valid kode ved indsættelse af mp3 fil
Fra : Hanne Svensmark

Dato : 28-08-05 15:35

Jeg har lavet noget der godt nok virker - men når jeg validerer
siden, får jeg at vide koden ikke er i orden.

Det er en indsat mp3 fil - som jeg kun ønsker skal spille når
folk klikker på den - jeg hader hjemmesider med uopfordret lyd

Se www.svensmark.net/radio.htm

den kommer som pop-up via www.svensmark.net/selvmord.htm via
knappen 'Lyt Her'

Tak om nogen kan hjælpe - jeg har ledt efter svar på både
hjemmesideskolen og via html.dk

vh Hanne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-08-05 20:41

Hej Hanne!
"Hanne Svensmark" <hanne@svensmark.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har lavet noget der godt nok virker - men når jeg validerer
> siden, får jeg at vide koden ikke er i orden.

Jeg ved ikke, hvor du validerer, men jeg får ingen fejlmeldinger - bortset
fra én enkelt:

Document Checked
a.. URL: http://www.svensmark.net/humor.htm
b.. Last modified: Wed, 17 Aug 2005 21:41:15 GMT
c.. Character encoding: ISO-8859-1
d.. Level of HTML: HTML 4.01 Transitional
Errors and Warnings
a.. Line 97, character 61:
.... eder/extremesports.jpg" title"mousetrapper" alt=musesport wi ...
^Error: an attribute value literal can
occur in an attribute specification list only after a vi delimiter

Det eneste, der er galt her, er at der mangler et ligheds-tegn (=) mellem
"title" og "mousetrapper"...

Godt klaret med 20 sider!

Jeg har testet siderne her:

http://htmlhelp.com/tools/validator/ og

http://validator.w3.org/

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www-mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Hanne Svensmark

Dato : 28-08-05 22:12

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> ^Error: an attribute value literal can
> occur in an attribute specification list only after a vi delimiter

Hej Dennis!
Den vil jeg rette i morgen.

> Godt klaret med 20 sider!
>
> Jeg har testet siderne her:
>
> http://htmlhelp.com/tools/validator/ og
>
> http://validator.w3.org/

I W3C får jeg fejl på den der hedder www.svensmark.net/radio.htm - men det må
jeg vist overveje om jeg vil leve med

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-08-05 21:13

Hanne Svensmark wrote:
> Jeg har lavet noget der godt nok virker - men når jeg validerer
> siden, får jeg at vide koden ikke er i orden.

Prøv at udskifte <embed .... med <object ....

Validatoren vil ikke kendes ved elementet embed.

Det kan også være et problem, at du har et mellemrum i navnet på den mp3, du
vil afspille. Alle fil- og mappenavne bør være skrevet i et ord, eventuelt
med en - eller _ som markering af ordmellemrum. Men det er en funktionel
fejl, validatoren brokker sig ikke over den slags.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Hanne Svensmark

Dato : 28-08-05 22:08

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv at udskifte <embed .... med <object ....

Så forsvinder afspilleren helt .... hmm - skal der defineres størrelser så? Og
så brokker validatoren sig over at der ikke er lukketag?

> [...]
> med en - eller _ som markering af ordmellemrum. Men det er en funktionel
> fejl, validatoren brokker sig ikke over den slags.

Jeg har omdøbt den

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-08-05 22:47

Hanne Svensmark wrote:

> Så forsvinder afspilleren helt .... hmm - skal der defineres
> størrelser så?

Det er det, man kalder et godt spørgsmål. Jeg har ikke beskæftiget mig med
lyd på hjemmesider, siden man begyndte at skulle validere og at lave sider
til alle browsere. Da jeg havde noget om lyd, virkede det kun i IE og det
var html 3.2 - en gang i forrige årtusinde.

> Og så brokker validatoren sig over at der ikke er
> lukketag?

<object ...></object>

> Jeg har omdøbt den

Bueno. ;)