Default browser
Fra : Ejvind Faerk

Dato : 27-08-05 09:41

Jeg er kommet til at sætte Mozilla Firefox (ver. 1.0.6) som default browser
i stedet for IE (ver. 6.0 osv.). Hvordan skifter jeg tilbage til IE som
default igen?

m.v.h. faerk

Fra : Anders Lund

Dato : 27-08-05 10:15

Ejvind Faerk wrote:
> Jeg er kommet til at sætte Mozilla Firefox (ver. 1.0.6) som default browser
> i stedet for IE (ver. 6.0 osv.). Hvordan skifter jeg tilbage til IE som
> default igen?

Hvem ville sætte IE som default? :D

Åben IE -> Funktioner -> Internet Indstillinger -> Programmer -> Sæt hak
i at IE skal kontrollere om den er default browser -> OK -> Luk IE ->
Åben IE og den burde nu spørge om den skal være default.

Ved ikke lige om der er en mere direkte måde...

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 27-08-05 10:58

Hej Anders Lund.
Jeg har nu gjort som du skrev. Alligevel lukker den alle links op i FF-selv
efter en genstart! Årsagen til at jeg midlertidigt har brug for IE er den,
at FF ikke vil downloade og køre et bestemt hjælpeprogram fra Microsoft.
Jeg ved godt at jeg kan Ctrl+C url'en i FF, og Ctrl+V i IE, men det er
unægtelig lidt besværligt.

Fra : Thomas gade

Dato : 27-08-05 12:37

Ejvind Faerk wrote:

> [...]
>at FF ikke vil downloade og køre et bestemt hjælpeprogram fra Microsoft.
>Jeg ved godt at jeg kan Ctrl+C url'en i FF, og Ctrl+V i IE, men det er

Du kan hente en extension til FF der Hedder IE view så højreklikker du
bare på den pågældende side og vælger vis i IE.

Ellers check om FF står til at kontrollere at den er default browser.
tools => options og fjern fluebenet.

Mvh
Thomas

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 28-08-05 13:56

Tak til Thomas!

Ang. det sidste - så har jeg sat flueben i "Default Browser" i IE, og
tilsvarende fjernet fluebenet i FF. Det ændrer besynderligt nok intet!

Jeg prøver at hente IE-View udvidelsen

mvh faerk

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 29-08-05 00:31

Du kan hente en extension til FF der Hedder IE view så højreklikker du
bare på den pågældende side og vælger vis i IE.
-
Det fungerer bare fint - tak!

faerk