Frames - i følge tut.
Fra : Kenneth Mastek

Dato : 25-08-05 19:11

Hej...

Det er første gang jeg har med html at gøre så det er lidt af en
udfordring for mig. Jeg har før lavet en hjemmeside, men det var
med frontpage. Men nu kunne jeg godt tænke mig et nyt design da
frontpage ikke har det helt store at byde på.

Jeg har gennemgået html tuturial'en og printede den også enda. Og
det er gået meget fint med at lave de eksempler som man bliver
"bedt" om.
det eneste problem jeg har er, at jeg er i tvivl om det jeg har
lavet med "frames" er korrekt. For når jeg har lavet det sådan
som jeg bliver bedt om og vil se den i explore så viser den godt
nok de frames den skal. Men inde i de frames (3 vinduer) viser
den som om at man ikke kan logge på nettet. Gør jeg noget forkert
eller skal den gøre dette??

Nu står der at jeg ikke må annoncere på nogen måde i mit indlæg
så jeg tør ikke linke til min hjemmeside.... Men hvis i sender en
mail til mig så kan jeg sende adressen til jer - så kan i se hvad
jeg mener og om jeg har lavet det korrekt eller forkert.

Med venlig hilsen

Kenneth Mastek

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-08-05 19:19

Kenneth Mastek <mastek@hattrick-nyborg.dk> skrev:

> jeg er i tvivl om det jeg har lavet med "frames" er
> korrekt.

I dag er det faktisk bedre at undlade frames helt, da
de giver en række ulemper. Se også

http://html-faq.dk/2009.asp

> Gør jeg noget forkert eller skal den gøre dette?
>
> så jeg tør ikke linke til min hjemmeside...

I forbindelse med et spørgsmål er det en nødvendighed
med et link til din side, ellers er det meget vanskeligt at
hjælpe dig videre.

Et link siger meget mere end ord.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kenneth Mastek

Dato : 25-08-05 19:28

Min side hedder www.hattrick-nyborg.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-08-05 19:32

On Thu, 25 Aug 2005 18:27:38 +0000, Kenneth Mastek wrote:

> Min side hedder www.hattrick-nyborg.dk

Argh, dine farver gør mig blind :)

Der var ikke nogle frames på den side, kan du ikke linke direkte til det
eksempel du snakkede om?

Fra : Kenneth Mastek

Dato : 25-08-05 19:39

Du skal bare klikke på den blå kasse..... :)

Beklager farverne.....

Fra : Kenneth Mastek

Dato : 25-08-05 19:44

http://www.hattrick-nyborg.dk/ny_side_1.htm dette er det direkte link til
"problemet".... :)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-08-05 19:21

On Thu, 25 Aug 2005 18:10:59 +0000, Kenneth Mastek wrote:

> [...]
> mail til mig så kan jeg sende adressen til jer - så kan i se hvad
> jeg mener og om jeg har lavet det korrekt eller forkert.

Husk, din besked kommer ikke frem på et forum specielt for html.dk, men
på usenet som er noget helt andet. Derfor er der nok nogle der bliver
forvirrede når de læser dit indlæg og ikke ved hvilken "tutorial" du
snakker om.

Du må ikke annoncere med kommercielle produkter på denne nyhedsgruppe,
men det er helt ok, faktisk anbefalet, at du linker til et eksempel på
din hjemmeside. Så kan du ikke lige give et link så vi helt kan forstå
hvad problemet er.

Fra : Leonard

Dato : 25-08-05 19:24

Kenneth Mastek <mastek@hattrick-nyborg.dk> wrote:

>Nu står der at jeg ikke må annoncere på nogen måde i mit indlæg
>så jeg tør ikke linke til min hjemmeside...

Det er ikke at annoncere athenvise til hjemmeside med et problem på,
tværtimod er det den eneste måde vi har en chance for at hjælpe dig.
Så bare skriv dit link her.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 25-08-05 19:31

In news:<430e09b3$0$18641$14726298@news.sunsite.dk>
Kenneth Mastek typed:
> [...]
> mail til mig så kan jeg sende adressen til jer - så kan i se hvad
> jeg mener og om jeg har lavet det korrekt eller forkert.

Kna du så skynde dig og give os et link inden nogen fortæller dig at
ellers gider vi ikke hjælpe dig.

Sssh jeg kan hører der kommer nogen, skynd dig.

Det er ikke at reklamere, at bede om hjælp til et problem, men det er
ilde set, ikke at ville vise siden. Grunden er simpel, det er svært at
svare på et spørgsmål, hvor grunden til problemet, ligger et andet sted
end spørgeren tror

Jeg kan høre de hårde drenge kommer, så jeg smutter...

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Kenneth Mastek

Dato : 25-08-05 19:47

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-08-05 19:50

On Thu, 25 Aug 2005 18:46:43 +0000, Kenneth Mastek wrote:

> http://www.hattrick-nyborg.dk/ny_side_1.htm dette er det direkte
> link til "problemet"..... :)

Jeg tror du har glemt at lægge frame1.htm, frame2.htm og frame3.htm op
på serveren.

Fra : Kenneth Mastek

Dato : 25-08-05 19:56

Thomas Jespersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg tror du har glemt at lægge frame1.htm, frame2.htm og frame3.htm op
> på serveren.

Hmm.... okay..... det forstår jeg så ikke......

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-08-05 22:41

> Hmm.... okay..... det forstår jeg så ikke......

Undersøg også om det der ligger derude er med store
eller små bogstaver. Serveren kan se forskel. Se også
http://html-faq.dk/1016.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Hartig

Dato : 04-09-05 09:44

Kenneth Mastek wrote:

> Hmm.... okay..... det forstår jeg så ikke......

Et stykke tid siden du har skrevet, så jeg ved ikke om du har fået løst
dit problem.

I din html-kode henviser du til filerne frame1.htm, frame2.htm og
frame3.htm. Disse filer findes ikke på serveren (hvor du har lagt din
hjemmeside op) eller der er angivet forkert stinavn. Nedenstående kode
fra din hjemmeside, betyder at frame1.htm ligger roden af din
hjemmeside, dvs ligger ikke i noget katalog.
<frame src="frame1.htm">

Check vor dine frameX.htm ligger.
venligst
Henrik