Holder det mon så denne gang?
Fra : Ham selv

Dato : 23-08-05 11:32

Da jeg købte min lille speedbåd (pioneer sport 9) med en 20 hk motor var
"planken" den sad på temmeligt rådden - men sejle det kunne den da. Lige til
den dag pladen knak altså--- det lykkedes mig dog at redde motoren.

Ind til tømmerhandleren hvor jeg fandt míg en 35 mm tyk stykke træ som jeg
gav noget marine-olie halløj og på med den.

Den slags træ skal man åbenbart IKKE bruge til det for mål - (det var
rigtigt træ med årer i i ved) For jeg sejlede 100 m med den så flækkede den
så også... øv.

Nu har jeg så været hos trælasten igen. De anbefalede mig så noget
"vognbunds-finer-plade" Men dem kunne man ikke få så tykke. Så jeg tog en 15
og en 18 mm og fik skåret til og limet sammen og sat på båden og har nu sat
motoren på igen igen.

Er sådan noget plade mon SÅ stærkt nok til belastningen? Jeg sejler 30-32
knob og pladen er totalt 33-34 mm tyk.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-08-05 12:10

"Ham selv" <jadahva@hotmail.com> skrev

> Er sådan noget plade mon SÅ stærkt nok til belastningen? Jeg sejler 30-32
> knob og pladen er totalt 33-34 mm tyk.

Træet er rigeligt stærkt, det afhænger blot af, hvor godt håndværkeren har
udført sit arbejde...

Du finder næppe noget træ, som holder bedre.

Claus

Fra : Ham selv

Dato : 23-08-05 19:39

Har netop testet det - det knak da ikke på første tur så det må være fint

Fra : ThomasB

Dato : 24-08-05 07:10

"Ham selv" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er sådan noget plade mon SÅ stærkt nok til belastningen? Jeg sejler 30-32
> knob og pladen er totalt 33-34 mm tyk.

Nu ved jeg ikke hvordan det er monteret, men kan du ikke give det et par lag
glasfiber?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-05 17:56

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i

> Nu ved jeg ikke hvordan det er monteret, men kan du ikke give det et par
lag
> glasfiber?

Det er spild af tid og penge. Hvis man har brugt det rigtige træ, enten
bodex eller lignende karosseriplade samt noget ordentlig lim, så er det
rigeligt stærkt og fiberen har ingen nævneværdig effekt.

Claus