Border vises ikke korrekt i IE
Fra : Brian Hansen

Dato : 24-08-05 20:40

Jeg har lavet nogle bokse med runde hjørner ud fra flg. eksempel

http://www.webdesign101.dk/css/roundcorners/index.php

Alt ser fint ud i både Firefox og Opera men i IE forsvinder
borderen hvis man langsomt scroller ned på siden og så op igen.
Der kommer "huller" i borderen ud for overskrifterne i boksen
"Seneste nyheder". Hvis man efterfølgende opdaterer siden vises
alt fint igen...

Se eksempel her: http://www.nlbk.dk/hjemmeside.bmp

og hjemmesiden her: http://www.nlbk.dk

Gør jeg noget galt eller er det en fejl i IE?

På forhånd tak for hjælpen!
Brian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : "John

Dato : 24-08-05 20:44

Brian Hansen skriblede bla:

> Gør jeg noget galt eller er det en fejl i IE?

ingen fejl i min IE 6

--

Mvh. John
www.john.jp-web.dk

Fra : Brian Hansen

Dato : 25-08-05 07:20

> ingen fejl i min IE 6

Jeg har prøvet på 3 forskellige computere med IE 6 og oplever
fejlen på dem alle.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-05 14:38

Brian Hansen skrev:

> Der kommer "huller" i borderen ud for overskrifterne i boksen
> "Seneste nyheder". Hvis man efterfølgende opdaterer siden vises
> alt fint igen...

Jeg kan godt se problemet - om end man skal se godt efter for at
opdage det. Jeg vil tro at det er en fejl i IE - og der er næppe
noget at gøre ved det (prøv evt. at se efter den på
<http://positioniseverything.net/explorer.html>)

NB: XHTML 1.1 bør ikke anvendes på sider der sendes som text/html -
jf. <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xhtml11>. Det
kan også være problematisk at anvende en xml-erklæring på en xhtml-
side, men det problem har du tilsyneladende styret uden om.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Hansen

Dato : 25-08-05 16:05

Jens GyldenkærneClausen wrote:

> [...]
> opdage det. Jeg vil tro at det er en fejl i IE - og der er næppe
> noget at gøre ved det (prøv evt. at se efter den på

Tak det vil jeg gøre.

> [...]
> kan også være problematisk at anvende en xml-erklæring på en xhtml-
> side, men det problem har du tilsyneladende styret uden om.

OK - det var jeg ikke klar over men tak for tippet