Takthjul røg sig en tur
Fra : Andersen

Dato : 24-08-05 11:48

Hej gruppe

Jeg er den nu knap så lykkelige ejer af en honda bf 100 4-taktet
påhængsmotor.
Da jeg sammen med konen ville sejle fra vores gamle havn til vores nye, ja,
så blæste takthjulet som sidder ved platinerne sig en tur, så efter at have
slæbt den ind til stranden, og kørt båden til havnen røg motoren ind til et
eftersyn.

Her finder man så ud af, at det bestemt ikke er billigt at få lavet en honda
motor.
Reservedelsprisen ville beløbe sig til ca. 3000 kr, dog inkl. en ny
udstødning, taktrem, takthjul og et par nye pakninger.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er andre som har en gammel honda bf
100 stående eller siddende på sin båd, som evt. kunne fortælle mig, hvor
mange hakker der er rundt om takthjulet, så kunne jeg måske finde noget som
kunne bruges som var knap så dyrt som hondas org. reservedele.

Mvh
Dennis