Firefox: Stoppe flash-animationer7film?
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 25-08-05 06:30

Nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg hindrer flash-animationer og
film i at starte automatisk - eksempelvis den røv irriterende
DONG-landsholds-reklame, jeg møder alle steder.

Man kan åbenbart ikke slå det fra i Macromedias Flash Player og jeg
kan ikke se, hvor jeg før det i Firefox (1.04)

Pft.
Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-05 07:48

skrev:

> Nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg hindrer
> flash-animationer og film i at starte automatisk - eksempelvis
> den røv irriterende DONG-landsholds-reklame, jeg møder alle
> steder.

To muligheder (der er sikkert flere):

AdBlock:
<https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=10>

Flashblock:
<https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=433>

AdBlock kan blokere (næsten) alle former for grafiske reklamer -
herunder flash-objekter. Den fungerer sådan at man kan klikke på en
tab (eller bruge en særlig tastkombination), hvorved man får
mulighed for at blokere materiale fra en given adresse. Da den
understøtter wildcards, kan man hurtigt få blokeret rigtig mange
reklamer.

Flashblock laver alle flash-objekter om så man skal klikke på dem
før de starter.

Personligt er jeg kisteglad for Adblock - jeg kender kun til
Flashblock fordi jeg lige søgte efter flash-udvidelser.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 25-08-05 10:55

On Thu, 25 Aug 2005 08:48:16 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>
>Personligt er jeg kisteglad for Adblock - jeg kender kun til
>Flashblock fordi jeg lige søgte efter flash-udvidelser.

Adblock er lige noget for mig - mange tak for hjælpen

Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-08-05 10:59

jubija@yahoo.dk skrev:

>Adblock er lige noget for mig - mange tak for hjælpen

så synes jeg du skulle tage et kig på filterset.g som er til at importere
i adblock http://www.pierceive.com/

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 25-08-05 17:54

On 25 Aug 2005 09:59:11 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>så synes jeg du skulle tage et kig på filterset.g som er til at importere
>i adblock http://www.pierceive.com/

ahh, smart. Den er tilføjet.

Takker
Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-05 14:10

Ivan V. Klattrup skrev:

> så synes jeg du skulle tage et kig på filterset.g som er til
> at importere i adblock http://www.pierceive.com/

Så mister man jo fornøjelsen ved at dræbe reklamerne selv ;).

Jeg kan godt se fordelen ved en centreret filterordning, men vil
alligevel hellere selv styre hvad der ryger i filteret. På de sider
jeg besøger, er det ikke noget problem at klare filtreringen
manuelt - når man først én gang har fjernet reklamer på et site, er
det meget sjældent at der dukker nye op der.
--
Jens Gyldenkærne Clausen