/articles/oplg-til-diskussion-af-tema#
c000001

og den anvendte kode ser således ud:

CSS:
ol.comments {
   color: #FF8000;
   list-style-position: inside;
   list-style-type: decimal;
   font: bold 1.1em/normal "Arial Narrow", Arial, Helvetica, sans-serif;
   margin: 1em 0px 0px;
   padding: 0px 1em;
   }
comments li {
   padding: 0px;
   margin: 0 0 1em 0;
}
span.comments {
   font: normal 1em/normal Arial, Helvetica, sans-serif;
   color: #000000;
   display: block;
   border-top: 1px dotted #666666;
   margin: 3px 0px 0px;
   padding: 5px 0px 0px;
}
span.posted {
   color: #666666;
   font: normal 1em/normal "Arial Narrow", Arial, Helvetica, sans-serif;
}

HTML:
<ol class="comments">
<li><span class="posted">Posted at Mar 24, 08:58 by <a
href="test@test.dk">Navn på kommentator</a> | <a
href="Permanentlink">#</a></span>

</li>
</ol>