Font på en hjemmeside som skal ligge på se~
Fra : ZiPs

Dato : 24-08-05 16:21

Hvordan laver man, så ens hjemmeside selv har sin font, har lavet en
side på min computer, men når jeg åbner siden fra en anden computer en
min font væk,
Ok jeg er meget ny i dette, men dumme spøgsmål er vel også tilladte

Mvh Preben

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 24-08-05 17:51

ZiPs wrote:
> [...]
> min font væk,
> Ok jeg er meget ny i dette, men dumme spøgsmål er vel også tilladte

Så skal du jo bestemme at "din" font er på
alles computere, og det gør du heldigvis ikke.

--
Lars Fragstrup

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 24-08-05 20:48

In news:<gn3pg19b66sljr0c8m9hvvbith6ts35kt3@4ax.com>
ZiPs typed:
> [...]
> min font væk,
> Ok jeg er meget ny i dette, men dumme spøgsmål er vel også tilladte

Bestemt.

Men hvis du er nybegynder så er her et råd, som du ikk skal skrive dig
bag øret, men midt i panden med en kraftig sort tusch.

Det er ikke dig, men brugeren der bestemmer hvorledes en side skal se
ud.

Det er og skal være uden for din kontrol hvilke fonte brugeen
foretrækker og i hvilken størrelse de helst vil have dem.

Hvis du er nybegynder, så lad være med at starte med med pixel tyrrani,
men tilbyd dine brugere et design der er fleksibelt og åbent for
forandring, så at alle kan være med.

Du har sikkert et ældre familie medlem der svagtseende, det har omkrig
75% af os, bed vedkommende om at teste din side, så behøver du ikke
spørge om, hvorfor det er vigtigt. (Du skal formentligt sætte din
skærmopløsning ned, for at få dem til at hjælpe dig.)

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : ZiPs

Dato : 24-08-05 22:24

Det er så skrevet i panden, og giver dig også ret i at brugerne skal
vælge hvad de vil se, så det gør jo bare at der ikke kommer så mange
på min hjemmeside, derfor laver jeg den nu i