Problemer med ny DR.dk-side i Mozilla
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-08-05 18:24

DR har lavet en ny nyhedsside ( http://dr.dk/nyheder ), der får min
Mozilla til at fryse i nogle sekunder, indtil en advarsel vises om et
JavaScript, der ikke svarer. Jeg kan så vælge at stoppe JavaScriptet,
hvorefter det samme sker en gang til, inden jeg endelig får vist siden.
Stopper jeg ikke JavaScriptet hænger browseren bare.

Underligt nok er der ingen problemer med Firefox. Og dog, det virker som
om, siden er noget langsommere i Firefox end i Internet Explorer.

Er der nogen der kan bekræfte samme opførsel, og som evt. har en
forklaring på, hvorfor det sker?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-08-05 18:32

Kim Ludvigsen skrev:

>Underligt nok er der ingen problemer med Firefox. Og dog, det virker som
>om, siden er noget langsommere i Firefox end i Internet Explorer.

Jeg syntes også den virker langsom i FF og oplever en lille frysning i
den, har ikke prøvet i IE, heldigvis er den ikke lige så (til tider)
håbløs at bruge som kabel-tv's tv-guide
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=tvguide&_nfls=false
som meget tit er langsom at bruge i FF

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-08-05 21:42

Kim Ludvigsen skrev:

> DR har lavet en ny nyhedsside ( http://dr.dk/nyheder ), der
> får min Mozilla til at fryse i nogle sekunder, indtil en
> advarsel vises om et JavaScript, der ikke svarer.

Hvilken version af Mozilla?

Hvad er ordlyden af advarslen (får man navnet på javascriptet)?

Har du prøvet at debugge med Venkman?

> Underligt nok er der ingen problemer med Firefox.

Er der forskel på Gecko-versionen i din Mozilla og Firefox?

Har du prøvet at slå udvidelser fra i Mozilla?

> Og dog, det virker som om, siden er noget langsommere i Firefox
> end i Internet Explorer.

Så vidt jeg kan bedømme er der ikke forskel i hastigheden her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-08-05 22:56

Den 26-08-05 22.42 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Hvilken version af Mozilla?

1.8b
Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4.5; en-US; rv:1.8b) Gecko/20050301
MultiZilla/1.8.0.0a

> Hvad er ordlyden af advarslen (får man navnet på javascriptet)?

A script on this page may be busy, or it may have stopped responding.
You can stop the script now, or you can continue to see if the script
will complete.

Der er desværre intet navn på scriptet, men jeg kan se i kildekoden, at
der er et onload-script, mon ikke det er det eller et evt. browsertjek,
der får den til at fryse første gang? Den fryser som nævnt, inden siden
eller dele af den kommer frem.

Nu har jeg været lidt mere opmærksom. Og det virker som om, det er et
script fra Gallup, der får browseren til at fryse 2. gang. I
statuslinjen står der: Transferring data from statistik-gallup.net.

> Har du prøvet at debugge med Venkman?

Nej, jeg ved ikke, hvordan det gøres.

> Er der forskel på Gecko-versionen i din Mozilla og Firefox?

Firefox:
Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4.5; en-US; rv:1.7.8) Gecko/20050517
Firefox/1.0.4

Jeg prøver lige med en lidt ældre Firefox ...

Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4.5; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041109 Firefox/1.0
Ingen problemer

Jeg har desværre ikke en Firefox med samme Gecko-motor.

> Har du prøvet at slå udvidelser fra i Mozilla?

Nej, det er ikke lige så nemt som i Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-08-05 23:20

Den 26-08-05 23.55 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> 1.8b
> Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4.5; en-US; rv:1.8b) Gecko/20050301
> MultiZilla/1.8.0.0a

Jeg har lige prøvet med en anden Mozilla:
Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4.5; en-US; rv:1.7.10) Gecko/20050726
MultiZilla/1.8.0.0a
Og den virker fint, så det er nok ikke et browsertjek, der er skyld i
problemet.

Til gengæld virker det ikke som om, problemet er løst som sådan - det er
også til stede i:
Mozilla/5.0 (OS/2; U; Warp 4.5; en-US; rv:1.9a1) Gecko/20050826
MultiZilla/1.8.0.0a SeaMonkey/1.1a

Øv!
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-08-05 23:30

Kim Ludvigsen wrote:

> Nu har jeg været lidt mere opmærksom. Og det virker som om, det er et
> script fra Gallup, der får browseren til at fryse 2. gang. I
> statuslinjen står der: Transferring data from statistik-gallup.net.

Gør som jeg. Smid en linie i din hostsfil, der indeholder:

127.0.0.1   statistik-gallup.net

Så er du ude over det problem

--
Benny Nissen

Fra : Janus

Dato : 28-08-05 22:05

Benny Nissen wrote:

> Gør som jeg. Smid en linie i din hostsfil, der indeholder:
>
> 127.0.0.1 statistik-gallup.net
>
> Så er du ude over det problem

Hvor er denne hostsfil?

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 28-08-05 22:10

On Sun, 28 Aug 2005 23:04:56 +0200, Janus wrote:

> Hvor er denne hostsfil?

Unix/Linux o.lign.:
/etc/hosts

Windows XP:
c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

(det sidste må du ikke hænge mig op på, jeg fandt det med google)

--
"Real programmers "cp /dev/audio a.out" and whistle into the mike."
- Randal L. Schwartz, 2002

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-08-05 17:54

Den 26-08-05 19.23 skrev Kim Ludvigsen følgende:
> DR har lavet en ny nyhedsside ( http://dr.dk/nyheder ), der får min
> Mozilla til at fryse i nogle sekunder,

Jeg sendte en mail til DR, og de har meget hurtigt svaret tilbage, at de
allerede er opmærksomme på problemet, og at de arbejder på en løsning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.