Kan ikke fjerne IE
Fra : ----PS

Dato : 28-08-05 11:36

Jeg ville prøve Opera i stedet for IE - har været i
kontrolpanel/tilføj&fjern programmer og har fjernet fluebenet i Internet
Explorer - men alligevel starter den, når jeg klikker på et link på min
skrivebord.
Jeg har også valgt Opera som default browser, men ligefedt hjælper det.
Hvordan bliver jeg helt af med IE?
Samtidig kan jeg se, at hvis jeg trykker på links i outlook, så åbner bare
et vindue som hedder "find kædeoversigt", hvor den ønsker at jeg skal enter
en exe.fil. (Dette gælder kun i Outlook, ikke i OE, som jeg bruger til
newsgroups.)
Et eller andet er kokset her - nogen der kan hjælpe?
preben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-05 11:44

Den 28-08-05 12.35 skrev ----PS følgende:

> [...]
> kontrolpanel/tilføj&fjern programmer og har fjernet fluebenet i Internet
> Explorer - men alligevel starter den, når jeg klikker på et link på min

Du kan ikke fjerne Internet Explorer uden at ødelægge Windows.

Løsningen er at vælge den ønskede browser som standardbrowser.

> Jeg har også valgt Opera som default browser, men ligefedt hjælper det.

Og så burde det jo virke. Måske Internet Explorer har "stjålet" sig
tilbage som standardbrowser? Prøv at vælge Opera igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : ----PS

Dato : 28-08-05 13:54

> Løsningen er at vælge den ønskede browser som standardbrowser.

> Og så burde det jo virke. Måske Internet Explorer har "stjålet" sig
> tilbage som standardbrowser? Prøv at vælge Opera igen.

Ja, efter et par forsøg, genstart osv., lykkedes det lige pludselig.
Takker.
Preben