Åbne side i mozilla fra IE
Fra : Anders Kristiansen

Dato : 26-08-05 14:22

Hey

Jeg har lavet et activex plugin til et program som kører vha en
hjemmeside i html format. Problemet er bare at når jeg åbner en
side derfra, åbnes den i IE i stedet for firefox (som er min
standard browser).... :(

nogen der ved om man kan lave noget fusk med et link så det åbnes
i standard browseren???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-08-05 14:26

Anders Kristiansen skrev:

>Jeg har lavet et activex plugin

Activex understøttes da vist ikke i Firefox

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-08-05 15:39

Ivan V. Klattrup skrev:

> Activex understøttes da vist ikke i Firefox

Det er heller ikke nødvendigt - så vidt jeg kan se, er problemet at
få et link (der vises IE med activeX) til at åbne i Firefox. Men
det kan godt være at problemet stadig ikke kan løses - hvis
activeX-objektet opfatter sig selv som en del af en IE-browser, vil
håndteringen af links nok alene gå til IE - uanset om der åbnes et
nyt vindue eller ej.

Det er måske samme mekanik der er skyld i at MSN Messenger kun kan
åbne links i IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-08-05 15:55

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Det er måske samme mekanik der er skyld i at MSN Messenger kun kan
>åbne links i IE.

Den kan da godt åbne links om jeg modtager i beskeder via msn messenger i
Firefox

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-08-05 15:42

Ivan V. Klattrup wrote:

> Activex understøttes da vist ikke i Firefox

Ikke umiddelbart. Men det kan tilvejebringes ved at følge denne vejledning:

<citat>
Installation af ActiveX-plugin til Firefox
For at kunne lytte til netradio eller
live streaming i browseren Firefox,
skal du installere ActiveX.
Følg instruktionen herunder:
1. Sørg for at du har Windows Media Player 9 eller 10 installeret på
din computer.
2. Download ActiveX-pluginen til Firefox. Du finder links til
download af plugins her:
http://www.iol.ie/~locka/mozilla/plugin.htm#download. Vælg den
browserversion, du har og klik på "Download the xpi" IKKE på "Click Here".
En dialogboks åb-nes, og du kan nu enten gemme eller åbne filen. Tryk på
"Gem" og gem filen et sted på computeren, hvor du nemt kan finde den igen
for eksempel på skrivebordet. Hvis du er usikker på hvilken browser-version,
du har, så gå ind i hjælpemenuen i browseren og klik på "Om Firefox".
Installer filen ved først at åbne Firefox samt mappen, hvor filen ligger.
Herefter venstreklikker du på filen, som du har downloadet,
mozactivex-ff-10.xpi, og trækker filen over i den åbne browser. Så begynder
installationen af sig selv.
3. Download herefter filen wmp9.reg ved at klikke på linket
http://plugindoc.mozdev.org/resources/wmp9.reg. En dialogboks åbnes, og du
kan nu gemme eller åbne filen. Tryk på "Gem" og gem filen et sted på
computeren, hvor du nemt kan finde den igen for eksempel på skrivebordet.
Dobbeltklik herefter på den fil, du netop har gemt, wmp9.reg. Klik "Ja" i
den dialogboks der nu åbnes.
Du har nu installeret ActiveX.

Ønsker du mere information, kan du finde det her:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=206213

</citat>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

begin 666 pix.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 26-08-05 16:35

In news:<430f2a32$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>
Erik Ginnerskov typed:
> Ivan V. Klattrup wrote:

Du havde en vedhæftet fil pix.gif, var det et uheld eller har du fået
lus

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-08-05 16:46

Johnny Winther Ronnenberg wrote:
> In news:<430f2a32$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>

> Du havde en vedhæftet fil pix.gif, var det et uheld

Et teknisk uheld, der uforvarende opstod, da jeg kopierede noget tekst fra
en webside. Jeg beklager dybt. Jeg kunne ikke se det, før mailen var sendt.

> eller har du fået lus

Nej, ikke noget utøj her. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-08-05 16:01

Ivan V. Klattrup skrev:

> Den kan da godt åbne links om jeg modtager i beskeder via msn
> messenger i Firefox

O.k. - jeg har kun eksperimenteret ganske kort med Messenger, men
jeg kunne ikke få den til at bruge Firefox.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-08-05 16:09

Erik Ginnerskov skrev:

> Ikke umiddelbart. Men det kan tilvejebringes ved at følge
> denne vejledning:

> Installation af ActiveX-plugin til Firefox

[snip]

Det plugin som vejledningen drejer sig om, giver korrekt nok adgang
til ActiveX i Firefox - men kun til én bestemt activeX-komponent,
nemlig Windows Media Player. Alle andre er blokeret af
sikkerhedshensyn.

Se følgende uddrag fra den side du henviste til:

,----
| There are ActiveX plugins for Firefox avaliable, and this section
| of the guide gives instructions for installing and testing it. The
| security issue is bypassed because the plugins for Firefox come
| pre-configured to only run the Windows Media Player controls. It
| will simply refuse to run any other control, good or bad.
`----

Det kan dog - igen ifølge samme side - omgås, fx ved at bruge
AdBlock m. objTabs:

,----
| For some reason, the OBJ-TABS setting in the Adblock Extension
| interferes with the ActiveX plugin. The activex.js file that is
| installed with the plugin determines which controls the plugin may
| and may not run. If the OBJ-TABS setting is enabled, then the
| ActiveX plugin will ignore activex.js and run any control.
`----

Men tillader man generelt ActiveX i Firefox åbner man for mange
potentielle sikkerhedsproblemer. Og da generel ActiveX-
understøttelse ikke er standard i hverken Firefox eller i det
omtalte plugin, er der næppe samme fokus på eventuelle
sikkerhedsproblemer som der er i forhold til IE's håndtering af
ActiveX.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-08-05 16:29

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> til ActiveX i Firefox - men kun til én bestemt activeX-komponent,
> nemlig Windows Media Player. Alle andre er blokeret af

Javel, jeg har ikke selv installeret noget. Jeg faldt bare tilfældigvis over
vejledningen en halv time før jeg så indlægget med spørgsmålet. Indtil da
troede jeg også, at muligheden ikke eksisterede - og var tilfreds med det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/