Hobbyprogrammør ønsker hjælp
Fra : Kim22

Dato : 26-08-05 08:20

Hej alle sammen

Jeg har for nogle år siden lavet en database hvor jeg brugte en alm.
datacontrol fra vb5 og access 97. Jeg har nu investeret i access 2000
og og visual basic 6, gennem min svigersøn der er skolelærer til en
meget fordelagtig pris.
Men selv om jeg kan åbne mit programmet kan jeg ikke køre det, jeg får
at vide at min mdbfil ikke genkendes.
Nu til mit spørgsmål, jeg har søgt og søgt efter en måde at konvertere
min datacontrol til ado og selv om jeg da også har fundet noget der
minder om det, ja så er min viden nok for lille,
er der en standard måde at konvertere sine programmer fra VB5 til VB6
så de kan redigeres?

<slut på romanen, ss)
På forhånd tak
Kim

Fra : ///M

Dato : 26-08-05 17:36

Kim22 wrote:
> [...]
> minder om det, ja så er min viden nok for lille,
> er der en standard måde at konvertere sine programmer fra VB5 til VB6

Jeg tror egentlig bare det er din database der er problemet. Acesss 97 og
Access 2000 er nemlig to forskellige fil-formater. I Access 2000 kan man
konvertere sin db fra 97 til 2000 format, men jeg kan ikke huske om man kan
den anden vej. Ergo er mit råd at køre videre på din access 97 db i vb6.

--
///M

Fra : Kim22

Dato : 29-08-05 09:18

On Fri, 26 Aug 2005 18:35:32 +0200, "///M" <nomail@cibercity.dk>
wrote:

> [...]
>den anden vej. Ergo er mit råd at køre videre på din access 97 db i vb6.

Ja, du har ret, men desværre er den også blevet opdateret og selv om
jeg prøver at installere access97 igen, så ender jeg op med
access2000. hmmm,.. ok, fremskridt skal der selvfølgelig til men hvor
ville det dog være dejlig hvis Microsoft også tænkte på os "novicer"
<smil> der er nok ikke anden udvej end at afinstallere 2000 helt og så
lægge 97 ind igen, men tak for hjælpen.
Kim

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 29-08-05 18:13

Kim22 skrev:

> [...]
> ville det dog være dejlig hvis Microsoft også tænkte på os "novicer"
> <smil> der er nok ikke anden udvej end at afinstallere 2000 helt og så

I Access2000 kan kan du konvertere til Access97.
Verktøy -> Databaseverktøy -> Konverter database -> Til Access97...
Verdt ett forsøk?

--
1/1g

Fra : M.Olesen

Dato : 29-08-05 18:34

Hej

Mener at huske noget med Sp5 eller Sp6 til vb. skulle kunne løse problemet.

//MO